تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805327267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای آشنایی با رهبر در ساواک/ من نه شاه دوستم نه خاک پرست!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گفتگوی خواندنی با یکی از مبارزان انقلابی:
ماجرای آشنایی با رهبر در ساواک/ من نه شاه دوستم نه خاک پرست!
من از ملیت خوشم نمیاد، در اوایل نهضت انقلاب که بودیم، گفتن تو شاه دوست و وطن پرستی؟ گفتم من نه شاه دوستم نه وطن پرست! قرار نیست خاک پرست باشیم.



  به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز؛ "من از ملیت خوشم نمیاد، در اوایل نهضت انقلاب که بودیم ، گفتن تو شاه دوست و وطن پرستی؟ گفتم من نه شاه دوستم نه وطن پرست! قرار نیست خاک پرست باشیم."

 
این جمله ماندگار و زیبای روحانی مبارزی است که در جهت پیروزی انقلاب اسلامی جوانی اش را  در شکنجه گاه های ساواک گذراند و هم سلول بزرگانی همچون  شهید هاشمی نژاد، شهید لاجوری و مرحوم عسکر اولادی بود و هر دفعه که دستگیر شد زیر بار شکنجه منافقین و ساواک ،شعار مرگ برشاه را ترک نکرد و هم پای امامش قدم در راه مبارزه با رژیم منفور ستم شاهی گذاشت.

 
گفتگوی خواندنی با این روحانی مبارز را در ادامه می خوانید:

 
با سلام،کمی از خودتان بگویید ؟ از چه سالی وارد جریانات سیاسی دوران انقلاب شدید؟

بسم الله الرحمن الرحیم،" غلامرضا اسدی "فرزند حسین متولد 5/5/1319 از دهستان ارسک از توابع شهرستان بشرویه( بخش ارسک)هستم در سال های  1336 تا 1337 برای تحصیل در علوم دینی  به حوزه علمیه بشرویه راه پیدا کردم وبعد از یک سال برای ادامه تحصیل عازم مدرسه علمیه فردوس شدم پس از اتمام دوره تحصیل خود در فردوس برای ارتقا سطح تحصیلات حوزوی خود در سال 1340 وارد حوزه علمیه مشهد شدم , دردرس ادیب نیشابوری شرکت می کردم از آنجا که به توسعه علوم حوزوی علاقه زیادی داشتم ، در درس علماء مشهد جذب افکار انقلابی شدم و در نهایت در سال 1342 تحت تاثیر اعلامیه های بنیانگذار نهضت انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به به سمت مسائل سیاسی کشور رفتم.

 
اولین دفعه ای که توسط ساواک دستگیر شدید چه سالی بود؟

"حجت الاسلام اسدی" : در سال 1346 در آستانه برگزاری جشن منحوس تاجگذاری رژیم ستم پیشه پهلوی دستگیر شدم و مدت 6 ماه در زندان ممنوع الملاقات بودم و در دادگاه نظامی به 3 ماه زندان محکوم گردیدم .

 
حتماً در زندان های ساواک تحت شکنجه قرار گرفته و تهدید شدید، بعد از آزادی از زندان افکار سیاسی خود را تغییر دادید؟ بعد از آزادی از زندان،علی رغم شکنجه های ساواک دست از فعالیت وپخش اعلامیه های امام و افکار ایشان برنداشتم و در حین ادامه تحصیل به فعالیت سیاسی مشغول بودم ,تا سال 1348 که حضرت آیت الله العظمی حکیم در عراق از دار دنیا رفتند و من مجدد تحت تعقیب ساواک قرار گرفتم .

 
بعد ازآن هم به منظور ادامه تحصیل و هم ادامه مبارزات علیه رژیم  2 سال به قم رفتم و درسال 1350 دو باره به مشهد بازگشتم که مجددا توسط عوامل مزدور رژیم دستگیر و مدت 3 ماه رادر زندان بسر بردم و در دادگاه هم به 3 ماه زندان محکوم شدم.

 
دوباره زندانی شدید، این بار  آزادی شما چگونه رقم خورد؟

مسئول مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی: بدنبال فعالیت های سیاسی، در سال 1357 هم زندانی بودم که با آغاز نهضت انقلاب و راهپیمایی ها و درخواست مردم با شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد در هشتم آبانماه  1357 مجدد از زندان آزاد شدم  و بعد از آن به سمت روستای خودم ارسک از توابع شهرستان بشرویه آمدم و بعد چند روزی برای دیدار با دوستان و اهالی محترم  بشرویه که مجلس باشکوهی برای استقبال از حقیر هم در بشرویه و هم در ارسک  برگزار کردند ماندم . و بعد دوباره به مشهد رفتم و مجددا به فعالیت خودم ادامه دادم.

 
در زمان فعالیت سیاسی، با چه کسانی ارتباط داشتید؟ هم بندهای شما در زندان ساواک چه کسانی بودند؟ از سال 1346 باحضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله) آشنایی پیدا کردم و از سال 41 و 42 با حضرت آیت الله واعظ طبسی وحجه الاسلام  شهید هاشمی نژاد که از جمله عناصر پیش برنده خط امام و راه امام در مشهد بودند و همه حرکت های انقلابی و راهپیمایی و تحصن ها را این سه بزرگوار هدایت و راهنمایی می کردند.
در آن روزگار، جريان غالب در حوزه علميه مشهد، موافق با مبارزات سياسي نبود. جريان ارتجاع و انجمن حجتيه نيز به شدت فعاليت داشت و ساواک هم از آنها حمايت مي کرد.
به خاطر دارم که مقام معظم رهبري براي ايجاد تحرک و پويايي در حوزه علميه، درس تفسيرشان را در مسجد «صديقي ها» در شب هاي پنج شنبه و جمعه، آغاز کردند. درس تفسير ايشان با سوره مائده، که حاوي مضامين بلند اجتماعي و سياسي است ، آغاز شد. در ابتدا، تعداد نفرات حاضر در درس محدود بود، اما بعدها حضور گسترده طلاب جوان و انتقال محل ارائه درس به مدرسه ميرزاجعفر، نشان داد که طلاب جوان چه اشتياقي به شنيدن تفسير ايشان دارند.

 
اين درس ها تا سال ۱۳۵۴ ادامه يافت. افزون بر اين فعاليت ها، ايشان، مسجد کرامت، واقع در چهارراه شهدا، را به پايگاهي براي فعاليت هاي انقلابي تبديل کردند. درس نهج البلاغه حضرت آيت ا... خامنه اي در اين مسجد، از جمله درس هاي پرطرفداري بود که همه اقشار جامعه در آن حاضر مي شدند.

 
ديدار من هم با مقام معظم رهبري در زندان اتفاق افتاد. من از دوستان و هم بحث هاي برادر ايشان، آقاي سيد هادي خامنه اي بودم و همين آشنايي باعث شد، ملاقاتي با ايشان در زندان داشته باشم.

 
در سال 54 که زندان بودم با آیت الله واعظ طبسی مدت 2 سال را در  زندان گذراندم و با شهید هاشمی نژادهم  2 سال زندان بودم همچنین با شخصیت های مشهور و انقلابی همچون حاج آقا عسکر اولادی و شهید لاجوردی نیز در  زندان بودم..

 
چه خاطره ای برای شما از تمامی خاطرات شیرین یا سخت آن دوران ماندگارتر است؟

روحانی مبارز انقلابی از خاطرات دوران مبارزه و زندان ها از جمله برخورد با منافقین به خاطره ای بیاد ماندنی اشاره کرد که پس از آزادی از زندان در سال 1357 در منطقه شهرستان بشرویه و وطنش دهستان ارسک (شهر ارسک فعلی ) برایشان اتفاق افتاد.

 
حجه الاسلام اسدی گفت : از زندان که آزاد شدم فضای دیکتاتوری و استبدادی در منطقه جنوب خراسان حاکم بود و با مادرم رهسپار دهستان خودمان بودم که در نزدیکی  بشرویه مردمی در حد 3 یا 4 هزار نفربا پلاکارد و پرچم حضور داشتند، از راننده پرسیدم که این جمعیت برای چه آمده اند و چه خبر است ؟ که راننده پاسخ داد: اینها به استقبال شما آمدند.
در ادامه شعارهایشان "آزادی زندانیان سیاسی "را خواستار شده بودند  و مردم بشرویه و ارسک به استقبال حقیر که تازه از زندان آزاد شده بودم  آمدند .

 
چرا این خاطره برای شما از تمامی خاطرات دوران مبارزه تان ماندگار تر است؟

مسئول مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی : با دیدن این صحنه به یاد سخن امام افتادم که گفتند:" مردم الهی حکومت اسلامی"  امام گفتند، این ها تبلیغ نیست و وحی الهی است که خداوند انسانها را این چنین متحول والهی  کرده که روستایی و شهری همه به پاخواستند, علیه حکومت قیام کردند برای ایجاد حکومت اسلامی و شعار هایی که همیشه دادند استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.

 
مگر این انقلاب چه بود که مردم همه متحد و منسجم شدند تا انقلاب اسلامی تشکیل شود؟چه شباهت ها و یا تفاوت هایی در این انقلاب و مبارزه با انقلاب ها و مبارزات ائمه اطهار (ع) می بینید؟ این انقلاب ،یک انقلاب  مردمی بود که در هیچ جا نمونه و نظیر ندارد و رهبری امام (ره)هم  در دنیا بی نظیر بوده و مشابه رهبری امام در نهضت انبیا و ائمه معصومین می توانیم مشاهده کنیم با این تفاوت که دردوره ائمه معصومین (ع)مردم آمادگی برای فداکاری از هدف ها و آرمان های ائمه برای تشکیل حکومت اسلامی نداشتند و امامان (ع) همیشه در زندان و تبعید بودند اما این مردم با تمام توان از امام(ره) دفاع کردند که مصداق آن در  وصیت الهی سیاسی خودامام آمده که  فرمودند قطعا مردم ایران از مردم عصر رسول الله در سرزمین حجاز و مردم عراق و زمان حضرت امام علی و امام حسن و امام حسین ع و همه ائمه بهتر هستند.

 
رمز پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟

مسئول مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی: رمز پیروزی انقلاب ما؛ ولایت مداری وخدامداری مردم است و امروز هم اگر بخواهیم خط و راه امام را ادامه دهیم برای گسترش انقلاب و برای اینکه متصل شود به قیام انقلاب امام زمان (عج) که هدف اصلی ونهایی انقلاب اسلامی است، راه این است که از خط امام و رهبر معظم انقلاب تبعیت نمائیم و از هدف ها و آرمانهای ایشان پیروی کنیم و در سایه وحدت ,اتحاد و همدلی از انقلاب و رهبری دفاع کنیم.

 
از اهداف اصلی انقلاب اسلامی  بیشتر توضیح دهید؟

شعار پیامبر از اول لا اله الا الله تفلحو بودکه شعار حضرت امام (ره) هم به تبعیت از شعار توحیدی  لا اله الا الله و الله اکبر بود و پیام امام هم آزادی انسان ها بود که سه تا شعار اساسی مردم با گرایشی که به اسلام و قرآن داشتند به پا خواستند و تبعیت از امام نمودند.

 
" استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی " خواسته مردم مسلمان ایران  بود و  در این راه هم ایستادند و مقاومت کردندو برقراری نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام ، قرآن ، امامت و ولایت شهید دادند و در این جریان همه مردم اعم از  دانشجویان ،کشاورزان ، روحانیون ، بازاریان ، بازرگانان و ... مشارکت فعال داشتند.

 
دلیل این همه دشمنی ایادی غرب با انقلاب اسلامی چیست؟چرا اینقدر از انقلاب ما می ترسند؟

در گذشته جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود که با تجزیه شوروی از قدرت کومونیسم کاسته شد در مقابل شوروی کومونیسم نظام سرمایه داری غرب مطرح بود که البته این دو به مثل دو لبه قیچی قرار دارند و هر دو با هم کنار می آیند.

 
بعد ازظهورانقلاب اسلامی تنها قدرتی که در مقابل زورگویی ها، منافع طلبی ها و ظلم های انان در حق مردم مظلوم جهان ایستاد "اسلام "بود بنابراین شرق ،غرب ،کشورهای استیجاری و منطقه عربی همه دست به دست هم دادند تا  جلوی رشد انقلاب الهی را با تمام توان بگیرند.

 
شما می بینیند از زمان تشکیل انقلاب، توطئه های رژیم های نامشروع دنیا از جمله صهوینست و آمریکا شروع شد ترور ها را شروع کردند، جنگ نظامی را بر علیه ما تحمیل کردند که هیچ یک اثر گذار نبود و امروز هم تهاجم فرهنگی ، بعد آن شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را دنبال می کنند وباز هم موفق نشدند و دست گذاشته اند بر روی تحریم های اقتصادی تا کشور را از دورن  متلاشی کنند که با سیاست ها و تدابیر هوشمندانه رهبری به جایی نخواهند رسید.

 
می خواهیم کشورمان همچنان آزاد، مستقل، قدرتمند وباعزت بماند، چه کنیم؟ راه برون رفت از توطئه های دشمنان چیست؟

مسئول مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی: مقام معظم رهبری هوشیاری، بصیرت، بیداری ،دشمن شناسی  وتبعیت از امام را تنها راه مقابله با این توطئه ها دانستند .
ملت ایران هم فهمیده اند که  این توطئه های دشمن همیشه هست ،حمله به اسلام از همان ابتدا بوده و همیشه هست .

 
می بینید روزی طالبان و القاعده بود , امروز گروه های وحشی داعش، که مزدورهای دست نشانده اروپا و آمریکا هستند و در مقابل نظام جمهوری اسلامی متحد شدند و تنها راه همان "هوشیاری ، بصیرت ،بیداری مردم و دشمن شناسی است که امیداوریم هم مردم و هم مسئولین بیش از گذشته در راه آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید رشد کرده و برای پیروزی آن، بزرگان زیادی در این راه جان خود را حتی در شکنجه گاه های ساواک از دست دادند بمانیم و با پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و هسته ای ، تمام توطئه های دشمنان  را خنثی کنیم.     پیام بشرویه  



۱۶/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن