تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818849766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت‌نامه‌هاي ترجيحي؛ سدي مقابل قاچاق، عاملي در افزايش حجم تجارت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۴ب.ظ)
معاون رييس هيات مديره اتاق بازرگاني استانبول مطرح کرد: موافقت‌نامه‌هاي ترجيحي؛ سدي مقابل قاچاق، عاملي در افزايش حجم تجارت معاون رئيس هيات مديره اتاق بازرگاني استانبول در حاشيه برگزاري نمايشگاه لباس و پوشاک ترکيه در ايران با تاکيد بر نتايج درازمدت تجارت ترجيحي بين دو کشور، گفت: اين موافقت‌نامه در گام اول جلوي بزرگترين آفت رشد صنعت يک کشور يعني قاچاق را مي‌گيرد و در گام بعد سبب افزايش حجم مبادلات دو کشور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دورسون تپ‌چو، در حاشيه برگزاري نمايشگاه لباس و پوشاک ترکيه در ايران با اشاره به تعرفه ترجيحي بين ايران و ترکيه افزود: ما نگراني‌هاي طرف ايراني از اجرايي شدن اين قرداد را درک مي‌کنيم چراکه ما هم در زمان انعقاد قرداد تعرفه ترجيحي با اروپا در 15 سال پيش مشابه اين نگراني‌ها را داشتيم، اما؛ گذر زمان و آشکار شدن نکات مثبت اجراي اين توافقات در نهايت به رشد و بالندگي صنعت ترکيه منجر شد.
وي در ادامه تصريح کرد: اجرايي شدن موافقت‌نامه ترجيحي بين ايران و ترکيه سبب تنظيم روابط اقتصادي دو کشور، افزايش مناسبات تجاري مشترک و استحکام و بالندگي اقتصاد دو کشور را در پي خواهد داشت.
تپ‌چو با ترسيم چشم‌انداز روشن از آينده همکاري‌هاي اقتصادي ايران و ترکيه خاطرنشان کرد: به طرف ايراني قول مي‌دهيم که گذر زمان آثار مثبت تعرفه ترجيحي را بر اقتصادشان نمايان مي‌سازد همانگونه که ما پس از اجرايي شدن توافق تعرفه ترجيحي با اروپا ضمن رشد سطح کيفي محصولات‌مان شاهد افزايش صادرات خود به اروپا شديم به طوري که اکنون 40 درصد صادرات پوشاک ترکيه به اروپا است.
اين عضو اتاق بازرگاني استانبول در ادامه افزود: آثار تعرفه ترجيحي از جمله، رقابتي شدن بازار و تسهيل صادرات محصولات دو عامل مهمي بودند که به رشد صنعت نساجي ترکيه کمک کردند و قطعاً طرف ايراني نيز به زودي شاهد نتايج ارزنده موافقت‌نامه ترجيحي خواهد بود.
وي ضمن تشريح اهميت جايگاه بخش خصوصي در توسعه بنيان‌هاي اقتصادي دو کشور، گفت: ما به دنبال کشف موقعيت‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري در ايران و توسعه هرچه بيشتر روابط تجاري با صنعتگران ايراني هستيم، چراکه پتانسيل بالايي براي بسط هرچه بيشتر زمينه‌هاي همکاري مشترک بين دوکشور وجود دارد.
معاون رئيس هيات مديره اتاق بازرگاني استانبول خاطرنشان کرد: اين نمايشگاه با هدف آشنايي هرچه بيشتر صنعتگران و تجار ترک و ايراني برگزار شده است.
تپ‌چو در آخر با تبيين نقش مهم برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي در توسعه مناسبات اقتصادي دو کشور، افزود: هدف ما از برگزاري اين نمايشگاه آشنايي هرچه بيشتر توليدکنندگان دو کشور با توانايي‌ها و تجربيات طرف مقابل است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن