تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806361824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبات نسبي «تسه»، آرامش قبل از توفان؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۳۶ب.ظ)
کارشناس مطالعات اقتصادي مسکن؛ ثبات نسبي «تسه»، آرامش قبل از توفان؟ در يک ماه اخير نرخ اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن در يک‌روند ثبات نسبي از ۷۸ هزار تومان به‌عنوان پايين‌ترين قيمت خريدوفروش هر برگه تا ۸۳ هزار تومان به‌عنوان بالاترين نرخ در نوسان بود که نشان‌ دهنده اثرگذار بودن آيين‌نامه‌هاي شرکت فرابورس و محدوديت گذاري‌ها بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، بعد از حدود يک ماه ثبات نسبي و نوسان پايين اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن بانک مسکن در فرابورس، زمزمه‌هاي افزايش قيمت آن در يکي دو ماه پاياني سال ۹۳ به گوش مي‌رسد.
ماه پاياني سال گذشته بود که براي نخستين بار قيمت اين اوراق جهشي ناگهاني و حدودا ۱۲۰ درصدي را تجربه کرد و آن زماني بود که شوراي پول و اعتبار با افزايش مبلغ وام مسکن به ۳۵ ميليون تومان موافقت کرد، در آن موقع قيمت هر برگه ۵۰۰ هزار توماني حق تقدم تسهيلاتِ ۲۵ ميليون توماني مسکن، حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان خريدوفروش مي‌شد که با افزايش وام مسکن به ۳۵ ميليون تومان و افزايش تقاضاي مردمي براي دريافت تسهيلات و خريد مسکن، دلالان و بورس‌بازان بخت خود را در خريدوفروش اين اوراق آزمودند که البته همگي به‌نوعي در اين بخت‌آزمايي برنده شدند و آنکه بازنده بود مردم و خريداران واقعي مسکن بودند.
پس‌ازآن بود که شوراي عالي بورس و شرکت فرابورس ايران آيين‌نامه جديدي براي خريدوفروش اوراق تسهيلات مسکن با نماد «تسه» وضع کردند که مهم‌ترين بندهاي آن، ممنوعيت فروش اوراق پس از خريداري تا دو ماه، محدوديت خريد به‌صورت تنها يک‌بار براي هر فرد و نيز عدم تمديد برگه‌هاي تاريخ منقضي شده است که سبب شد تا دلالاني که به سودجويي از طريق اين برگه‌ها اميد بسته بودند، به ناگه خود را گرفتار در محدوديت گذاري‌هاي سياست‌گذاران بورس بيابند.
بنابراين از نيمه‌هاي تابستان امسال تابه‌حال نوسان قيمت‌ها ناگهاني نبوده و حتي در دو ماه اخير (دي و بهمن) به حدود ۵ تا ۶ هزار تومان در ماه رسيده است و مثلا؛ در ۲۰ روز منتهي به ۱۹ بهمن، حداقل قيمت هر برگه حق تقدم تسهيلات (تسه) در فرابورس ۷۸ و حداکثر ۸۳ هزار تومان خريدوفروش مي‌شد.
اما؛ آيا با شنيده شدن زمزمه‌هايي مبني برافزايش مجدد مبلغ وام مسکن از ۳۵ ميليون تومان به ۶۰ يا ۸۰ ميليون توماني که هنوز هيچ‌يک در شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي تأييد نشده‌اند، ممکن است ماه پاياني امسال هم شاهد اوج‌گيري بي‌قيدوبند اين اوراق در بازار سهام باشيم؟ آيا آرامش فعلي و نسبي بازار معاملات اوراق تسهيلات، آرامش قبل از توفان است و مجددا افزايش ناگهاني اين برگه‌ها را در فرابورس و شعب منتخب بانک مسکن خواهيم داشت؟
علي قائدي، کارشناس اقتصاد مسکن و صاحب‌نظر بازار سهام و خريدوفروش اوراق تسهيلات مسکن، با تأييد ضمني اين پيش‌بيني و احتمال افزايش قيمت برگه‌هاي «تسه» در بازار سهام، اظهار کرد: اخيرا شايعاتي در رسانه‌ها منتشر شده که هنوز هيچ‌يک از نهادهاي رسمي مانند؛ وزارت راه و شهرسازي، بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار آن را رسما تأييد يا تکذيب نکرده و تنها برخي مقامات بانک مسکن اعلام کرده‌اند که ممکن است شوراي پول و اعتبار وام مسکن ۶۰ ميليون توماني را تأييد کند.
کارشناس مطالعات اقتصادي مسکن معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اثرگذاري مسائل سياست خارجي و گفت‌وگوهاي ايران با ۱+۵ در کاهش نسبي قيمت اوراق تا يکي دو ماه آينده، گفت: به دليل اظهارات روز گذشته (۱۹ بهمن) جان کري وزير امور خارجه آمريکا در خصوص احتمال عدم دستيابي به توافق ميان ايران و ۱+۵، امروز (۲۰ بهمن) شاخص‌هاي بورسي و فرابورسي (از جمله تسه) با افتي نسبي مواجه بوده‌اند که البته چندان زمان نمي‌برد که آثار مثبت پيشرفت‌هاي اقتصادي دولت، آثار منفي اظهارات غربي‌ها را زدوده و مجددا بارونق بورس و بازار سهام مواجه خواهيم شد.
وي همچنين با اشاره به افزايش تقاضاي خريد مسکن در ايام عيد نوروز هرسال و به‌خصوص فصل بهار، از اثرگذاري احتمالي افزايش تقاضا بر کمبود عرضه خبر داد و افزود: اينکه با افزايش تقاضا، قيمت اوراق هم افزايش يابد، طبيعي است، اما؛ آنچه مهم‌تر است، اعمال محدوديت‌هاي جديد و تشديد نظارت بر خريدوفروش اوراق تسهيلات مسکن است تا جلوي هجوم مجدد دلالان بورس به سمت معامله برگه‌هاي «تسه» گرفته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن