تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802219209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران‌راکت‌های‌حامل‌سلاح‌هسته‌ای‌ایران‌هستیم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگران‌راکت‌های‌حامل‌سلاح‌هسته‌ای‌ایران‌هستیم
متخصصان سازمان هوا فضای وزارت دفاع به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور توانستند چهارمین ماهواره‌ی بومی ایران را با نام فجر به فضا پرتاب کرده و درمدار زمین قرار دادند. این دستاورد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.
کد خبر: ۴۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ - 03 February 2015


متخصصان سازمان هوا فضای وزارت دفاع به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور توانستند چهارمین ماهواره‌ی بومی ایران را با نام فجر به فضا پرتاب کرده و درمدار زمین قرار دادند. این دستاورد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیدپرس ضمن انتشار خبر پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره فجر در روز دوشنبه آن را به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ارتباط داد و نوشت: این موشک در حالی در مدار زمین قرار گرفت که مذاکرات قدرت‌های جهانی با این کشور بر سر مساله‌ی هسته‌ای ایران ادامه دارد. بازرسان بین‌المللی نگران‌اند که برنامه‌ی ماهواره و فضایی ایران به این کشور کمک کند تا راکت‌هایی را طراحی کند که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ایران تاکید دارد که برنامه‌ی ماهواره‌اش اهداف کاملا صلح آمیز دارد اما غرب ابراز نگرانی می‌کند که ایران ممکن است اورانیوم کافی برای تولید سلاح هسته‌ای را غنی‌سازی کند.

هم‌چنین شبکه‌ی خبری الجزیره خبر پرتاب این ماهواره را منتشر کرد و نوشت: ایران توانست روز دوشنبه چهارمین ماهواره خود را به فضا پرتاب کند که هشت دقیقه پس از پرتاب در مدار زمین قرار گرفت و اکنون با پایگاه‌های زمینی خود در ارتباط است.

به گفته‌ی رسانه‌های داخلی ایران این ماهواره کاملا بومی است و قادر است تصاویر و عکس‌های دقیق از فضا بگیرد.

این کشور پیش از این در سال 2009 تا 2012 سه ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کرده بود.

به گزارش شبکه‌ی خبری الجزیره، فعالیت‌های ایران در زمینه هوا - فضا موجب بروز نگرانی‌هایی در میان جامعه‌ی بین‌الملل در این خصوص شده است که پیشرفت تهران در این زمینه ممکن است اهداف نظامی داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار این خبر نوشت: ایران روز دوشنبه یک ماهواره را که از سال 2012 تاکنون اولین آن محسوب می‌شود به طور موفقیت آمیز به فضا پرتاب کرد. حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران ورود آن به مدار زمین را اعلام کرد و گفت: که خود دستور آن را صادر کرده است.

ایران هم‌زمان آغاز مراسم سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی که 10 روز به طور می‌انجامد این ماهواره را به فضا فرستاده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود در اقدامی مداخله جویانه نوشت که این پیشرفت‌های ایران می‌تواند موجب افزایش نگرانی‌های غرب نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور شود. برخی کشورهای غربی تهران را به داشتن فعالیت‌های نظامی در برنامه‌ی هسته‌ای گذشته‌اش متهم می‌کنند و نگران‌اند که این تکنولوژی (پیشرفت در عرصه‌ی ساخت ماهواره) منجر به گسترش برنامه‌ی موشک بالستیک دوربرد در ایران شود که پتانسیل برخورداری از ظرفیت کلاهک هسته‌ای را دارند.

علاوه بر این رسانه‌های دیگر جهان شامل، روزنامه دیلی میل، روزنامه صهیونیسیتی، تایمز آوا اسراییل، شبکه‌ی خبری ای‌بی‌سی نیوز، پایگاه خبری عرب نیوز، خبرگزاری شینهوا و ... پوشش گسترده‌ای از این رویداد خبری ارائه دادند.

جوسازی‌های برخی رسانه‌های غربی و عربی درباره برنامه فضایی و هسته‌ای ایران در حالی انجام شد که ایران همواره تاکید کرده است فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

پیش از این نیز سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان گفته بود بخش موشکی مربوط به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوعی است که ما تصمیم می‌گیریم چه باشد و چه نباشد؛ و هیچ اراده‌ای نمی تواند خارج از اراده ما خودش را بر تصمیماتی که که ما در این حوزه می‌گیریم اعمال کند؛ و اساسا هم موضوع موشکی در بحث مذاکرات هسته‌ای در هیچ زمانی از طرف ما پذیرفته نشده است، و الان هم طرف مقابل اصراری بر این موضوع ندارد، و به عبارتی پذیرفته که جزو مقوله‌های مورد مذاکره نیست.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن