تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802230762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید حسن خمینی: یکی از اهداف نهضت امام، بیدار کردن روح و جان ملتها بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سید حسن خمینی: یکی از اهداف نهضت امام، بیدار کردن روح و جان ملتها بود
همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، یادگار امام در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(س) شهر کراچی شرکت کرد.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: منحصر کردن پیام انقلاب امام به آرمانهای ملت ایران نمی تواند به طور کامل عمق انقلاب ایران را نشان دهد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف نهضت امام خمینی بیدار کردن روح و جان ملتهای مسلمان بوده است، افزود: یکی از سؤالات مهمی که در سالهای قبل از انقلاب برای مسلمانان مطرح بود و جوامع اسلامی به آن می اندیشیدند این بود که چرا کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی از بسیاری از جوامع دیگر عقب افتاده‌ترند؟ چرا مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشورهای اسلامی نه تنها حل نمی شود بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند؟ وی با اشاره به نظر اندیشمندان شبه قاره چون اقبال لاهوری و نحوه ی اعتراض وی نسبت به مشکلات جاری در جوامع اسلامی افزود: دغدغه پسرفت فرهنگی و اقتصادی در میان همه اندیشمندان آن دوره به وضوح قابل بررسی و پیگیری تاریخی است. یادگار امام همچنین ضمن تسلیت شهادت جمعی از شیعیان پاکستان در شهر کراچی در روزهای اخیر ادامه داد: یکی از اهداف امام حرکت در جهت بیدار کردن روح و جان ملتهای اسلامی از جمله ملت ایران است و از این منظر است که امام به دغدغه‌های مشترک همه جوامع اسلامی از جمله مسأله اسراییل اشاره می فرمودند و همیشه بر مسأله بیداری ملت ها توجه می دادند. سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تشکر از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید سراج الدین موسوی در تأسیس دانشگاه امام خمینی(س) گفت: دانشگاه از این منظر که دانش و بینش انسانها را افزایش می‌دهد، قطعا به مرور زمان موجب استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی خواهد شد. وی در بخش دیگر سخنان خود به وظیفه علاقه‌مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: از مهمترین و بلکه مهمترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی تلاش و جهاد برای اثبات فرق میان اسلام ناب محمدی و اسلام متحجران و خشونت طلبان است. امروز اگر بتوانیم به ملت ها بفهمانیم که انقلاب امام در جهت احیای ارزشهای انسانی و اسلامی بوده است و اسلام ناب به هیچ وجه با این خشونت‌ها همراه نبوده و نیست، بزرگترین خدمت را به مکتب و مذهب انجام داده‌ایم. در این جلسه همچنین از دانشجویان دانشگاه امام خمینی(س) کراچی تقدیر شد و نماز مغرب و عشاء نیز به امامت یادگار امام برگزار شد. دیدار با مسئولین سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، مسئولین و مدرسین مدارس علوم دینی شیعیان و بازدید از نمایشگاه دانشگاه کراچی از دیگر برنامه‌های یادگار امام در سفر پاکستان بود. در این سفر حجت الاسلام و المسلین سید علی خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی، یادگار امام را همراهی می‌کردند. دانشگاه کراچی در دو بخش خواهران و برادران به همت حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی و زیر نظر یادگار گرامی امام اداره می شود که اکنون دانش آموختگان آن در شهرهای پاکستان، قم، نجف و برخی کشور های دیگر به تبلیغ مکتب تشیع مشغولند.

منبع: جماران


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن