تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان‌شرقی: تبریز به مرکز نگاره‌گری کشور تبدیل می‌شود/ معضل اعتیاد در بین زنان آذربایجان‌شرقی کنترل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی:
تبریز به مرکز نگاره‌گری کشور تبدیل می‌شود/ معضل اعتیاد در بین زنان آذربایجان‌شرقی کنترل شده است
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که تبریز در آینده نزدیک به مرکز نگارگری کشور تبدیل می‌شود، گفت: معضل اعتیاد در بین زنان استان کنترل شده است

خبرگزاری فارس: تبریز به مرکز نگاره‌گری کشور تبدیل می‌شود/ معضل اعتیاد در بین زنان آذربایجان‌شرقی کنترل شده است



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده بعد‌از‌ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی ِاسلامی در تبریز، بر فعال‌سازی تشکل‌های غیردولتی در حوزه زنان تاکید کرد و افزود: اطمینان دارم با حضور زنان استان در عرصه‌های مختلف شتاب توسعه استان بیشتر می‌شود.

وی در ادامه به نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان در تمام صحنه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی پای به پای مردان حضور داشتند و بخشی از مبارزات شکوهمند ملت ایران نتیجه تلاش تحسین‌برانگیز زنان این سرزمین است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی هم نقش زنان کمتر از مردان نبود و اگر موفقیتی نصیب رزمندگان می‌شد بخشی از آن به آمادگی روحی آنها و همراهی همسران آنها برمی‌گشت.

وی با بیان این که پیروزی‌های انقلاب اسلامی مدیون زنان است، افزود: شهدای ما در دامن مقدس مادران تربیت یافته‌اند و امروز قهرمانان ملی ما، خانواده‌های شهدا و به ویژه مادران شهدا هستند.

جبارزاده تصریح کرد: باید روح ملکوتی حضرت امام را یاد کنیم که با نفس مسیحایی خود در شرایط تحمل نشدنی و خفقان‌آور، ملت ایران را نسبت به خود آگاه کرد و مطالبه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به آنان آموخت.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به این که برخی افراد مغرض که دل در گرو بیگانه دارند این سوال را مطرح می‌کنند که انقلاب اسلامی بعد از 35 سال چه کاری کرده است، گفت: عزت ملت ایران، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و این مردم، عزیزترین و مستقل‌ترین مردم دنیا هستند.

وی با بیان این که حاکم بودن انسان بر سرنوشت خود نعمت کمی نیست، افزود: امروز کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که هرچه مردم بخواهند در آن اتفاق بیفتد و این دستاورد انقلاب اسلامی و ثمره خون شهیدان است که مقدرات مردم ایران به دست خود آنها رقم می‌خورد.

جبارزاده افزود: امروز جنگ تمام شده، اما مبارزه مردم ایران با استکبار پایان نیافته، چرا که استقلال، پیشرفت و خودکفایی واژه خوشایندی برای دشمنان این مردم نیست.

وی با بیان این که قطعا در 22 بهمن نیز مردم حضور باشکوه خواهند داشت، گفت: این حضور باشکوه در گرو همت و اراده زنان است و امروز هر اتفاقی که در جامعه می‌افتد پشت آن اراده مصمم زنان وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آماده استفاده از مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای توانمندسازی زنان و حضور آنان در بخش‌های مختلف ضروری است.

وی با تاکید بر حضور زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی، خاطرنشان کرد: اشتغال بانوان، از اولویت‌های اصلی کار ماست، البته اشتغال به معنای استخدام دولتی نیست، بلکه صدها زمینه مختلف در این حوزه وجود دارد و باید فرصت‌های شغلی را به گونه‌ای تعریف کنیم که امکان حضور زنان وجود داشته باشد.

جبارزاده با اشاره به این که زنان استعدادهای بالایی در مسایل فرهنگی دارند، افزود: امروز باید زمینه را آماده کنیم تا با استفاده از فرهنگ غنی ایران و آذربایجان، زنانی چون پروین اعتصامی دوباره پرورش یابند.

وی، بر آماده کردن مقدمات حضور زنان استان در عرصه‌های علمی، ورزشی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: هیچ مانعی برای مشارکت زنان در امر توسعه استان وجود ندارد، به شرطی که زنان خود را باور کنند.

جبارزاده همچنین با اشاره به توانمندی‌های زنان استان در حوزه صنایع دستی، تاکید کرد: زنان هنرمند استان باید در تمام نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع دستی حضور داشته باشند و ما آماده‌ایم زمینه این حضور را فراهم کنیم.

وی با بیان این که تبریز در آینده نزدیک به مرکز نگارگری کشور تبدیل می‌شود، افزود: در اوایل سال آینده نمایشگاه بین‌المللی نگارگری در تبریز برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای عرضه توانمندی‌های زنان استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که مدیران استان باید از ظرفیت مشاوران امور بانوان برای حل مشکلات زنان در حوزه کاری خود استفاده کنند، تاکید کرد: نباید این عنوان یک پست تشریفاتی تلقی شود.

وی با بیان این که خوشبختانه معضل اعتیاد در بین زنان استان کنترل شده است، افزود: امروز استان آذربایجان‌شرقی در سایه همت مسئولان و تشکل‌های مردمی به ویژه بانوان فعال در عرصه‌های اجتماعی قدم‌های خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر برداشته است. انتهای‌پیام/60002/گ40/

93/11/15 - 20:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن