تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802413095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات غيرنفتي در ده ماهه نخست به 42 ميليارد و 600 ميليون دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۴۳ب.ظ)
افخمي‌راد: صادرات غيرنفتي در ده ماهه نخست به 42 ميليارد و 600 ميليون دلار رسيد رئيس سازمان توسعه تجارت با اعلام رشد 24.1 درصدي صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: حجم صادرات غيرنفتي در ده‌ماهه نخست امسال به 42 ميليارد و 600 ميليون دلار رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي‌اله افخمي راد، رئيس سازمان توسعه تجارت در نشست با مسؤولان شرکت‌هاي مديريت صادرات اظهار کرد: وظيفه سازمان توسعه تجارت اين است که موانع صادراتي را شناسايي و مشکلات را بررسي کند تا راهکار و مدل‌هاي جديدي که به توسعه بيشتر مي‌انجامد، ارائه شود.
وي با بيان اينکه قطعاً رقم صادراتي ايران عدد کمي نيست، ادامه داد: وظيفه سازمان توسعه تجارت اين است که موانع صادراتي را شناسايي و مشکلات را بررسي کند تا راهکار و مدل‌هاي جديدي که به توسعه بيشتر مي‌انجامد، ارائه شود.
ترکيه قصد دارد در سال 2020 حجم صادرات خود را به هزار ميليارد دلار برساند، آن‌ها منابعي مانند ايران ندارند، زماني که اين ارقام را پيش‌بيني مي‌کنند، ما هم بايد برنامه‌هايمان را موردبازنگري قرار دهيم و کارهايي انجام دهيم که به توسعه صادرات منجر شود.
رئيس سازمان توسعه تجارت با تأکيد بر اين‌که شرکت‌هاي مديريت صادرات نقش بسيار مهمي در توسعه صادرات دارند، تصريح کرد: بايد نقش اين شرکت‌ها در توسعه صادرات به دولت يادآوري شود، بايد از دولت بخواهيم اقدامات بيشتري براي شکل‌گيري شرکت‌ها انجام دهد، قطعاً اگر بخواهيم در نظام تجارت خارجي کاري اثرگذار انجام دهيم، نمي‌توان به تعداد محدودي از اين شرکت‌ها بسنده کرد.
افخمي راد تأکيد کرد: شرکت‌هاي مديريت صادرات بايد به زبان کشورهاي هدف تسلط کامل داشته باشند، شايد ايجاد دفتر در کشورهاي هدف هم يکي از ضرورت‌ها باشد. بايد فضايي را در کشور ايجاد کنيم که تمايل براي راه‌اندازي اين شرکت‌ها ايجاد شود، ما فارغ‌التحصيلان زيادي داريم که قادر به سرمايه‌گذاري نيستند، اما؛ با توجه به روحيه جوانان تحصيل‌کرده، مي‌توان آن‌ها را سامان‌دهي کرد.
وي اضافه کرد: تأسيس شرکت‌هاي مديريت صادرات باهدف گرفتن بودجه از دولت فکر خوبي نيست، توان ما در داخل کشور محدود است بايد کاري انجام دهيم که مردم نيازمند دستگاه اجرايي نباشند؛ اگر اين کار را کنيم، بهترين خدمات را انجام داده‌ايم.
رئيس سازمان توسعه تجارت با تأکيد بر اين‌که مقررات زدايي براي ما يک اصل است، تصريح کرد: ما اعتقادداريم هر ميزي که اضافه مي‌شود، يک مانع در پيش پاي بخش خصوصي است، اين اتفاق در دولت قبل رخ داد تا نظام اداري کوچک نشود، کار پيش نخواهد رفت بهترين اقدامي که اکنون مي‌توان صورت داد، اين است که اين تفکر را به جامعه معرفي کنيم که زمينه خوبي براي توسعه صادرات فراهم است، نيازمند منابع مالي نيستيم. بايد بازارهاي هدف، کالا و نيازمندي طرف مقابل را بشناسيم.
رئيس سازمان توسعه تجارت در پايان تصريح کرد: دولت اگر پاي خود را کنار بکشد، بهترين دستاورد براي شما است، نظارت و حمايت دو مقوله جداست. وظيفه ما حمايت است، اما؛ هرچه دخالت کمتر باشد، به نتايج بهتري مي‌رسيم.
در اين نشست يکي از مسؤولان شرکت‌هاي مديريت صادرات خواستار راه‌اندازي بانک اطلاعات جامعي از صادرکنندگان شد.
يکي ديگر از شرکت‌ها از سازمان توسعه تجارت خواست تا اطلاعات موجود در اين سازمان در اختيار شرکت‌ها قرار بگيرد و گفت: اگر اطلاعات را به ما انتقال دهيد، معجزه مي‌شود، چراکه دانش در سازمان توسعه تجارت حذف‌شده و ما تشنه اطلاعات هستيم.
همچنين، قرار شد باهدف به رسميت شناختن شرکت‌هاي مديريت صادرات، نشست‌هاي مشترک ميان رايزنان بازرگاني و شرکت‌هاي مديريت صادرات برگزار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن