تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806398465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جرايم در نظر گرفته شده براي قطع درختان پايتخت اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۵ب.ظ)
جرايم در نظر گرفته شده براي قطع درختان پايتخت اعلام شد اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران ميزان جرايمي که براي قطع درخت در شهر تهران بايد از افراد متخلف اخذ شود را اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در يکصد و بيست و نهمين جلسه علني از چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران طرح اصلاحيه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز شهر مورد بررسي اعضا قرار گرفت و در نهايت جريمه قطع درختان در تهران افزايش يافت.
در اين جلسه يک فوريت لايحه «عوارض عدم امکان تامين پارکينگ در مناطق 22 گانه شهر تهران» مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت يک فوريت اين لايحه رأي نياورد و قرار شد به صورت عادي در جلسات بعدي مورد بررسي قرار گيرد.
بررسي يک فوريت طرح «الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه ترويج و فرهنگ‌سازي بهينه سازي اصول ساختماني و کاهش تخلفات ساختماني» دستور بعدي جلسه امروز بود که در نهايت يک فوريت اين طرح راي آورد.
اعضاي شوراي شهر تهران در ادامه بررسي طرح «اصلاحيه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز شهر تهران مشتمل بر ماده واحده و 5 تبصره» را در دستور کار خود قرار دادند که پس از پيشنهادات و نظرات مختلف، اين طرح نيز به تصويب رسيد.
اين در حالي است که در ماده واحده طرح اشاره شده آمده است: به استناد تبصره يکم ذيل ماده پنجم قانون اصلاح موادي از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و چگونگي برقراري و وصول عوارض و ساير وجوه از توليدکنندگان کالا، ارائه دهندگان خدمات و کالاهاي وارداتي (موسوم به قانون تجميع عوارض) مصوب 22 دي سال 1359 مجلس شوراي اسلامي و ماده يکم قانون حفظ و گسترش مصوبه شوراي انقلاب اسلامي ايران و ضوابط اجرايي، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل مربوط به قانون اخيرالذکر مفاد ماده واحده موضوع مصوبه جلسه دويست و نود و هفتمين شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخ 14 بهمن 1385 ناظر به اصلاحيه عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز شهر ذيل اصلاح و تبصره‌هاي ذيل جايگزين تبصره‌هاي آن مي‌شود.
شهرداري تهران موظف است از تاريخ تصويب اين طرح در شهر تهران، عوارض قطع درخت با مجوزهاي قانوني را به شرح ذيل اخذ نمايد.
1- هر اصله درخت با محيط بُن 15 تا 30 سانتيمتر، 10 ميليون ريال.
2- هر اصله درخت با محيط بُن 30 تا 60 سانتيمتر، علاوه بر مبلغ 50 ميليون ريال به ازاي هر سانتيمتر مازاد بر 30 سانتيمتر، يک ميليون ريال.
3- هر اصله درخت با محيط بُن 60 تا 100 سانتيمتر، علاوه بر مبلغ 20 ميليون ريال به ازاي هر سانتيمتر مازاد بر 60 سانتيمتر، 2 ميليون ريال.
4- هر اصله درخت با محيط بُن بيش از 100 سانتيمتر، علاوه بر مبلغ 60 ميليون ريال به ازاي هر سانتيمتر مازاد بر 60 سانتيمتر، 5 ميليون ريال.
تبصره 1) در صورت خشک شدن درختان، چنانچه در همان محل به ميزان مجموع دو برابر محيط بُن درختان قطع شده درخت کاشته شود و پس از تاييد کميسيون تشخيص باغات، اخذ جريمه منتفي است. مگر اينکه تعداد و بُن درختان جديد از تعداد و بُن درختان قطع شده کمتر باشد که در اين صورت مابه‌التفاوت آن طبق بندهاي فوق‌الذکر اخذ مي‌شود و مابه‌التفاوت درختان موضوع بند يک بر مبناي هر سانتيمتر 500 هزار ريال محاسبه مي‌شود.
تبصره 2) کميسيون تشخيص باغات کميسيون ماده 7 قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در صورت قطع بدون مجوز درختان مجاز است با توجه به موقعيت ملک و نوع درختان و محيط بُن آنها جريمه فوق را تا 5 برابر افزايش دهد.
تبصره 3) چنانچه از بين رفتن درختان موضوع ماده يکم قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها، بواسطه قصور و يا تقصير اشخاصي که مسووليت حفاظت و آبياري آن را بر عهده دارند باشد، مفاد اين مصوبه درخصوص آن لازم‌الرعايه است.
تبصره 4) محکوميت مرتکبين قطع و يا از بين بردن درخت به مجازات قانوني و پرداخت خسارت، مانع از اخذ عوارض مقرر در اين مصوبه نمي‌شود.
تبصره 5) تمامي عوارض و جرايم متعلقه به حساب مستقلي که براي اين منظور از طريق سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران تعيين و افتتاح مي‌شود و به مناطق شهرداري تهران ابلاغ مي‌شود به صورت متمرکز واريز شود و صرفاً جهت توسعه و تأمين فضاي سبز در قالب بودجه ساليانه هزينه شده و گزارش مربوط هر 6 ماه يکبار به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال خواهد شد و استفاده از وجوه حاصله خارج از مسير و ماموريت‌هاي تعريف شده ممنوع است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن