تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819564860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌نشینی پرنده‌های آمریکایی از بیم جنگنده های ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: عقب‌نشینی پرنده‌های آمریکایی از بیم جنگنده های ایرانی


فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، ماجرای عملیات هوایی جنگنده‌های نهاجا در خلیج‌ فارس و عقب‌‌ نشینی جنگنده‌ ها و پهپادهای آمریکا از آسمان آب‌ های آزاد خلیج فارس را تشریح کرد. «در زمان دستگیری ریگی نیز این پایگاه در آماده باش کامل بود.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر خلبان مهدی هادیان، فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: همجواری با مراکز مهم اقتصادی و استراتژیک، مثل حوزه های نفتی خارک و عسلویه، نیروگاه اتمی بوشهر و مناطق شمالی خلیج فارس، شرایط ویژه ای  را برای پایگاه هوایی بوشهر رقم زده است و حراست از آسمان میهن اسلامی در این بخش از کشور، بر عهده پایگاه بوشهر است. ضمن اینکه حضور بر فراز آب های آزاد برای نشان دادن اقتدار کشور، کاری است که خلبانان این پایگاه صورت می دهند.   فرمانده پایگاه هوایی بوشهر افزود: چندی پیش، هواپیماهای آمریکایی در آب های آزاد خلیج فارس حاضر شده بودند. 12 مایلی ساحل، به عنوان آب های آزاد محسوب می‌شود و آنها می‌ توانند در آب های آزاد پرواز کنند. ناوها، بالگردها و پهپادهای آمریکایی هم در مقطعی حضور بسیاری در آب های آزاد نزدیک ایران داشتند. به پایگاه بوشهر مأموریت داده شد که حضور در این قسمت از آب های خلیج فارس را کمی پررنگ‌ تر کنیم.

امیر هادیان گفت: از زمانی که پروازهای ما در این قسمت‌ها بیشتر شده، حضور آمریکایی‌ها و فعالیت پهپادهای آنان و نیز حضور ناوها و هواپیماهای‌ شان خیلی کنترل شده‌ تر و کمرنگ‌ تر شده است.
فرمانده پایگاه هوایی یاسینی

امیر هادیان افزود: در حال حاضر مأموریت‌ هایی داریم که پس از بلند شدن از بوشهر و گردش به چپ، مستقیم خلبانان روی آب قرار می‌ گیرند و مرز هوایی را در عمق آب‌ های خلیج فارس لمس می‌ کنند.   وی تاکید کرد: سپس بر فراز تنگه هرمز و جزیره سیری و ابوموسی دور می‌ زنند و از مسیر خشکی به پایگاه بر می‌ گردند. این کار بیشتر به علت اعلام حضور مقتدرانه نیروی هوایی در آب‌ های خلیج فارس صورت می گیرد.

فرمانده پایگاه هوایی بوشهر، همچنین به عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرد و در این باره گفت: در زمان دستگیری ریگی ملعون هم این پایگاه در آماده باش کامل به سر می‌برد. با اینکه پروازی از این پایگاه انجام نشد، اما همه آماده باش بودند تا به وظیفه خود عمل کنند.   امیر هادیان تاکید کرد: با اینکه دستگیری ریگی حاصل کار اطلاعاتی بسیار قوی سربازان گمنام امام زمان (عج) بود، اما تیر خلاص را باز هم خلبانان شجاع نیروی هوایی زدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز اتفاقات منطقه، به ویژه عراق و سوریه، پیوسته رصد می‌ شود و برای مقابله با تهدیدهای احتمالی آنها، نیروی هوایی در آمادگی کامل به سر می‌ برد.


چهار شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن