تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818762039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلب 7 هزار و 200 ميليارد توماني شهرداري تهران از دولت/ 90 درصد مطالبات مربوط به دولت هاي قبل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۳۲ب.ظ)
طلب 7 هزار و 200 ميليارد توماني شهرداري تهران از دولت/ 90 درصد مطالبات مربوط به دولت هاي قبل است معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران گفت: در حال حاضر شهرداري بيش از 7 هزار و 200 ميليارد تومان از دولت طلب کار است که اميدوار هستيم اين مطالبات هر چه سريعتر پرداخت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمود صلاحي در نشست خبري که صبح امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، با بيان اين مطلب تصريح کرد: لايحه بودجه سال 94 شهرداري تهران به صورت غيررسمي 28 دي به نايب رئيس شوراي شهر تحويل داده شد و شهردار تهران اين لايحه را در روز 30 دي 93 به صورت رسمي تقديم مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، کرد.
وي افزود: بودجه پيشنهادي شهرداري براي سال 94، 17 هزار و 460 ميليارد تومان درخواست شده بود که شورا تاکنون اين ميزان را تا حدودي کاهش داده است.
معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران در خصوص بودجه مد نظر اعضاي شوراي شهر تهران خاطر نشان کرد: بودجه ارائه شده شهرداري تهران مورد پذيرش اعضاي شوراي شهر قرار نگرفت و نهايتا اعضا با عدد 17 هزار و 200 ميليارتومان موافقت کردند.
وي ادامه داد: اين ميزان حدود 260 ميليارد تومان کمتر از پيشنهاد شهرداري است که اميدوار هستيم با اين کسري در سال آينده با مشکل مواجه نشويم.
صلاحي با اشاره به نظارت هاي ستادي صورت گرفته شده از سوي معاونت برنامه ريزي شهرداري تهران با شرکت ها و سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران خاطر نشان ساخت: در حال حاضر با اجرايي شدن طرح نظارت هاي ستادي از بيش از 13 سازمان و شرکت تحت نظارت شهرداري تهران بازرسي صورت گرفته و تا پايان سال جاري نيز دو سازمان ديگر زير مجموعه شهرداري مورد بازرسي قرار خواهند گرفت.
وي با ارائه جزئياتي از ميزان بودجه نقدي و غيرنقدي شهرداري تهران در سال 94 اذعان داشت: سال 93 از ميزان کل بودجه 50 درصد به صورت نقد و 50 درصد ديگر به صورت غيرنقد پيش بيني شده بود، اما؛ اين ميزان در سال 94 تغييراتي را خواهد داشت، به طوري که 63 درصد بودجه به صورت نقد و تنها 37 درصد آن به صورت غيرنقد خواهد بود.
صلاحي با تأکيد بر اين که جذب بودجه غير نقد براي برخي از سازمان هاي تابعه شهرداري کار بسيار دشواري است، گفت: به دليل آنکه برخي از مجموعه هاي زير مجموعه شهرداري توان جذب بودجه غيرنقد را نداشته اند تصميم گرفتيم درصد بودجه نقد و غيرنقد را تغيير دهيم.

رشد 11 درصدي اعتباران حمل و نقل در بودجه 94
معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران از رشد 11 درصدي اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور توسعه حمل و نقل عمومي پايتخت خبر داد و تصريح کرد: مجموعه اعتبارات در نظر گرفته شده براي حوزه حمل و نقل در بودجه سال 93، 4 هزار و 10 ميليارد تومان بود که اين ميزان در سال 94 به 4 هزار و 800 ميليارد تومان ارتقا يافته است.
وي ادامه داد: در بخش مترو نيز اعتبارات در نظر گرفته شده در سال 93، هزار و 724 ميليارد تومان بود که در بودجه پيشنهادي سال 94 اين ميزان به هزار و 924 ميليارد تومان افزايش يافته است.
صلاحي با بيان اين مطلب که در شرايط کنوني پايتخت راهي جز توسعه حمل و نقل ريلي نداريم، خاطر نشان کرد: با توسعه حمل و نقل ريلي شاهد کاهش ترافيک، تصادفات و آلودگي هوا خواهيم بود و در تلاش هستيم تا سال آينده ميزان ساخت 20 کيلومتر مترو را عملياتي کنيم.
وي بيان کرد: در حال حاضر موفق به ساخت 22.5 کيلومتر مترو در سال شده ايم که با توان مهندسان ايراني ارتقاي اين عدد امکان پذير است.
معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران با اشاره به راه اندازي يک کميسيون جديد در دولت به منظور برطرف کردن معضلات کلان شهرهاي کشور گفت: مسوولان دولت يازدهم با راه اندازي کميسيون ويژه کلان شهرها تاکنون توانسته اند بسياري از مشکلات شهرهاي بزرگ به ويژه پايتخت را برطرف کنند و اميدوار هستيم در آينده نزديک اعتبارات تخصيص نيافته به شهر نيز پرداخت شود.
وي در پاسخ به اين سؤال که در سال 93 تاکنون چند درصد از بودجه در نظر گرفته شده براي شهرداري تهران محقق شده است، متذکر شد: از مجموع 15 هزار و 840 ميليارد تومان بودجه مصوب سال 93 تاکنون 11 هزار و 200 ميليارد تومان آن محقق شده که اين عدد چيزي حدود 71 درصد از بودجه است.
وي تأکيد کرد: تاکنون عقب ماندگي بودجه نداشته ايم و اين قول را مي دهم که نيازي به متمم بودجه نداشته باشيم.
معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران در خصوص پرداخت ديون شهرداري تهران به پيمانکاران تصريح کرد: سال 93، 100 ميلياردتومان از ديون پيمانکاران از سوي شهرداري پرداخت شد و خوشبختانه در سال 94 شاهد شش برابر شدن اين عدد و پرداخت مطالبات بيشتر پيمانکاران خواهيم بود.

شريح طلب هاي شهرداري در بخشهاي مختلف از دولت
صلاحي با ارائه جزئياتي از رديف هايي که شهرداري تهران از دولت طلب دارد، اذعان کرد: در بخش توسعه حمل و نقل دولت موظف بود اعتباراتي را به شهرداري تهران بپردازد که اين ميزان در سال 93 تنها 37 ميليارد تومان بوده است.
وي تأکيد کرد: دولت بايد سالي 600 ميليارد تومان از اين محل به شهرداري بپردازد که تاکنون اين چنين نشده است.
وي بيان داشت: طلب ما از دولت در موضوع بافت هاي فرسوده نيز پرداخت نشده که انتظار داريم اين ميزان که بيش از دو هزار ميليارد تومان است هر چه سريعتر وصول شود.
صلاحي با تأکيد بر اين که بيشترين اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه سال 94 شهرداري تهران مرتبط با معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري است، گفت: در بودجه سال 94 مبلغ چهار هزار و 800 ميليارد تومان اعتبار براي بخش حمل و نقل و ترافيک در نظر گرفته شده است.
وي تاکيد کرد: دولت هاي قبلي بيشترين بدهي را به شهرداري تهران داشته اند و مي توان گفت که حدود 90 درصد مطالبات شهرداري از دولت هاي قبل بوده و خوشبختانه مسوولان دولت يازدهم در زمينه پرداخت بدهي ها همکاري مطلوبي را با شهرداري تهران داشته اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن