تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804781151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیز جدی برای ایجاد شبکه های دانش آموزی در سراسر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گردهمایی دو روزه مسئولان استانی خبرگزاری پانا مطرح شد؛ خیز جدی برای ایجاد شبکه های دانش آموزی در سراسر کشور خبرگزاری پانا: آموزش خبرنویسی نوین در روزنامه نگاری، آموزش عکاسی خبری، ضرورت تشکیل شبکه های دانش آموزی و تاکید بر ضرورت آموزش خبرنگاران حرفه ای از موضوعات و اولویت هایی بود که در نخستین روز از گردهمایی دو روزه مسئولان استانی خبرگزاری پانا مورد بررسی قرار گرفت.
۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن ساعت 21:13

خبرگزاری پانا+گردهمایی دو روزه پانای استان ها

به گزارش خبرگزاری پانا، داوود روستایی در مراسم افتتاحیه دومین گردهمایی آموزشی توجهی مسئولان خبرگزاری پانا که بمدت دو روز در سازمان دانش آموزی در حال برگزاری است، با بیان اینکه خبرنگاران و شبکه ارتباطی آنها، دارایی ما هستند، اظهار داشت: خبرنگاران و شبکه ارتباطی آنها دارایی ما هستند که با اضافه شدن معلمان به این دایره خبرگزاری پانا ثروتمندترین خبرگزاری دنیا می شود.
قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به جایگاه مطلوب خبرگزاری پانا در عرصه اطلاع رسانی کشور، بیان کرد: خبرگزاری پانا با پیشرفت های کاری که داشته توانسته به جایگاه خوبی برسد.
وی با بیان اینکه پویایی و تحرک در خبرگزاری پانای استان ها مشهود است، ابراز داشت: این پویایی به خاطر خیز موفقیت آمیز در مرکز است که نتیجه آن در استان ها نیز مشهود است.
این مقام مسئول با اشاره به ضروررت تاسیس شبکه های دانش آموزی به منظور تقویت فعالیت های رسانه ای و انجام کارهای تشکیلاتی گفت: مسئولان خبرگزاری پانا در استان ها باید برای ایجاد و تاسیس شبکه های دانش آموزی تلاش کنند.
روستایی از برگزاری جشن تاسیس خبرگزاری پانا در اردیبهشت ماه سال آینده با حضور گسترده خبرنگاران این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: باید از الان تمام تلاش خود را در مرکز استان ها و سایر شهرستان های کشور برای رونمایی از تمام سرمایه هایمان که همان شبکه های دانش آموزی است، به کار گیریم.
قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: جشن تاسیس خبرگزاری پانا بهانه ای است که هر استان متناسب با توان خود خبرنگاران را احصاء کند،بنابراین مراکز استان ها باید حضور خبرنگاران را به اصحاب رسانه و متولیان تعلیم وتربیت به رخ بکشند .
وی با بیان اینکه دارایی ما در خبرگزاری پانا خبرنگاران هستند بر ضرورت احصاء آنها با آموزش صحیح تاکید و عنوان کرد: در خبرگزاری پانا خبر برای ما دارایی نیست بلکه یک فعالیت است .
روستایی گفت: با برگزاری دوره های آموزشی و تامین محتواهای این دوره ها می توان شبکه دانش آموزی خبرگزاری پانا را تاسیس کرد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه دانش آموزی خبرگزاری پانا تصریح کرد: شبکه دانش آموزی باید در تابلویی در استان ها نصب شود و به تناسب ویژگی های آن در شبکه دانش آموزی سرشاخه ها و زیرمجموعه ها به صورت شبکه خوشه ای مشخص می شود .
قائم مقام سازمان دانش آموزی از مسئولان خبرگزاری پانا در استان ها خواست یک نفر را بعنوان پل ارتباطی با پانای مرکز در شبکه دانش آموزی انتخاب کنند.
دوره خبرخطی و تک قهرمانی گذشته است
در ادامه احمد توکلی در جلسه آموزشی خود با عنوان "خبرنویسی نوین در روزنامه نگاری" گفت: به عقیده‌ من در روزنامه‌نگاری داشتن روحیه‌ خلاق شرط اصلی است، اگر روزنامه‌نگار، خلاق نباشد نمی تواند موفق باشد.
وی که تاکنون کتاب‌های گزارش نویسی در مطبوعات، مصاحبه خلاق، ویراستاری و مدیریت اخبار، مثلث طلایی نوشتن و هنر گفت و گو کردن تالیف کرده است، بیان کرد: به یک نفر چند بار بگویی بنویس "وی گفت، وی افزود ..." چند بار هم که تمرین کند، خلاصه چیزی به نام خبر تولید می‌کند ولی خبرنگار خلاق آن است که وسط این «وی گفت» و «وی افزود» ها تولید خلاقانه می‌کند.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: کار اغلب خبرنگاران این شده که بروند ببینند چه کسی چه می‌گوید، بعد عین همان حرف‌ها را بیاورند، در حالیکه دیگر دوره خطی و تک قهرمان بودن خبر گذشته و خبر باید به سبک پازل و بافتنی تنظیم شود.
مدیر انتشارات ثانیه با بیان اینکه خبرنگاری هنر متفاوت از میرزانویسی است،‌افزود: در خبر باید به پیشینه خبر هم با استناد به آرشیو اخبار اشاره شود تا مخاطب آن را بهتر درک کند.
وی بر ضرورت توجه به رعایت اصول و ارکان خبر در تنظیم اخبار تاکید کرد و گفت: همواره باید سعی کرد با خلاقیت و توجه به اصل امانتداری به عنوان نماینده مردم پاسخگوی ابهامات ذهنی افکار عمومی بود.
توکلی همچنین خواستار رعایت اخلاق روزنامه نگاری، دقت، صداقت و راستگویی در خبر شد و عنوان کرد: با اعمال نگاه وسیع به خبر می توانیم خبرهای با اهمیت را باوسواس از خبرهای کم محتوا جدا کنیم.
پس از احمد توکلی امیری و حسین پاریاس شیوه عکاسی خبری را با تاکید بر ضرورت شناسایی و آشنایی عکاس خبری با عناصر و ارزش‌های خبری آموزش دادند.
در ادامه این گردهمایی محمد کاظم دهقانی، مدیرعامل ، محمدرضا سیفی سردبیر و دبیران بخش های مختلف خبرگزاری پانا به سئوالات مسئولان استانی خبرگزاری پانا پاسخ دادند.
دهقانی در ادامه این نشست طی سخنان کوتاهی ضمن پاسخگویی به دغدغه های مسئولان استانی از آنها به عنوان بازوان توانمندی در راستای ارتقای سطح فرهنگ در جغرافیای تحت فعالیت یاد کرد و گفت: خبرگزاری پانا نقش قابل توجهی در راستای اطلاع رسانی صحیح و شفاف داشته که این مهم مرهون زحمات تمام کارکنان و خبرنگاران این مجموعه است.
وی ابراز داشت: خبرگزاریی پانا با برخورداری از موازین و معیارهای فنی و با حضور پرشور جامعه فرهنگیان و دانش آموزان، به عنوان یکی از رسانه های خبری کشور در حال فعالیت است. مدیر عامل خبرگزاری پانا با اشاره به ضرورت آموزش خبرنگاران حرفه ای در این خبرگزاری تصریح کرد: حرفه خبرنگاری می تواند دانش آموزان را رشد داده و با درک بسیاری از مشکلات آن ها را به عرصه خبر بفرستد.
وی افزود: تقویت خبرگزاری پانا باید در استان ها باید جدی گرفته شود و در این راستا تمام امید ما طیف دانش آموزانی است که در  مدارس وجود دارند، چشم امید ما به نیروهای خلاق و سازنده است.
وی در ادامه حفظ اصول و چارچوب های نظام ولایی، حفظ دستاوردهای خون شهدا و حمایت از خدمات دولت تدبیر و امید از رسالت های اصلی خبرگزاری پانا برشمرد و با اشاره به ماهیت تشکیل این خبرگزاری گفت: حمایت از بنیان های آموزش و پرورش و تقویت آن رسالت اصلی خبرگزاری پانا است و در این راستا حمایت از جامعه دانش آموزی، فرهنگیان و مصالح آموزش و پرورش، از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل خبرگزاری در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت تمام استاندارهای لازم در تولید و انتشار خبر یادآور شد: با رعایت استانداردهای لازم ضمن انجام کار رسانه ای موفق و جذاب، شاهد توفیق روزافزون در اجرای رسالت های اصلی خبرگزاری خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری پانا در دومین روز از این گردهمایی بازدید از موسسه اطلاعات، حضور در نشست های آموزشی و نقد و بررسی اخبار و ارائه دستورالعمل های آموزشی و اجرایی و همچنین نمایش نقد و بررسی فیلم در دستور کار است.   ملیحه فریدفر













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن