تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819427266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست داعش در کرکوک/رفع توطئه ها ضد سد سامرا/خبرهای خوش وزارت دفاع


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شکست داعش در کرکوک/رفع توطئه ها ضد سد سامرا/خبرهای خوش وزارت دفاع


تلاش تروریست های داعش در عراق برای اشغال کرکوک و تشکیل جبهه ای تازه در این منطقه، به شکست انجامید. گزارش ها از استان صلاح الدین نیز از خنثی شدن طرح تروریست ها برای انهدام سد سامرا حکایت دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تروریست های داعش در 3 روز گذشته، از 3 محور به کرکوک حمله و چند منطقه و چاه نفت را در جنوب این شهر اشغال کردند که با اقدام هماهنگ و به موقع نیروهای عراقی، پیشروی آنها متوقف و در برخی مناطق نیز به عقب رانده شدند.   نیروهای عراقی همچنین موفق شدند، چاه های نفت خباز را از تروریست ها باز پس بگیرند. در حملات زمینی و هوایی 2 روز اخیر نظامیان عراقی به مواضع تروریست ها در حومه کرکوک، بیش از 500 تروریست به هلاکت رسیدند.
 
دانلود

خنثی شدن طرح های انهدام سد سامرا
گزارش ها از استان صلاح الدین هم از خنثی شدن طرح تروریست ها برای انهدام سد سامرا حکایت دارد.   تروریست های داعش در حمله ای گسترده به منطقه سد سامرا قصد داشتند با سه خودروی حاوی مواد منفجره، سد را منهدم کنند که با مقاومت نیروهای ارتش و مردمی، ده ها تن از آنان به هلاکت رسیدند و طرح آنها نیز خنثی شد.   همزمان در شمال سامرا، تروریست ها خودروی بمب گذاری شده ای را در منطقه «دُر» منفجر کردند که بر اثر آن، 20 تن، از جمله 12 نیروی امنیتی و مردمی کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
سدسامرا
خبرهای خوش وزارت دفاع وزیر دفاع عراق در مراسم رژه نیروی هوایی این کشور در بغداد با تاکید بر ادامه جنگ با تروریسم تا نابودی کامل آن گفت: پرونده داعش تا یک سال آینده بسته خواهد شد. «خالد العبیدی» از برنامه ریزی دقیق برای نبرد آزادسازی شهر «موصل» خبر داد و گفت: عشایر و اهالی منطقه، در نبرد با تروریست ها در کنار نیروهای امنیتی خواهند بود.   کشف یک گور جمعی دیگر ایزدی‌ها در موصل یک گور جمعی دیگر از پیکرهای ایزدی‌های اعدام شده به دست تکفیری های داعش، در شهر موصل کشف شد.
برابر این گزارش، یک منبع آگاه در استان «نینوا» اعلام کرد، یک گور جمعی دیگر از ایزدی ها در منطقه «سنجار» در غرب موصل شناسایی شده است.
تکفیری های داعش، ایزدی ها را پیروان شیطان تلقی می کند.

تا کنون چندین گور جمعی ایزدی ها در سنجار کشف شده است.
نیروهای کردعراقی، چندی پیش نیز 9 گور جمعی متعلق به ایزدی های عراق را کشف کردند. «خیری  بوزانی»، مسئول امور ایزدی ها در منطقه کردستان عراق، گفت: این گورها، حاوی اجساد قربانیان ایزدی است که به دست عناصر تروریستی داعش اعدام شده‌اند.
آتش سوزی خباز
  آتش سوزی میدان نفتی خباز عراق تصویرهای منتشر شده از آتش سوزی میدان نفتی خباز عراق نشان می دهد، این میدان در درگیری میان نیروهای بومی و محلی عراق و اعضای گروهک تروریستی داعش به آتش کشیده شده است.   میدان نفتی خباز، روز جمعه گذشته به دست داعش افتاده بود، اما کردها دیروز دوشنبه آن را پس گرفتند.  
دانلود     تصویب پیش‌ نویس قانون «گارد ملی» در کابینه عراق 
کابینه دولت عراق در نشست امروز خود به پیش‌ نویس قانون گارد ملی رای مثبت داد.
این گزارش به نقل از فارس می افزاید: هیئت دولت عراق به پیش‌ نویس قانونی «گارد ملی» رای مثبت داد و قرار است لایحه این قانون برای تصویب نهایی به مجلس ارائه شود.

سخنگوی دفتر نخست‌ وزیری عراق دوشنبه (دیروز) در گفتگو با «السومریة نیوز» گفت: در نشست پیشین هیئت دولت، اصل قانون تشکیل گارد ملی تصویب و یک کمیته مسئول تدوین این قانون تشکیل شد.

وی با اشاره به پایان کار یک هفته‌ای این کمیته گفت، پیش‌نویس این قانون، فردا در کابینه طرح می شود و در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد و این نشست به تاخیر نیفتد، پیش بینی می شود این مسئله در کابینه، نهایی و پیش‌ نویس قانون برای تصویب نهایی، به مجلس ارائه شود.

نخست‌ وزیر عراق، پیش از این، از تشکیل گارد ملی عراق از اهل سنت این کشور با 200 هزار عضو در آینده نزدیک، برای تامین امنیت مناطق سنی‌ نشین و مرزهای مشترک با اردن، عربستان و سوریه تحت نظارت مستشاران آمریکایی خبر داده بود.   این در حالی است که «بهاء الاعرجی»، معاون نخست‌ وزیرعراق، امروز در سخنانی گفت، شمار نیروهای گارد ملی در استان های مختلف عراقی، به استثنای منطقه کردستان، 70 هزار تن خواهد بود.

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن