تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان شرقی: نباید بازار و قیمت‌ها تعیین‌کننده روابط آذربایجان‌شرقی با کردستان عراق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار آذربایجان شرقی:
نباید بازار و قیمت‌ها تعیین‌کننده روابط آذربایجان‌شرقی با کردستان عراق باشد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دوست نداریم روابط ما را فقط بازار و قیمت‌ها تعیین کند و می‌توانیم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که همکاری‌ها همیشه برای هر دو طرف سودمند باشد.

خبرگزاری فارس: نباید بازار و قیمت‌ها تعیین‌کننده روابط آذربایجان‌شرقی با کردستان عراق باشد



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق، با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت مردم این استان را کشاورزی، دامپروری و صنایع مرتبط با آنها تشکیل می‌دهد و این استان یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در کشور است.
وی با بیان این که آماده تامین نیازمندی‌های کشورهای همسایه به تولیدات دامی و کشاورزی هستیم، افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی دارد و با توجه به ارتباط بسیار خوب ایران و عراق در مقطع کنونی، علاقمندیم این ظرفیت‌ها را متناسب با نیاز کشور دوست و همسایه عراق به اشتراک بگذاریم.
جبارزاده به ظرفیت‌های دانشگاهی استان در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و آمادگی دانشگاه‌های تبریز برای پذیرش دانشجو در رشته‌های مرتبط با این بخش و همچنین پروژه‌های مشترک تحقیقاتی را اعلام کرد.
وی، مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی را از نظر فعالیت‌های این مرکز در کشور منحصر به فرد دانست و افزود: این مرکز هم‌اکنون در حال ارائه انواع بذرهای گندم متناسب با اقلیم‌های مختلف است که می‌تواند زمینه همکاری مناسبی در این حوزه باشد.
جبارزاده همچنین بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استان آذربایجان شرقی با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: آماده‌ایم تا در هر زمینه‌ای که مسئولان این اقلیم تشخیص می‌دهند همکاری داشته باشیم و هیچ محدودیتی در این زمینه قایل نیستیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اشتراکات فرهنگی و نزدیکی جغرافیایی را زمینه مناسبی برای توسعه روابط بین آذربایجان شرقی و اقلیم کردستان دانست و با تاکید بر همکاری دو طرف بر اساس منافع مشترک، اظهار داشت: دوست نداریم روابط ما را فقط بازار و قیمت‌ها تعیین کند و می‌توانیم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که همکاری‌ها همیشه برای هر دو طرف سودمند باشد.
وی، وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و تصویب منطقه ویژه علم و فناوری تبریز را از زمینه‌های مناسب همکاری با اقلیم کردستان اعلام  و بر سرمایه‌گذاری و تولید مشترک برای تامین نیازهای دو طرف و صادرات به کشورهای دیگر تاکید کرد.
جبارزاده دستور ایجاد میز اقلیم کردستان در معاونت برنامه‌ریزی استانداری را صادر کرد و گفت: با ایجاد این میز زمینه‌های همکاری بین دو طرف به صورت تخصصی پیگیری خواهد شد.
وی با بیان این که خدمت به مردم نوعی جهاد در راه خداست، افزود: امروز کسانی که برای آزادی مبارزه کرده‌اند، چه در ایران و چه در عراق، قدر فرصت‌های پیش آمده را به خوبی می‌دانند و یکی از راه‌های شکرگزاری و استفاده از این فرصت‌ها خدمت به مردم و تامین رفاه آنهاست.
وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در تبریز، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: این انقلاب نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم عراق هم ضروری بود، چرا که ما نیز مانند مردم ایران زیر بار ظلم و ستم بودیم و دهه فجر در تمام منطقه انقلاب کرد.
عبدالستار مجید‌قادر با بیان این که علاقمند توسعه و پیشرفت کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام هستیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه با اقلیم کردستان همکاری کرده و ما جدا از مسایل سیاسی خود را وامدار انقلاب اسلامی می‌دانیم و هر چه قدر در این خصوص از مردم ایران تشکر کنیم باز هم کم است.
وی با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های ایران در بخش کشاورزی، به دیدارها و بازدیدهای خود در مدت سفر به ایران اشاره کرد و گفت: در این سفر بر روی چند موضوع تفاهم کردیم که قطعا برای هر دو طرف سودمند خواهد بود و برای اجرایی شدن این تفاهم‌ها نیز کمیته‌ای را تشکیل خواهیم داد.
مجید‌قادر با بیان این که مطمئنا در این زمینه تبریز برای ما مهم است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف اقتصادی و به ویژه در حوزه کشاورزی و دامداری، علاقه زیادی برای انتقال تجربیات این استان به اقلیم داریم تا با همکاری‌های دو جانبه سرمایه‌گذاری‌های مشترکی صورت بگیرد. انتهای پیام/60002/ج

93/11/14 - 20:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن