تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلنگ زني ساختمان توليد توبرکولين در موسسه رازي اراک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۱۰ب.ظ)
کلنگ زني ساختمان توليد توبرکولين در موسسه رازي اراک مراسم هم زمان رونمايي از کيت الايزاي تشخيص بيماري بروسلوز و کلنگ زني ساختمان توبرکولين و مالئين در موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي شعبه منطقه مرکزي (اراک) با حضور مسئولين کشوري و استاني برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي موسسه رازي،هم زمان با گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، مراسم رونمايي از کيت الايزاي تشخيص بيماري بروسلوز و کلنگ زني ساختمان توليد توبرکولين و مالئين درموسسه رازي شعبه منطقه مرکزي (اراک) با حضور اسکندر زند معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان تحقيقات ، آموزش و ترويج کشاورزي ، مهندس حسن بيگي سرپرست استانداري استان مرکزي ، رجايي نماينده مردم اراک و رئيس کميسيون کشاورزي مجلس ،آصفري نماينده مردم اراک و نايب رييس کميسيون دفاعي مجلس ،حميد کهرام رئيس موسسه رازي ، سيد داود حسيني رئيس موسسه رازي شعبه منطقه مرکزي (اراک ) و تني چنداز مسئولين، محققين و کارشناسان برگزار شد.
دراين مراسم زند ضمن سخناني با تاکيد بر اهميت موسسه تحقيقات واکسن وسرم سازي رازي ، اظهارداشت : اين موسسه با 90 سال پيشينه ، از نظر تنوع محصولات با بيش از 70 نوع محصول ، بزرگ‌ترين مرکز توليد واکسن و فرآورده‌هاي بيولوژيک در دنيا مي‌باشد.
به گزارش روابط عمومي موسسه رازي،زنددر ادامه افزود : درحال حاضر اين موسسه بيش از 60 درصد نياز کشور را در زمينه واکسن و فرآورده‌هاي بيولوژيک تأمين مي‌کند که با اين ميزان توليد، نقش موثري در سلامت جامعه ايفا مي‌کند.
وي گفت : با توجه به سياست‌هاي حمايت از بخش خصوصي و در راستاي تقويت توليدات ، در آينده تعداد 15 محصول موسسه رازي به شرکت‌هاي دانش بنيان واگذارخواهدشد .
معاون وزير جهاد کشاورزي خاطر نشان کرد: ساختمان جديد توبرکولين و مالئين در موسسه رازي شعبه منطقه مرکزي(اراک) با رعايت استانداردها و تکنولوژي‌هاي جديد دنيا احداث خواهد شد که گام بزرگي در راستاي توليدات اين محصول استراتژيک مي‌باشد.
زند با اشاره به پيشرفت‌هاي اخير موسسه رازي، چشم انداز آينده اين موسسه را نيز به عنوان يک مرکز چابک اثر گذار و به روز، ترسيم کرد.
در بخش ديگري از اين مراسم حميد کهرام رئيس موسسه تحقيقات واکسن وسرم سازي رازي با اشاره به اهميت ساخت وتوليد کيت الايزاي تشخيص بيماري بروسلوز،گفت: بيماري بروسلوز يا تب مالت يکي از بيماري‌هاي خطرناک و مشترک انسان و دام است و در صورت ابتلاي انسان به اين بيماري به مدت دو سال درگير خواهد بود اين بيماري عوارض بسياري داردکه از جمله مي‌توان به تب‌هاي طولاني اشاره کرد .
رئيس موسسه رازي افزود: پس از ابتلاي دام‌هاي کوچک و بزرگ به بيماري بروسلوز ، شير آن‌ها نيز آلوده مي‌شود و از اين طريق، بيماري تب مالت به انسان منتقل مي‌شود و در صورت ابتلاي دام‌ها به اين بيماري، امکان معالجه آن‌ها نيز وجود ندارد.
کهرام يادآور شد: هزينه‌هاي تشخيص بيماري بروسلوز بسيار بالا ست که با توليد انبوه اين کيت و با تشخيص به موقع اين بيماري در دام‌ها، افزون بر سلامت انسان‌ها ، از بروز خسارات بزرگ به صنعت دامپروري کشور نيز جلوگيري مي‌شود.
رئيس مهم‌ترين مرکز توليد واکسن در خاورميانه دربخش ديگر از سخنان خود با تاکيد بر اهميت پروژه احداث ساختمان توليد توبرکولين و مالئين، گفت: احداث اين ساختمان و راه اندازي خط توليد انبوه توبرکولين و مالئين با تکنولوژي‌هاي نوين دنيا، يکي از نيازهاي مهم کشور است و از آرزوهاي موسسه رازي مي‌باشد که خوشبختانه آغاز اين پروژه گامي در راستاي تحقق اين هدف بزرگ است .
کهرام تاکيد کرد: اکنون حدود 40 سال است که موسسه رازي فناوري ساخت و توليد توبرکولين را بدست آورده و دانش آن را بومي نموده است و اکنون اين محصول در موسسه رازي توليد مي‌شود، اما با احداث اين ساختمان و با راه اندازي خط توليد جديد، توليدات توبرکولين با تکنولوژي روز دنيا و دستورالعمل‌هاي GMP مطابقت خواهد کرد و مي‌توان براي صادرات آن نيز اقدام نمود.
اين مسئول کاربرد توبرکولين را در تشخيص بيماري سل عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهاي رسمي سازمان‌هاي بين المللي، سل يکي از بيماري‌هاي شايع و خطر ناک جهان است.
رئيس موسسه رازي افزود: ساختمان جديد توليد توبرکولوين و مالئين يک سايت بسيار بزرگ و بين المللي است و زير بناي آن 1400 متر مربع است که اميدوارم 500 مترمربع آن در فاز اول، وتا پايان سال 94 13به اتمام برسد.
وي خاطر نشان کرد : هزينه‌هاي بخش احداث ساختمان اين پروژه مهم از بودجه‌هاي استاني وهزينه هاي خريد و نصب تجهيزات آن از بودجه‌هاي ملي موسسه رازي فراهم خواهد شد.
کهرام از مالئين به عنوان خط توليد ديگر اين پروژه نام برد وگفت : آنتي ژن مالئين نيز براي تشخيص بيماري مشمشه به کار مي‌رود که معمولاً اسب‌ها درگير آن مي‌شوند و اين بيماري اخيراً در باغ وحش‌ها نيز مشاهده شده است.
رئيس موسسه رازي در پايان سخنان خود از موسسه رازي شعبه منطقه مرکزي (اراک) به عنوان مرکز ساخت و توليد کيت‌ها نام برد و اظهار کرد: در آينده نزديک مرکز کنترل کيفي کيت‌هاي تشخيص بيماري‌هاي دامي نيز در اين شعبه راه اندازي خواهد شد.
در ادامه مراسم داود حسيني رئيس موسسه رازي شعبه منطقه مرکزي (اراک )گزارش کاملي در مورد دستاوردهاي پژوهشي وتحقيقاتي شعبه اراک ارائه کرد و موفقيت‌هاي علمي مرکزرا حاصل تلاش وکوشش محققين واعضاي هيئت علمي اين مجموعه عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن