تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سی و دومین دوره جایزه کتاب سال ایران با حضور رئیس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سی و دومین دوره جایزه کتاب سال ایران با حضور رئیس جمهور


سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور رئیس جمهور،مسئولان فرهنگی و فرهیختگان ادبی در سالن اجلاس سران آغاز شد. در این مراسم از هشت برگزیده جایزه کتاب سال ایران همچنین از ۱۰ برگزیده خارجی قدردانی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور صبح امروز در مراسم بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت : در آستانه بیست و دوم بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز در جمع شما اندیشمندان، فرهیختگان و صاحبان قلم و کسانی که  همواره در طول تاریخ صاحبان قلم افتخار آفریده‌اند و می‌آفرینند و چراغ راه هدایت انسان‌ها بوده‌اند و خواهند بود، هستم.

 آقای روحانی افزود: اگرچه به‌ظاهر به نظر می‌رسد که از 150 سال پیش به این طرف رسانه های دیگر به رقابت با کتاب آمدند  مطبوعات، رادیو، سینما، تئاتر، تلویزیون و بعد در نهایت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و انواع ابزار و وسایل برای ارتباط انسان‌ها و انتقال اندیشه ها امروز به صحنه آمده‌اند.وی گفت: شاید به نظر برسد که  دوران  کتاب تا حدی به سر آمده است  و رسانه های دیگر به ویژه دیجیتال  می توانند  جایگزین کتاب شوند اما واقعیت امر این است که  کتاب به هیچ عنوان ارزش و جایگاه  خود را از دست نداده است.

رئیس جمهور افزود: همه آن ابزار و وسایل برای انتقال سریع تر مفاهیم  و ارتباط سریع تر جایگاه ویژه دارند  اما  اصل اندیشه  و فکر و دانش هنوز هم  در اوراق کتاب نهفته است.
آقای روحانی گفت : رادیو، تلویزیون  و سینما و همه ابزار ارتباطی امروز  در واقع، ریشه آن از کتاب است،  فیلم و تئاتر هم که یک هنر نمایشی هستند فیلمنامه آن که اساس آن  است  به مفهوم یک کتاب است و از او اقتباس می شود.

رئیس جمهور گفت: ریشه رادیو، تلویزیون، سینما و همه ابزار امروز ارتباطی در واقع از کتاب است. آقای روحانی افزود: فیلم و تئاتر هم که هنری نمایشی است فیلمنامه به عنوان اساس آن به مفهموم یک کتاب است و از آن اقتبال می شود. وی گفت: در بسیاری امور دقت، ظرافت و حتی گاهی لذت فقط در کتاب است گاهی آدم از خواندن یک کتاب آن قدر مشعوف می شود ، لذت می برد و سیراب می شود که هیچ چشمه‌سار دیگری نمی تواند جایگزین آن شود.

رئیس جمهور افزود: البته کتاب به معنای عام کلمه، یعنی همه خلقت و همه موجوداتی که خداوند آفریننده آن است کلمه الله هستند و همه سرنوشت عالم دیروز و امروز و فردا در ام‌الکتاب است.
آقای روحانی اضافه کرد: در روز قیامت هم باز با کتاب مواجه می شویم همه جا کتاب است از آغاز تا پایان که ما افتخارمان این است که معجزه پیامبر ما کتاب است و موحدان دیگر را هم به عنوان اهل کتاب می نامیم و می خوانیم پس کتاب و مکتوب و قلم جایگاه خاص خود را دارد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علی الظاهر آنچه از روایات برمی آید در آن جهان بالا و والا نیز از کتابت و نوشته سخن به میان آمده و بارها در روایات ما آمده است که بر ساقه عرش چنین نوشته شده است که ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه. وی افزود: پس این کتابت و مکتوب و قلم همه جا حضور دارد از عرش برین خدا تا روی سنگ ها و سنگ‌نوشته‌ها تا روی انواع ابزار و وسایلی که اندیشه را می توان در آنجا ثبت کرد.

آقای روحانی گفت: چقدر سخت بود که زندگی می داشتیم و کتاب نبود. چگونه می‌توانستیم با دویست، پانصد و هزار سال پیش ارتباط برقرار کنیم و از فکر، اندیشه و دیدگاه آنان بهره ببریم؟
رئیس جمهور افزود: مگر اندیشه انسان چیزی جز تکامل است؟ قدم به قدم این خشت ها بر روی هم چیده شده و ساختار اندیشه بشری را ایجاد کرده است که کتاب بهشت برین ما در این جهان و وسیله ای برای بهشت برین ما در آن جهان خواهد بود.
       
رئیس جمهور گفت: کتاب کلید است و باید همه قفل های زندگی را بگشاید و همه ابهامات را باز و همه ظلمت ها را به روشنایی تبدیل کند. آقای روحانی در ادامه سخنانش افزود: انقلاب اسلامی ایران که در آستانه  سی و هفتمین بهار آن هستیم  ریشه‌اش از کتاب ، قرآن ، حدیث و مکتوبات راهبران این انقلاب و در رأس آن امام عزیز و بزرگوارمان بود .

رئیس جمهور گفت : اگر آن نامه ها و اعلامیه ها و انتقال سخنان امام یا از طریق نوار و یا مکتوبات نبود چگونه انقلاب پیروز می شد؟ وی افزود : بهترین روز در مکتوبات انقلاب آن روزی بود که کتاب حکومت اسلامی امام  از نجف آمد و در ایران ولو مخفیانه پخش و نخستین بار نظریه ولایت فقیه ایشان و اندیشه ایشان در بحث فقه سیاسی منتشر شد و در واقع آن کتاب ما را وارد مرحله جدیدی کرد.

رئیس جمهور گفت : همه سخنان  و اعلامیه‌ها و مکتوبات امام پس از پیروزی انقلاب  بود که راه را برای مدیریت  جامعه  تحت عنوان  حکومت اسلامی گشود و امروز هم کلماتش و مجموعه آثار و وصیتنامه این امام عزیز و بزرگوار راهنمای ما خواهد بود . آقای روحانی افزود  : شما فرهیختگان  و بزرگان  اهل قلم  که در این مجلس حضور دارید  مسئولید که طراوت و تازگی انقلاب را تضمین کنید و مفاهیم انقلاب را بسط دهید و به همه جهانیان بگویید  که انقلاب ما انقلاب اعتدال بود .وی گفت : باید به همه افکار جهان  ابلاغ کنید که در انقلاب ما خردسوزی و کتاب‌سوزی، افراط و تفریط وجود ندارد و همه‌اش عقلانیت ، فهم ، فقه ، تفقه و باز کردن گره از زندگی مادی و معنوی مردم است.
 


یک شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن