تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار از دانشگاهيان ‌براي رفع مشکلات زيست ‌محيطي دعوت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۳۸ق.ظ)
ابتکار از دانشگاهيان ‌براي رفع مشکلات زيست ‌محيطي دعوت کرد رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: دانشگاهيان با توجه به نقش کليدي که دارند مي‌توانند با ارائه راه حل علمي و تجربيات مبتني بر علم، راهکارهاي لازم را براي توسعه زيست محيطي و حل مشکلات آن به کشور و دنيا عرضه کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ديدار با اساتيد، دانشجويان و سمن هاي زيست محيطي سيستان و بلوچستان، اظهار داشت: دانشگاه هاي کشور با داشتن ايده هاي منطبق بر علم و مبتني بر آگاهي مي توانند زمينه توسعه زيست محيطي و ترسيم راه گذر از مشکلات اين بخش را فراهم کنند.
وي تاکيد کرد: ضررهاي اقتصادي، اجتماعي و کشاورزي محيط زيست امروز محسوس است که براي حل آنها نياز به همت دانشگاهيان داريم تا اين مشکلات با دانش آن‌ها برطرف شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان محيط زيست ،ابتکار افزود: فرآيند توسعه نبايد به گونه‌اي باشد که به محيط زيست لطمه‌اي وارد شود.
معاون رئيس جمهور با اشاره به تفاهم نامه منقعد شده ميان سازمان حفاظت محيط زيست با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، افزود: اين تفاهم نامه در 6 ماده و 26 بند و با هدف همکاري هاي علمي، پژوهشي و آموزشي في ما دو دستگاه به امضا رسيد.
وي با تاکيد بر لزوم توسعه علمي و بهره برداري همه جانبه از ظرفيت دانشگاه ها و مراکز پژوهشي در زمينه توسعه فناوري هاي پيشرفته، گفت: اين موضوع يکي از مهم ترين بندهاي مورد توافق در تفاهم نامه ميان سازمان حفاظت محيط زيست با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.
ابتکار با بيان اينکه بهره گيري از ظرفيت دانشگاه و دانشگاهيان مي تواند منجر به اعتلاي علوم محيط زيستي و جذب بيشتر نخبگان علمي کشور در اين حوزه شود، تصريح کرد: يکي ديگر از بندهاي مهم اين تفاهم نامه مشترک، برنامه ريزي براي آموزش و جذب نخبگان حوزه محيط زيست است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور اضافه کرد: هم افزايي ظرفيت هاي علمي، تحقيقاتي و اجرايي دو طرف و بهره وري از توان بالقوه و بالفعل مراکز دانشگاهي، پژوهشي و انجمن هاي علمي در خصوص ارتقاي کيفي و کمي حوزه محيط زيست، تسهيل و تقويت و اولويت دهي به اجراي پروژه هاي اجرايي، پژوهشي و آموزشي توسط وزارت علوم و دانشگاه ها متناسب با نيازهاي آموزشي ، پژوهشي و فناوري سازمان برخي از اهدافي است که در اين تفاهم نامه قيد شده است و در اين راه نيازمند تعامل، همگرايي و هم افزايي اساتيد دانشگاه هستيم.
وي با اشاره به رشد چشمگير مصرف گرايي در ايران ياد آور شد: مطابق نظر کارشناسان اگر منابع و داشته هاي کشور به بيش از سه و نيم برابر ميزان فعلي هم برسد، باز هم با اين مصرف گرايي به مشکل بر مي خورديم.
ابتکار افزود: اکنون وقت آن است که آزمون و خطا را کنار گذاشته و با استفاده از نگاه علمي دانشگاهيان، بحران ها، مشکل ها و چالش ها را با درايت و تدبير رفع کنيم.
اين مقام مسئول بيان کرد: محيط زيست هيچ گونه محدوديتي ندارد و با توجه به اهميت اين بخش ما نيازمند راه اندازي رشته هاي تخصصي محيط زيست و ميان رشته اي اين بخش با ساير رشته هاي دانشگاهي هستيم.
رئيس سازمان محيط زيست در خصوص مسائل مرتبط با هامون نيز افزود: براي رسيدگي به مطالبات مردم در راستاي نجات هامون يک رويکرد جهاني و بين‌المللي اتخاذ شده زيرا اين تالاب‌ها حاوي پيام صلح و دوستي بين اقوام و ملل مختلف هستند.
اين مسئول ادامه داد: اميدواريم با پشتوانه مردمي و تکيه بر توان دانشگاه‌هيان بتوانيم افق خوبي را براي تالاب هامون ترسيم کنيم.
ابتکار گفت: يکي از تحولات مهمي که در دولت يازدهم جزو مطالبات مردمي بود و به تدريج در حال اجرايي شدن است، توجه به دانشگاه و عزت بخشيدن به دانشگاهيان است که نقش راهبذدي و کليدي دارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست بيان کرد: دولت يازدهم تصميم دارد مبتني بر دانايي حرکت کرده تا در مديريت مسائل حساس کشور دچار آزمون و خطا نشود که لازمه اين امر همراهي دانشگاهيان براي رفع بحران‌هاي کشور است.
اين مسئول افزود: به دليل فقدان پشتوانه‌هاي لازم تخصصي در بعضي مسائل از جمله مسائل مرتبط با حوزه محيط زيست سياست درستي اتخاذ نشده است.
گفتني است، اساتيد و روساي دانشگاه‌هاي سيستان و بلوچستان براي مشارکت در طرح‌هاي مهم سيستان و بلوچستان به ويژه در حوزه تالاب‌ هامون و مسائل زيست محيطي اعلام آمادگي کردند.
اين گزارش مي افزايد؛ در آغاز اين نشست دکتر بنداني سرپرست دانشگاه ضمن عرض خير مقدم و تبريک ايام ا... دهه مبارک فجر انقلاب حضور ابتکار را به فال نيک گرفت واظهار اميدواري نمود تا اين حضور زمينه ساز حل مشکلات زيست محيطي در استان باشد.
وي در ادامه خلاصه اي از وضعيت دانشگاه سيستان وبلوچستان را به اختصار بر شمرد.
وي گفت: اين دانشگاه در حال حاضر داراي400 نفر عضو هيات علمي حدود 13 هزار دانشجو به عنوان قديمي ترين و جامع ترين دانشگاه در منطقه جنوب شرق کشور است. وي با برشمردن دانشکده ها و پژوهشکده هاي فعال اين دانشگاه گفت: اميد است تا با استفاده از دانش اساتيد و پژوهشگران اين دانشگاه بتوانيم مشکلات زيست محيطي را کاهش دهيم.
وي در فرازي ديگر از سخنانش افزود: اين استان داراي پتانسيل هاي خاصي است که بخاطر داشتن اين شرايط خاص مانند همجواري با درياهاي آزاد وبين المللي، وجود تالاب ها وهم مرز بودن با کشورهاي افغانستان و پاکستان ميتواند نقش کليدي در منطقه و کشور داشته باشد.
از اين رو اين دانشگاه با استفاده از نيروي خلاق و تحصيل کرده ميتواند با تعامل موثر و مفيد با جامعه باعث پيشرفت در کشور و منطقه باشد.
سرپرست دانشگاه سيستان وبلوچستان ادامه داد: اين دانشگاه آمادگي دارد تا با تعامل با کشورهاي همسايه در ارتقا و بهبود شرايط زيست محيطي نقش موثري ايفا نمايد .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن