تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818918368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم قم هميشه نسبت به مقدرات انقلاب و نظام حساس بوده و خواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ (۲۱:۲۸ب.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور: مردم قم هميشه نسبت به مقدرات انقلاب و نظام حساس بوده و خواهند بود مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشورگفت: بلافاصله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فتنه‌ها عليه انقلاب شروع شده و اين روحانيت بود که در هر جايي که مشکل آفرين شده بود پيشتاز بودند و مردم هم پشت سر روحانيت بودند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم،مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور شامگاه سه‌شنبه در جشن سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي که از سوي جبهه پيروان خط امام و رهبري و مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم در مسجد امام زين‌العابدين(ع)در خيابان چهارمردان قم برگزار شد، گفت: ايام الله دهه فجر براي همه مردم ايران شادي‌آفرين و مورد احترام و توجه و تذکر است، اما براي مردم قم و روحانيت و حوزه‌هاي علميه گراميداشت اين ايام الله ويژگي خاصي دارد.
اين استاد حوزه، نظام مقدس جمهوري اسلامي را مولود روحانيت و حوزه‌هاي علميه دانست و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبري «نظام فرزند روحانيت است»، بنابراين روحانيت و حوزه‌هاي علميه هرگز نسبت به حال و آينده اين فرزند بي‌تفاوت نبوده و نخواهند بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي با بيان اينکه اين انقلاب جزو سرمايه‌هاي مردم قم است، تصريح کرد: مردم قم هميشه نسبت به مقدرات انقلاب و نظام حساس بوده و خواهند بود.
حجت‌الاسلام جمشيدي به نقش جامعه مدرسين در شکل‌گيري و تثبيت انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود: در جزوه‌اي که بعد از انقلاب به دست ما رسيده بود انگار انقلاب اسلامي شکل گرفته و روحانيت نيز در آن حضور داشته است. ما تصميم گرفتيم تاريخ انقلاب را که در سينه‌ها و تاريخچه جامعه مدرسين وجود داشت را تنظيم و تدوين کنيم، بعد شروع کرديم به مصاحبه با اعضاي جامعه مدرسين که محتواي به دست آمده بسيار تاثيرگذار بود. اين شخصيت‌هاي محترم مطالبي را در سينه‌ها داشتند که حاضر نبودند بيان کنند.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران اضافه کرد: ۲۵ نفر از اعضاي جامعه مدرسين در منزل آيت‌الله طاهري خرم‌آبادي جمع شده که اطلاعيه‌اي بنويسند. اينها سه روز براي اينکه مضمون اطلاعيه را تنظيم کنند از منزل آيت‌الله طاهري خرم آبادي بيرون نيامده بودند. قرار بود هيچ کدام از اين ۲۵ نفر از خانه بيرون نيايند چون ساواک هر کسي را مي‌ديد دستگير مي‌کرد. همين افراد به سراسر کشور تبعيد شدند.
وي تبعيد اعضاي جامعه مدرسين را از اشتباهات رژيم ذکر کرد و افزود: روحانيت و حوزه‌هاي علميه براي لحظه لحظه اين انقلاب سختي کشيده و خون داده‌اند.
انقلاب هرگز از حوزه‌هاي علميه جداشدني نيست
اين استاد حوزه به نقش آفريني روحانيت در دوران پس از انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: بلافاصله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فتنه‌ها عليه انقلاب شروع شده و اين روحانيت بود که در هر جايي که مشکل آفرين شده بود پيشتاز بودند و مردم هم پشت سر روحانيت بودند.
عضو جامعه مدرسين با تاکيد بر اينکه اين انقلاب هرگز از حوزه‌هاي علميه جداشدني نيست، تاکيد کرد: علما وارثان به‌حق انبيا هستند و هدف حوزه‌هاي علميه اعتلاي کلمه توحيد است. نظام مقدس جمهوري اسلامي تمکني است که خداوند به برکت خون شهيدان، هدايت‌ها و رهبري منحصر به فرد امام راحل و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري به مردم و حوزه‌هاي علميه ما داد.
به اعتقاد مدير حوزه‌هاي علميه خواهران، نظام و حوزه‌هاي علميه طبق نص قانون اساسي جمهوري اسلامي در هدف مشترک هستند.
مشکلات در دل دولت‌هاي استکباري
حجت‌الاسلام جمشيدي با ذکر دشواري‌هايي که در رسالت پيامبر اسلام(ص) وجود داشت، تصريح کرد: همچنان که حرکت همه انبياي الهي مورد طمع و توطئه دشمنان قرار گرفت، ما هم از اين توطئه‌ها مستثني نيستيم.
وي گفت: انقلابي که مي‌گويد مردم من بايد مستقل باشند، معلوم است که دولت‌هاي کفر براي ما نقشه مي‌کشند و توطئه مي‌کنند.
مشکلات امنيتي ابتداي انقلاب، جنگ تحميلي، تهاجم فرهنگي و حصرهاي مختلف به ويژه حصر اقتصادي از جمله توطئه‌هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي است که حجت‌الاسلام جمشيدي به آنها اشاره کرده است.
حجت‌الاسلام جمشيدي گفت: ما تا زماني که به هم عهدي با شهيدان انقلاب و روحانيت اصيلي که همواره نگهبان و ميراث‌دار انقلاب بوده حفظ بکنيم، پيروزي با ماست.
وي اضافه کرد: در دل دولت‌هاي استکباري که اين همه مشکل را در قالب‌هاي مختلف به ما تحميل کردند مردم خودشان با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند، ولي ابزارهاي تبليغاتي بسيار منحصرگرانه نمي‌گذارند چهره واقعي مردم اين کشورها را مردم جهان ببينند.
به گفته اين عضو جامعه مدرسين، همان طور که حضور مردم و روحانيت در صحنه، رهبري‌هاي حضرت امام و مقام معظم رهبري تا امروز اين نظام را به جلو برده از اين به بعد هم به جلو خواهد برد.
توهين به پيامبر عواطف ميلياردها مسلمان و انسان‌هاي آزاده را آزرد
حجت‌الاسلام جمشيدي با اشاره به توطئه غرب در اهانت به چهره نوراني و پاک پيامبر اسلام تاکيد کرد: جسارت به پيامبر اسلام توطئه تازه‌اي نبود، توطئه چند بار آزموده بود که اينها اين تجربه را باز هم تکرار کردند؛ کاري که عواطف ميلياردها مسلمان و انسان‌هاي آزاده را آزرد.
وي با بيان اينکه مقدمه اين توطئه يک پروژه‌اي بود که در منطقه اجرا شد، تاکيد کرد: به دنبال بيداري اسلامي در منطقه، سلفي‌هاي نوين و وهابي‌ها با ابزار تبليغاتي و با سوء استفاده از کانون‌هاي مقدس و منحصر به فرد مسلمانان که در مکه و مدينه در اختيارشان بود توطئه‌اي را شروع کردند و ابتدا به همه مذاهب اسلامي توهين کردند به گونه‌اي که هيچ مذهبي مصون از شاخص‌هاي خود درآورده اين فکر باطل نبود.
وي گفت: آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها با کمک سرويس‌هاي جاسوسي برخي کشورهاي منطقه بر اساس اين افکار، گروهي را ايجاد کردند که اينها ابتدا جنايات محدود در برخي کشورهاي اسلامي را آغاز کردند، سپس شنيع‌ترين کشتارها به اسم اسلام انجام شد.
به گفته مدير حوزه‌هاي علميه خواهران، مضحک‌ترين و بي‌منطق‌ترين احکام و عقايد به اسم احکام و عقايد اسلامي توسط اين گروه در موصل و برخي جاهاي ديگر اجرا شد و در عصري که غرب بعد از طي کردن جاهليت قرون وسطايي، برده‌داري ظاهري را کنار گذاشته بود، اينها برده‌داري را دوباره رواج دادند.
وي با اشاره به تلاش اين گروه براي منفور و بي‌منطق جلوه دادن چهره اسلام با استفاده از رسانه هاي غربي اظهار کرد: اسلام هراسي و اسلام ستيزي مهمترين هدف دشمنان براي اهانت به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام است.
سردار سليماني مايه اقتدار نظام است
وي گفت: بيداري اسلامي که در حقيقت شعاع انقلاب اسلامي بود که در کشورهاي منطقه نضج مي‌گرفت پايه‌هاي حکومت استبدادي و برخي کشورهاي منطقه را مورد تزلزل قرار داده بود.
حجت‌الاسلام جمشيدي ايستادگي گروه‌هاي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امروز کار به جايي کشيده شده که يک ژنرال ايراني که يکي از سربازان حضرت امام و مقام معظم رهبري است، در ميدان حاضر است.
عضو جامعه مدرسين افزود: اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره سردار سليماني مي‌گويد اگرچه اين فرد دشمن من است اما دلم مي‌خواهد با او ديدار داشته باشم؛ اين عزت، شکوه، عظمت و اقتدار نظام را نشان مي‌دهد.
به اعتقاد مدير حوزه‌هاي علميه خواهران، اين فناوري‌هاي نوين و پيشرفت‌هاي علمي است که دشمن را به هراس مي‌اندازد.
توهين به پيامبر مايه شرمساري تاريخ معاصر است
عضو جامعه مدرسين در بخش ديگري از سخنان خود توهين به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) در غرب را رسوايي بزرگ براي بشريت به اصطلاح مدرن و مايه شرمساري تاريخ معاصر دانست که اين لکه ننگ از دامن اربابان سلطه پاک نخواهد شد.
حجت‌‌الاسلام جمشيدي تاکيد کرد: با وجود اين توطئه‌ها امروز فروش قرآن در اروپا و آمريکا چند برابر شده و در برخي کشورها اقبال به کتاب‌هاي ديني مسلمانان بيشتر شده است.
وي از مقام معظم رهبري به عنوان شخصيت برجسته‌اي ياد کرد که بايد لايه‌هاي مديريت و رهبري ايشان در نشست‌هاي متعدد و نوشتن کتاب‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد.
وي گفت: مقام معظم رهبري در نامه‌اي که به جوانان اروپا و آمريکا نوشتند، لمحه‌اي از معارف اسلامي را کنار زدند و سعي کردند جوانان و مخاطبان را از فضاي غبارآلودي که در ظاهر و اذهان آنها نسبت به اسلام ايجاد کردند مقداري تغيير دهند.
وي با اشاره به بازتاب گسترده اين نامه اظهار کرد: اين نامه در زماني که دنيا هم پرده‌اي از جنايات عده‌اي که به اسم مسلمان چهره کريهي از اسلام و مسلماني نشان داده بودند و هم چهره‌اي که دولت‌هاي غربي و استکبار جهاني به خصوص آمريکايي‌ها - که در ابراز کينه و دشمني از هيچ اقدامي کوتاهي نکرده بودند – از خود نشان داده‌اند نوشته شده و اين فضاها شکسته شد.
حجت‌الاسلام جمشيدي با تاکيد بر لزوم برگزاري باشکوه مراسم جشن پيروزي انقلاب در قم، خطاب به مردم گفت: دهه فجر فرصت خجسته براي هم عهدي است و شما از سرزنش سرزنش‌کنندگان و ملامت ملامت‌کنندگان و سختي روزگار خسته نشويد؛ اين مشکلات براي همه بوده است.
در پايان اين مراسم ياد مرحوم حسين کشوري که ساليان درازي همراه حضرت امام خميني(ره) بود، با اهداي لوح سپاس به فرزند وي گرامي داشته شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن