تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820035802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات عمیق سیاسی و سیاستی بین اوباما و منندز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اختلافات عمیق سیاسی و سیاستی بین "اوباما" و "منندز"
نیویورک تایمز نوشت: اختلافات عمیق سیاسی و سیاستی همچنان بین اوباما و سناتور منندز وجود دارد.

اختلافات عمیق سیاسی و سیاستی بین

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نیویورک تایمز نوشت: تشدید اختلاف نظر سناتور دموکرات منندز با سیاست خارجی اوباما از جمله در خصوص ایران، کوبا و اوکراین می‌تواند به چالشی جدی برای اوباما تبدیل شود.
روزنامه نیویورک تایمز در اینترنت امروز در گزارشی به قلم جولی هرشفیلد دیویس و آشلی پارکر نوشت:‌ وقتی که سناتور دموکرات رابرت منندز از نیوجرسی هفته گذشته گفت که قبل از آنکه بدون توجه به تهدید وتو (رئیس جمهور) به تحریم‌های جدید بر ضد ایران رای دهد، دو ماه به اوباما فرصت می دهد، این مسئله را روشن کرد که این تاخیر ناشی از وفاداری وی به هم حزبی دموکراتش در کاخ سفید نیست. این اظهارات اذعان صریح به وجود اختلاف بین اوباما و منندز به عنوان دموکرات ارشد کمیسیون روابط خارجی سنا است. این اختلافات در هفته‌های اخیر علنی شده و منندز سیاستهای اوباما در مورد کوبا و ایران را به باد انتقاد گرفته است.


مشاوران اوباما می‌گویند مرتبا با منندز در تماسند و او رابطه‌اش با کاخ سفید را عالی توصیف کرد. اما اختلافات عمیق سیاسی و سیاستی همچنان بین اوباما و سناتور منندز که در بهترین موقعیت در میان دموکراتها برای دفاع از سیاست خارجی دولت در کنگره قرار دارد، به قوت خود باقی است. 


وی روز سه شنبه در کمیسیون روابط خارجی به شدت مقامات وزارت خارجه را درباره اقدام اوباما در برقراری روابط دیپلماتیک با کوبا سوال پیچ کرد و آن را «یک معامله بد» خواند که اصول اساسی را در ازای هیچ امتیاز واقعی به خطر انداخت. 


وی همچنین با اوباما در مورد لایحه ای برای اعمال تحریم های جدید در مورد ایران به شدت اختلاف نظر داشته است. منندز که یکی از حامیان این لایحه است، هفته گذشته در نامه ای با امضاء نه سناتور دموکرات دیگر قول داد رای گیری درباره آن لایحه را تا اواخر مارس به تعویق می اندازند.


همچنین به هنگام نطق سالانه اوباما در کنگره در ماه گذشته که دموکراتها از اظهارات وی مبنی بر وتوی هر تلاشی که مغایر با دستور کار او باشد، استقبال کردند، منندز با چهره ای عبوس نشسته بود.


همچنین منندز خواستار واکنش تهاجمی تری در قبال تجاوزگری روسیه در اوکراین بوده و خواستار تشدید تحریم های مسکو و کمک نظامی به کی یف است.


ایوان بایه سناتور دموکرات سابق از ایندیانا می گوید: چنین اخلافاتی در خصوص سیاست خارجی مشکلاتی اساسی و نمادین برای اوباما ایجاد می‌کنند.


به گفته وی، وقتیکه اعضای برجسته حزب رئیس جمهور دیدگاهی مخالف با وی دارند،‌ مشکلات وی در قبولاندن موضعش به مردم آمریکا تشدید می شود.


سناتورهای جمهوری خواه و دستیارانشان برخورداری از حمایت علنی منندز را اغلب در مخالفت با کاخ سفید به لحاظ سیاسی بسیار ارزشمند می دانند.


تومی ویتور دستیار سابق در شورای امنیت ملی دولت اوباما می گوید، با توجه به تاکید سناتور جمهوری خواه جان مک کین بر استفاده از نفوذش به عنوان رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در به چالش کشیدن اوباما در هر گونه مسئله مرتبط با سیاست خارجی، مخالفت افرادی مانند منندز (با رئیس جمهور) می تواند مشکل ساز باشد.






انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۲۴۸۷۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن