تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804001790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد مراکز جامع خدمات سلامت براي بيماران صعب العلاج در سراسر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۲۵ب.ظ)
ايجاد مراکز جامع خدمات سلامت براي بيماران صعب العلاج در سراسر کشور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از ايجاد مراکز جامع خدمات سلامت براي بيماران صعب العلاج در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در حاشيه همايش پويش ملي مبارزه با سرطان، با اشاره به اين که پيوند مغز استخوان در کشور بيش از 25 سال است که انجام مي شود، گفت: در سال هاي اخير، ايران در پيوند مغز استخوان در دنيا رتبه اول را داشته که در حال حاضر به رتبه سوم نزول يافته است.
به گفته وزير بهداشت، به تدريج مراکزي در نقاط مختلف کشور در حال ساخت و داير شدن است که خود اين مسئله موجب کاهش مراجعه بيماران به کلان شهرهاي کشور مثل تهران مي شود.
وي با اشاره به توجه ويژه دولت به حوزه سلامت و اقدامات مناسب و ارزنده دولت در تامين دارو و حمايت از بيماران سرطاني، گفت: در ارائه خدمات به مردم کارهاي بزرگتري در دست اقدام است و حتي براي آن دسته از بيماراني که نمي توانند 10 درصد را هم از جيب خود پرداخت نمايند، اقدامات حمايتي مناسبي انجام مي شود.
هاشمي در ادامه افزود: اميدواريم مجلس به زودي بودجه سال 94 را تصويب کند تا بتوانيم برنامه هايي که در اين زمينه تهيه و تدوين شده است را با سرعت بيشتري عملياتي کنيم.
وزير بهداشت در ادامه، در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اين که آيا سونامي سرطان در کشور وجود دارد يا خير، گفت: در حال حاضر سيستم ثبت سرطان در کشور يک روش سنتي است و تنها افراد مبتلا به سرطان و کساني که نمونه هاي آسيب شناسي آنها در مراکز هست، ثبت مي شود، بنابر اين نمي توان به آماري که اعلام مي شود اعتماد کرد.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر سيستمي با استفاده از فناوري اطلاعات طراحي شده است تا بتوانيم از اين طريق ثبت دقيقي از مبتلايان به اين بيماري را داشته باشيم.
دکتر هاشمي همچنين، با بيان اين که برخي از سرطان ها با عمل جراحي و دارو قابل درمان هستند، افزود: متاسفانه برخي از انواع سرطان ها، مزمن است و هزينه هاي زيادي را براي بيماران و دولت تحميل مي کند.
دکتر هاشمي همچنين، از ايجاد 220 مرکز درماني در 3 سطح در کشور و در سال آينده خبر داد و گفت: اين مراکز داراي پيشرفته ترين تجهيزات پزشکي مي باشند تا ديگر مردم مجبور نشوند براي ابتدايي ترين نيازهاي درماني به کلان شهر ها مراجعه کنند.
وي با بيان اين که بيشتر خدمات اين مراکز براي بيماران صعب العلاج است، افزود: چنانچه بتوانيم مراکز جامع خدمات سلامت را براي مبتلايان به سرطان ايجاد کنيم، مي توانيم ادعا کنيم مردم تا ده سال آينده جز رنج بيماري، رنج ديگري نخواهند داشت.
وزير بهداشت در ادامه، با بيان اينکه حدود هزار ميليارد تومان براي حمايت از بيماران سرطاني اختصاص داده شده است، گفت: بايد بخش خصوصي را در اين مسير براي سرمايه گذاري تشويق کنيم، چرا که فاصله ما با استانداردهاي بين المللي در زمينه خدمات مبتلايان به سرطان قابل توجه است و حضور دولت در اين حيطه‌ها به تنهايي مشکلات را حل نخواهد کرد.
وي ادامه داد: چنانچه اين هزار ميليارد تومان را به بخش بيمه براي خريد خدمت ببريم، مي‌توان از بخش‌هاي خصوصي خريد خدمت کرد.
دکتر هاشمي همچنين، بر ضرورت همکاري بخش خصوصي و بانک ها براي پيشبرد اهداف حوزه سلامت تاکيد کرد و گفت: نبايد بخش خصوصي به اين سرمايه گذاري ها، نگاهي اقتصادي داشته باشد، بلکه بايد آن را يک کار انساني بدانند که البته بازگشت سرمايه شان نيز تضمين شود.
وزير بهداشت در ادامه، به دستاوردهاي انقلاب در حوزه پزشکي اشاره کرد و گفت: حدود 40 درصد از توليد علم کشور را حوزه پزشکي ايجاد کرده است و در حال حاضر رتبه 17 را در توليد علم در دنيا داريم.
هاشمي همچنين، با بيان اين که در حوزه دارو به نسبت تجهيزات پزشکي پيشرفت بيشتري داشته ايم، افزود: 96 درصد دارو در کشور توليد مي شود.
وي همچنين، با بيان اينکه برنامه هاي آتي اين وزارتخانه پس از تصويب بودجه در مجلس شوراي اسلامي اعلام مي شود، افزود: اميد است برنامه هاي بعدي طرح تحول نظام سلامت با قوت و نظارت دقيق تر پيگيري و گام هاي بعدي آن در سال آينده اجرايي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن