تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمدی نژاد و افکار عمومی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: احمدی نژاد و افکار عمومی
احمدي‌نژاد همچنان در ميان برخي اقشار جامعه پايگاه اجتماعي قوي‌اي دارد. افرادي كه از منظر آنها ارزشي بودن، قاطعيت، مقابله با جريان‌هاي ضد نظام و همچنين مقابله با استكبار جهاني از جمله ويژگي‌هايي است كه احمدي‌نژاد و تيم همراه او داشته و دارند.
ناصر ایمانی: شروع فعاليت‌هاي رسانه‌اي احمدي‌نژاد را مي‌توان از دو ديدگاه تحليل كرد. بعد از حكم معاون اول احمدي‌نژاد و مكاتباتي كه بين اين دو نفر اتفاق افتاد لازم بود كه تيم احمدي‌نژاد افكار عمومي را در اين مورد و در موارد احتمالي كه ممكن است بعدا پيش بيايد بازسازي كند. از سويي شكي در اين نيست كه احمدي‌نژاد، نزديكانش يا افرادي كه به ديدگاه‌هاي او نزديك هستند در تلاشند تا به صحنه سياست بازگردند، اما احتمال استقبال از بازگشت احمدي‌نژاد به عوامل متعدد بستگي دارد.

 يكي از اين عوامل ميزان موفقيت يا عدم موفقيت دولت روحاني در اجراي سياست‌ها و بهبود وضعيت كشور است. افكار عمومي دايما در حال مقايسه است و در اين قياس معمولا شرايط زماني را در نظر نمي‌گيرد و تحليل دقيقي از شرايط ندارد بنابراين عدم موفقيت دولت در بهبود وضعيت كشور مي‌تواند در ميزان استقبال از بازگشت احمدي‌نژاد تاثيرگذار باشد.

يكي ديگر از عواملي كه بازگشت احمدي‌نژاد و نزديكانش را به سياست تحت تاثير قرار خواهد داد استقبال اصولگرايان از اين بازگشت است. در حال حاضر اصولگرايان تمايل ندارند كه احمدي‌نژاد و تيمش سكاندار حركت‌هاي اصولگرايي باشند يا قدرت زيادي پيدا كنند، اما از سويي تمايل ندارند كه او را كاملا از جرگه اصولگرايي حذف كنند. اين دو عامل در بازگشت احمدي‌نژاد به عرصه سياست بيشترين تاثيرگذاري را خواهد داشت. ميزان موفقيت احمدي‌نژاد و تيمش در صورتي كه بخواهند و بتوانند به عرصه سياست بازگردند هم به پايگاه اجتماعي اين تيم بستگي دارد.

احمدي‌نژاد همچنان در ميان برخي اقشار جامعه پايگاه اجتماعي قوي‌اي دارد. افرادي كه از منظر آنها ارزشي بودن، قاطعيت، مقابله با جريان‌هاي ضد نظام و همچنين مقابله با استكبار جهاني از جمله ويژگي‌هايي است كه احمدي‌نژاد و تيم همراه او داشته و دارند. گرچه اين ويژگي‌ها محل بحث است اما همچنان برخي احمدي‌نژاد را با اين ويژگي‌ها مي‌شناسند. اين افراد شايد از نظر كميت و عددي زياد نباشند اما با توجه به اين كه عده‌اي پاي صندوق‌هاي راي موثر هستند و عده‌اي قدرت راي‌سازي دارند هواداران احمدي‌نژاد را مي‌توان در گروه دوم قرار داد كه قدرت راي‌سازي دارند اما با توجه به آسيب‌ها و ريزش‌هايي كه اين گروه داشته است بعيد به نظر مي‌رسد كه همچنان توانايي بالايي براي كسب راي داشته باشند.




۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن