تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802222848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل شرکت موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خبر داد خط تولید موتورهای دیزلی برای خودرو در موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرعامل شرکت موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خبر داد
خط تولید موتورهای دیزلی برای خودرو در موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران
مدیرعامل شرکت موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از راه‌اندازی خط تولید موتورهای دیزلی برای خودرو در موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خبر داد.

خبرگزاری فارس: خط تولید موتورهای دیزلی برای خودرو در موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد شهناز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی خط تولید موتورهای دیزلی برای خودرو در موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار داشت:  رنج این موتورها بین 70 تا 120 کیلووات بوده و با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود که قابلیت ارتقاء به استانداردهای بالاتر را نیز دارد.
وی از مصرف 8 لیتری این محصول به عنوان ویژگی اصلی در موقعیت کنونی کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر خودروهای تولیدی با موتور بنزینی 14 لیتر مصرف بنزین دارند که در موتورهای دیزلی تولیدی در موتورسازان مصرف 8 لیتر گازوئیل به ثبت رسیده و این رقم برای کشور ما که در آن از هر 100 لیتر نفت تولیدیش فقط 12 لیتر بنزین و در مقابل 36 لیتر گازوئیل استحصال می شود تحول شگرفی محسوب می شود.
وی با در کنار هم قرار دادن ارقامی مانند کارکرد روزانه 180 کیلومتری خودروهای تجاری در کشور و مصرف سوخت آنها تصریح کرد: در این موقیعت و با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری محقق شدن آن را منوط به توجه به تولید داخلی دانسته، مطمئنا حمایت از اقدامات صورت گرفته از سوی موتورسازن به نوعی، پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان خودروهای داخلی و مسئولان ذیربط را می‌طلبد.
شهباز ظرفیت اسمی خط تولید این موتور را که امروز راه‌اندازی می‌شود 30 هزار دستگاه در سال اعلام کرد و گفت: از این ظرفیت اسمی با توجه به نیاز و تقاضای مشتری بهره‌برداری می‌شود.
این فعال حوزه صنعت کشور، اشتغالزایی این خط تولید را که در مرحله تست و مونتاژ است 70 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و اظهار داشت: با محقق شدن هدف ورود قطعه‌سازان داخلی به تولید قطعات این موتور که پیش بینی شده طی 3 سال آینده به رقم 70 درصدی داخلی سازی این موتور نائل شویم، بیش از 500 نفر اشتغال مستقیم برای این طرح ممکن می‌شود.
وی از عقد قرار داد با خودروسازان داخلی برای تامین موتور مورد نیاز تولیداتشان خبر داد و اضافه کرد: براساس قرارداد منعقده با شرکت زامیاد، سال آینده موتور مورد نیازوانت نیسان این کارخانه از طریق موتورسازان تامین می شود و مذاکره با ایران خودرو دیزل، آکیا، شهاب خودرو و بسیاری از خودروسازان داخلی برای تامین نیازشان ادامه دارد.
شهباز در پایان یادآور شد: طرح تولید این محصول برای 3 سال به عنوان طرح برتر صنعتی کشور انتخاب شده و با توجه به اینکه این محصول با برند ایسوزو به عنوان یکی از معتبرترین برند دنیا در این عرصه محسوب می‌شود در صورت سرمایه‌گذاری کافی و حذف موانع اقتصادی پیش رو می‌تواند کمبودهای کشور به این محصول را رفع کند.
امروزه جهان با بحران منابع انرژی مواجه است و منابع محدود سوخت سنگواره‌ای  قادر به پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش انرژی نیست.
این مسئله با افرایش قیمت سوخت سنگواره‌ای و آلودگی محیط زیستی همزمان است که این امر محققان را به جستجوی منابع جایگزین انرژی که تجدیدپذیر، ایمن و غیر آلوده کننده باشند ترغیب می‌کند در حال حاضر، موتورهای دیزل به عنوان یک بخش اساسی در تأمین نیروی محرکه خودروها به حساب می آیند که دسترسی به منابع سوختی فراوان در کشور ما نیز تولید آنها را توجیه پذیر کرده و مسئولین مرتبط را به سرمایه گذاری در عرصه تولید این نوع موتورها مجاب ساخته است.
مطمئنا مشکلات و معضلات تامین و آلودگی های ناشی از مصرف بنزین در اذهان همه ما حک شده که با سوق دادن تولیدات داخلی برای استفاده از موتورهای دیزلی به دلیل قابلیت دسترسی و تولید به مراتب سهل و آسان این سوخت در کشور می توان از این مشکل چندین ساله فارغ شد. ************** نگارنده: زهرا عبدالهی *************** انتهای پیام/

93/11/18 - 10:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن