تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804501633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف جهاني رتبه‌هاي مناسبي را کسب کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۴۰ب.ظ)
رئيس مجلس شوراي اسلامي: ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف جهاني رتبه‌هاي مناسبي را کسب کرده است رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در زمينه فولاد قبل از انقلاب کارهاي گسترده‌اي انجام نشده بود اما امروزه اين صنعت در ايران حضور جدي دارد و بخشي از صادرات غير نفتي به اين صنعت اختصاص داده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم افتتاح سه طرح صنعتي در قم با بيان اينکه حرکت پوياي انقلاب اسلامي سبب رونق کشور اسلامي شده است تصريح کرد: دهه فجر يادآور خروج جدي ملت عليه ديکتاتوري وابسته به خارج است که امروزه کشورهاي مختلف از آن الگوبرداري کرده‌اند.
وي با اشاره به اينکه جريان‌هاي استکباري فشارهايي وارد کردند که ثمرات اين انقلاب در فضاهاي غبارآلود کم‌تر ديده مي‌شود، افزود: اين فشارهايي که براي ملت ايجاد کردند تجربه ملت را افزايش داده و آن‌ها را براي مقابله با دشمن در حوزه‌هاي مختلف سياسي و فرهنگي آماده کرده‌اند.
لاريجاني خاطرنشان کرد: زماني در عرصه‌هاي توليد وابستگي شديد داشتيم اما با حرکت‌ها و نصيحت‌هاي امام توليد داخلي براي مردم فضيلت شد و اينکه ملت ايران به اين درک رسيدند قابل تقدير است.
وي با تاکيد بر اينکه در بخش‌هاي مختلف کشور نيروهاي ارزشي در بخش توليد فعاليت دارند گفت: ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف جهاني رتبه‌هاي مناسبي را کسب کرده است و اين دستاوردها را مديون افرادي هستيم که با جهاد و تلاش در بخش‌هاي مختلف کشور براي رسيدن به اهداف انقلاب اسلامي در تلاش هستند.
لاريجاني ادامه داد: در زمينه فولاد قبل از انقلاب کارهاي گسترده‌اي انجام نشده بود اما امروزه اين صنعت در ايران حضور جدي دارد و بخشي از صادرات غير نفتي به اين صنعت اختصاص داده مي‌شود.
وي با بيان اينکه نبايد به دستاوردهاي امروزي دلخوش باشيم و اکتفا کنيم مطرح کرد: ظرفيت‌هاي ايران بسيار زياد است و بايد پرش‌هاي بزرگ‌تري به سمت پيشرفت داشته باشيم.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي از برخي اشتباه دوران‌هاي گذشته ياد کرد و افزود: بخشي از انرژي ايران اسلامي صرف صيانت از ارزش‌ها شده و برخي فشارهاي بيروني مشکلاتي را به وجود آورده است.
وي يادآور شد: امروزه سياست‌هاي کلي نظام تدوين و ابلاغ شده است و بايد بخش‌هاي مختلف بر اساس اين سياست‌ها عمل کنند.
لاريجاني توليد را يکي از محورهاي اصلي اقتصاد مقاومتي دانست و عنوان کرد: امروزه با توجه به مشکلات نبايد دچار تفرق از نظر ذهني شويم، بلکه بايد به توليد داخلي توجه کرده و امور ديگر کشور را برطرف کنيم.
وي متذکر شد: در زمينه توليد داخل ضعف‌هايي به وجود آمد که به عنوان رکود تشخيص داده شده است و بايد براي آن‌ها دارويي پيدا کنيم.
لاريجاني به برخي از عملکردهاي انجام شده در ايران اسلامي در راستاي تقويت توليد داخلي اشاره کرد و گفت: رويکرد دولت بايد به شيوه‌اي باشد که از رکود خارج شويم و بقيه فعاليت‌هاي کشور بايد در اين مسير تنظيم شود.
وي اقدامات بانک صنعت و معدن را قابل تقدير خواند و ابراز کرد: سرمايه‌هاي در حال گردش براي کشور اهميت خاصي دارد و افراد سرمايه‌گذار بايد از بانک‌ها در زمينه افزايش توليد داخلي استفاده کنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: براي معوقات بانکي بايد کمک کرد، در قانون برنامه و بودجه سال 93 ذکر کرديم که بانک‌ها مي‌توانند براي کارگاه‌هاي توليد که سوءاستفاده‌اي نکرده و به علت شرايط کشور معوقه داشته‌اند، بخشودگي را مد نظر قرار دهند زيرا اين به نفع بانک‌ها و اقتصاد ملي کشور است.
وي با بيان اينکه اجازه‌اي که در اين ارتباط مجلس به دولت داده به خوبي استفاده نشده است مطرح کرد: بانک‌ها نيازمند پمپاژ سرمايه براي حمايت از واحدهاي توليدي هستند و در مجلس نيز به دنبال تامين سرمايه‌اي در اين بخش هستيم.
لاريجاني با تاکيد بر اينکه راه‌اندازي بخش توليد در کشور اهميت دارد گفت: در تنظيم بودجه بايد کار درستي در اين زمينه انجام شود تا بتوانيم از مشکلات اقتصادي رهايي پيدا کنيم.
وي ادامه داد: براي استان قم سرمايه‌گذاري صنعتي نياز است در ازريابي‌کلي نيز اين نتيجه حاصل شده که براي آباداني قم بايد جو صنعتي در قم ايجاد شود.
لاريجاني صنعت و توليد را دو بخش حائز اهميت در استان قم برشمرد و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبي انجام شده است اما با نابساماني‌هاي اقتصادي که داشته‌ايم در اين عرصه مشکلاتي به وجود آمده است.
وي مطرح کرد: يکي از کارها، با توجه به جايگاه قم ايجاد زيرساخت‌هايي است که سبب پيشبرد اين استان خواهد شد و در اين راستا طرح بهره‌برداري از قطار سريع‌السير تهران - قم - اصفهان در ماه آينده کلنگ زده خواهد شد.
لاريجاني هزينه اين طرح مذکور را 1.8 ميليارد دلار دانست و تصريح کرد: همزمان با اين طرح بهره‌برداري از قطار تهران به مشهد نيز کلنگ زده خواهد شد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: استان قم از دوران رژيم منحوس پهلوي دچار عقب‌افتادگي بوده و بعد از انقلاب به آن توجه سياسي و فرهنگي شده است اما قم نيازمند آبادي بود که امروزه به اين آباداني رسيده‌ايم.
وي با بيان اينکه صنعت‌گران و کارآفرينان در قم بايد با علاقه‌مندي زيادي کار خود را ادامه دهند تصريح کرد: از مشکلات امروزه عبور خواهيم کرد و شرايط آينده ايران اسلامي بسيار خوب خواهد شد.
لاريجاني يادآور شد: يکي از مسئولان کشورهاي منطقه به بنده گفته که ايران در آينده نزديک همانند موشک به سمت آباداني حرکت خواهد کرد زيرا امروزه زمينه‌هاي پرش ايران به سمت توليد و آباداني فراهم شده است و نيروهاي متخصص بسياري در کشور تربيت شده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن