تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات گاز روسیه از ترکمنستان و ازبکستان کاهش می‌‏یابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
واردات گاز روسیه از ترکمنستان و ازبکستان کاهش می‌‏یابد
شرکت «گازپروم» روسیه واردات گاز از ترکمنستان و ازبکستان در سال جاری میلادی را به ترتیب 6 و 3.5 میلیاد متر مکعب کاهش می‏‌دهد.

خبرگزاری فارس: واردات گاز روسیه از ترکمنستان و ازبکستان کاهش می‌‏یابد



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، شرکت ملی گاز «گازپروم» روسیه قصد دارد در سال جاری میلادی  (2015) واردات گاز از ترکمنستان به این کشور را حدود 10 میلیارد متر مکعب کاهش دهد و گاز تولیدی خود را جایگزین آن نماید. خبرگزاری «نووستی» روسیه روز سه‏‌شنبه  به نقل از «آلکساندر مدودوف» معاون رئیس هیئت مدیریه گازپروم تاکید کرد که در کل گازپروم واردات گاز از کشورهای آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان و ازبکستان را ادامه خواهد داد. وی در عین حال اعلام کرد: گازپروم در سال جاری میلادی میزان واردات گاز ترکمنستان را از 10 میلیارد متر مکعب فعلی به 4 میلیارد متر مکعب کاهش می‏‌دهد و این در حالی است که این شرکت از ازبکستان تنها یک میلیارد متر مکعب گاز خریداری خواهد کرد. هم‌اکنون در ترکمنستان بیش از 190 شرکت روسی رسما ثبت شده و بیش از 200 طرح توسط شرکت‏‌های روسی و یا مشارکت با طرف روسی در خاک ترکمنستان در دست اجرا است. روسیه هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین وارد کنندگان گاز طبیعی ترکمنستان است و روس‌ها گاز ترکمنی را از طریق خط لوله گاز سنتی که از طریق خاک ازبکستان و قزاقستان عبور می‏‌کند، وارد می‏‌کنند. روسیه از سال 2010 میلادی میزان واردات گاز از ترکمنستان را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش داده‏‌ که هم‌‏اکنون میزان سالانه آن حدود 10 الی 11 میلیارد متر مکعب برآورد می‏‌شود.  حجم مبادلات بازرگانی میان ترکمنستان و روسیه بالغ بر 5 میلیارد دلار است. انتهای پیام/.        

93/11/14 - 10:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن