تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغازجشنواره فیلم فجر شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آغازجشنواره فیلم فجر شیراز خبرگزاری پانا: چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز درحالی در شهر ادب و هنر آغاز شد که تماشاگران شیرازی در نخستین روز دوبار بازی مهتاب کرامتی را دو فضای متفاوت سینمایی تجربه کردند.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن ساعت 17:08

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، در نخستین روز این جشنواره در شیراز که تنها یک سینما میزبان خیل دوستداران هنرهفتم است و بخشی از فیلم ها نیز در سینمای مجموعه ی فرهنگی و هنری حافظ در دو نوبت نمایش می یابد ابتدا فیلم های عصر یخبندان(مصطفی کیایی) و ارغوان(کیوان علی محمدی و امید بنکدار) در سه نوبت برای تماشاگران در سینما سعدی اکران شد سپس از ساعت 18 و سی دقیقه و 20 و 30 دقیقه این فیلم ها به نوبت در سرسرای سبز تالار حافظ نمایش داده شد.
عصر یخبندان؛ نسخه ی دیگری از خط ویژه کیایی
عصر یخبندان به شیوه ی فیلم پیشین مصطفی کیایی، خط ویژه که سال گذشته مورد استقبال تماشاگران شیرازی قرار گرفت با موضوع قرار دادن مسایل اجتماعی امروز ایران یکبار دیگر با سلیقه ی مخاطبان سینما در شهر ادب و هنر همراه شد و بخشی از خانواده ها و دوستداران سینما دست کم در روز نخست این رویداد هنری در شیراز با خاطری هرچند کمی تلخ، اما با روایتی طنز سینماهای جشنواره را ترک می کردند.
کیایی در این فیلم با استفاده از موقعیت های اجتماعی که گریبان گیر بخشی از طبقه متوسط به ویژه جوانان است به سنت آنچه در خط ویژه هم ساخت و پرداخت گروهی از جامعه امروز را مورد نظر قرار می دهد که برای دست یافتن به زندگی شهری گاه آن را به هر قیمت به دست می آورند و گاه آن را ارزان از کف می دهند.
گرچه این فیلم با زبانی طنز اما تلخ آنچه بر جامعه ی مرفه بی درد و آقازاده را سرشار از فرورفتن در گرداب فساد و تباهی تصویر می کند در سوی دیگر طبقه متوسطی را بازنمایی می نماید که در این بین با شکستن قواعد زندگی خانوادگی خود را اسیر بازی کثیف مافیای قدرت کرده و خود و بنیان خانواده را متلاشی می کنند.
شاید بلیت برنده این فیلم در دست مصطفی کیایی است چرا که او یک فیلمنامه درخشان را نوشته و یک اثر خوب را کارگردانی کرده است. اما در عصر یخبندان بازی های محسن کیایی مانند خط ویژه نقطه ی اتکای داستان است و فیلم علیرغم چفت و بست های فیلمنامه اثری وابسته به بازی است و بارها می رود که در جریان داستان مخاطب را گمراه کند اما بازی ها مسیر را برای تماشاگر باز کرده و روایت را از سر می گیرد.
کارگردان دراین فیلم برخلاف جریان معمول آثاری که موضوع اعتیاد را برمی گزینند رفتار نکرده و عریان نمودن این معضل اجتماعی نماهایی بسیار تکان دهنده از این بلای خانه مان برانداز را به تماشاگر ارایه می کند.
با اینکه به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، با دریافت و شمارش ۳۳۹۵۷ رای در روز چهارم جشنواره فیلم های برگزیده عصریخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی با میانگین امتیاز ۳/۱۲حائز رتبه نخست است و  رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز ۳/۰۹رتبه دوم ، کوچه بی نام به کارگردانی هاتف علیمردانی با میانگین امتیاز۳/۰۲ سومین رتبه را در اقبال تماشاگران به خود اختصاص داده اند، به نظر می رسد میزان رضایت تماشاگران در شیراز نیز همراستا با این جریان در کاخ جشنواره در تهران قرار گیرد.
ارغوان؛ به سنت مرسوم دویار قدیمی سینمای تجربه گرا
در این میان نمایش فیلم سینمایی ارغوان ساخته ی دو یار قدیمی یعنی کیوان علی محمدی و امید بنکدار نیز این بار در فضایی متفاوت از فیلم افتتاحیه جشنواره در شیراز قرار گرفته است و همچنان نماهای طولانی و سکانس پلان های چند دقیقه ای ویژگی این فیلمسازان نوگراست.
ارغوان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تاثیر می‌گذارد.
در این فیلم نیز بازی مهتاب کرامتی در کنار مهران احمدی که باردیگر نقشی سرد و ساکت را برعهده دارد برخلاف عصر یخبندان در فضایی کاملا رمانتیک قرار می گیرد و از فراز و فرودهای اثر اجتماعی کیایی در آن خبری نیست.
در ارغوان با اینکه موسیقی و عشق تم اصلی است، به نظر می رسد این گفته ی کارگردانان که ایده اصلی فیلم از یک داستان کوتاه گرفته شده ، کاملا موید موضوع است چون در فضای سینمایی روایت فیلم بسیار ملال آور انتخاب شده است.
این فیلم داستان دیدار آوا(مهتاب کرامتی) و فرید(مهران احمدی) است که در یک «شهر کتاب» یکدیگر را ملاقات می‌کنند، داستان در یک شبانه روز اتفاق می‌افتد و بعد از خارج شدن آوا از خانه فرید به پایان می‌رسد.
آزادی مشروط و حکایت عاشقی به سینماها پیوست
بدین ترتیب چهاردهمین جشنواره ی فیلم فجر شیراز گرچه از ابتدا شاهد صف های طولانی دوره های نخستین جشنواره در زمستان های سرد است، باید در ادامه منتظر ماند و با اکران شدن طعم شیرین خیال(کمال تبریزی) که مدتی است با درام طنز ابله در شبکه نمایش خانگی به دنبال جذب خانواده ها و گروه های جوان است واکنش های تماشاگران را در شهر ادب و هنر انتظار کشید چون در ادامه شاید با  اکران خانه دختر به کارگردانی شهرام شاحسینی و دوران عاطفی به فیلمسازی علیرضا رئیسیان فضای جشنواره دستخوش رویدادهای تازه ای باشد.
در نوبت های اول تا سوم نمایش سینما سعدی آزادی مشروط(حسین مهکام) و ارغوان(کیوان علمی محمدی و امید بنکدار) به روی پرده رفت و در ادامه باردیگر آزادی مشروط در نوبت نخست نمایش تالار حافظ اکران شد. در ادامه نیز در ساعت 30/20 حکایت عاشقی به کارگردانی احمد رمضان زاده برپرده رفت.
این درحالیست که جمعه نیز چاقی به کارگردانی راما قویدل و ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده در نوبت اکران چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز قرار داشت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن