تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل بنیاد شهید قزوین: 200 شهید در استان قزوین جاویدالأثر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل بنیاد شهید قزوین:
200 شهید در استان قزوین جاویدالأثر هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: 3 هزار شهید در استان وجود دارد که از این تعداد، 200 شهید جاویدالأثر هستند.

خبرگزاری فارس: 200 شهید در استان قزوین جاویدالأثر هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، غلامرضا حقایق‌پور در حاشیه افتتاح طرح ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گلزار شهدای شهر آبیک آخرین گلزار در استان قزوین بود که ساماندهی آن به اتمام رسید و امروز افتتاح شد.
وی افزود: در استان قزوین تعدادی از گلزارهای شهدا بین 7 تا 10 سال قدمت دارند که در صورت نیاز به مرمت، بازسازی می‌شوند؛ این در حالی است که ساماندهی تمام گلزارهای شهدای استان صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: استان قزوین دارای 3 هزار شهید است که از این تعداد 200 شهید جاویدالأثر هستند؛ البته 50 شهید گمنام نیز در اقصی‌نقاط استان آرمیده‌اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: هر چه داریم از شهدا و ایثارگران داریم به ویژه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است به برکت خون شهدا می‌باشد.
حقایق‌پور اضافه کرد: در زمان طاغوت، ایران اسلامی محلی از اعراب نداشت اما با خون شهدا، انقلاب آبیاری شد و امروز تمام معادلات سیاسی را بر هم زده است و در خصوص انرژی هسته‌ای در یک طرف و تمام دنیا در طرف دیگر قرار گرفته‌اند که بیانگر عزت، عظمت و بزرگواری ملت ایران است و به یمن مجاهدت شهدا و ایثارگران به دست آمده است.
وی بر ادای دین آحاد جامعه به بازماندگان شهدا تأکید و بیان کرد: خانواده‌های معزز شهدا از ما توقعی ندارند اما لازم است مسئولان به عنوان وظیفه نه تکلیف، به خانواده‌های معظم شهدا به عنوان ولی‌نعمتان نظام اسلامی احترام گذاشته و دیدار عاطفی با آن‌ها داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران از کسی انتظاری ندارند اما با توجه به ایثارگری و جانفشانی آن‌ها، مطلوب است حقوق شهروندی در حقشان ادا شده و دیدار عاطفی مسئولان با خانواده‌های شهدا استمرار داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد آثار مکتوب شهدا با استانداردهای بین‌المللی جمع‌آوری و در مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استان قزوین نگهداری می‌شود.
حقایق‌پور بیان کرد: مسئولان کنگره شهدای استان درصدد هستند خاطرات شفاهی شهدا را با استفاده از دوستان، همرزمان و خانواده‌های شهدا ثبت و ضبط کنند که تیم‌های مختلفی در سطح شهرستان‌های استان قزوین تشکیل شده است.
وی افزود: تمام خاطرات شهدا در سینه والدین معظم شهدا نهفته که لازم است از این گنجینه‌ها که به سن کهولت رسیده‌اند، به نحو احسن استفاده شود.
این مسئول ادامه داد: در سه سال آینده اجلاسیه پایانی کنگره شهدای استان قزوین برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا و ایثارگران بانک اطلاعاتی خوبی به دست می‌آید و می‌توان به نسل‌های آینده این آثار و اسناد و خاطرات را منتقل کرد.
حقایق‌پور اظهار کرد: کنگره شهدای استان در قالب کمیته‌های مختلف از جمله پژوهش، جمع‌آوری و تدوین فعالیت دارد و استاندار قزوین و فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان در این زمینه حساس بوده و تسریع در این امر را در دستور کار قرار داده‌اند.
انتهای پیام/77006/ق40

93/11/18 - 15:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن