تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت‌ ها در مذاکرات ایران و ۱+۵ کند است/ ایران کوتاه نمی آید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشرفت‌ ها در مذاکرات ایران و ۱+۵ کند است/ ایران کوتاه نمی آید


برخی منابع غربی مدعی شدند، اختلافات ایران و گروه ۱+۵ در موضوعاتی مانند تعداد سانتریفیوژ مورد نیاز ایران برای غنی‌سازی اورانیوم کاهش یافته‌ است. روزنامه آمریکایی وال‌ استریت‌ ژورنال از قول برخی مقامات غربی مدعی شد، پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 کند است.

این روزنامه همچنین نوشته دیپلمات‌های غربی می‌گویند ،این مذاکرات زمینه‌های فنی مورد نیاز برای ایجاد توافق را فراهم می‌اورند.

به نوشته وال‌ استریت‌ ژونال، برخی مقامات گفته‌ اند اختلافات ایران و 1+5 در موضوعات کلیدی مانند تعداد سانتریفیوژهای مجاز ایران کاهش یافته است.

یک دیپلمات غربی در مذاکرات، روز یکشنبه به وال‌استریت‌ ژورنال گفت، ایران با مطالبه اصلی غرب مبنی بر کاهش قابل توجه در برنامه غنی‌سازی، کوتاه نمی‌آید.

این مقام غربی همچنین با بیان این که شانس اندکی برای توافق وجود دارد، گفت: «من بدبین هستم، مگر اینکه ایرانی‌ها به طور قابل توجه مواضعشان را تغییر دهند.»

پیش تر هم منابعی به روزنامه آسوشیتدپرس گفته بودند ایران و آمریکا در حال مصالحه بر سر کاهش توان سانتریفیوژهای ایران هستند.

ایران پیش تر اعلام کرده بود، به توان غنی‌سازی 190 هزار «سو» (SWU) در 8 سال آینده نیاز دارد.

این که این توان غنی‌ سازی به چه تعداد سانتریفیوژ نیاز دارد به نوع آنها بستگی دارد. در صورت استفاده از دستگاه‌های تسل بالاتر می‌توان تعداد سانتریفیوژها را کاهش داد.

«سو» مخفف واحد کار جداسازی اورانیوم سبک از سنگین (seprating work unit) است.
 


دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن