تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804329216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلام و مسلمانان پيش از انقلاب اسلامي هيچ نقشي در قدرت دنيا نداشتند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۷:۴۰ق.ظ)
امام جمعه قم: اسلام و مسلمانان پيش از انقلاب اسلامي هيچ نقشي در قدرت دنيا نداشتند رئيس جامعه المصطفي گفت: مردم شريف ما که پديد آورنده انقلاب باشکوه هستند بايد بدانند که با پيروزي انقلاب، علاوه بر اينکه بيداري اسلامي در جهان اسلام رخ داد، بيداري در مسيحيت نيز شکل گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت الاسلام والمسلمين اعرافي شب گذشته در مراسم دهه فجر مجمع پيروان امام و رهبري قم با اشاره به ابعاد بين المللي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: قم پايه ريز حرکتي بود که امواج آن همچنان رو به پيشرفت است.
وي با بيان اين که پيش از انقلاب اسلامي تئوري پايان عصر دين به خصوص دين اجتماعي در عالم حاکم بود، افزود: رويکرد مادي گرايانه و پيشرفت هايي که در غرب شکل گرفته بود، نشان دهنده پايان عصر دين بود و آن ها به دنبال اين مسئله بودند که دين حداکثر به صورت فردي باقي بماند.
رئيس جامعه المصطفي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي اين معادله را تغيير داد گفت: مردم شريف ما که پديد آورنده انقلاب باشکوه هستند بايد بدانند که با پيروزي انقلاب، علاوه بر اينکه بيداري اسلامي در جهان اسلام رخ داد، بيداري در مسيحيت نيز شکل گرفته است.
* انقلاب اسلامي بيدارگر اديان بود
عضو جامعه مدرسين افزود: امروز بيداري ديني در اديان مختلف شکل گرفته است و افراد به اين نتيجه رسيده اند که اين گونه نيست که دين هيچ نقشي در اجتماع نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي با تاکيد بر اينکه انقلاب اسلامي مسيحيان را نيز بيدار کرد، گفت: انقلاب اسلامي ثابت کرد راهي که در دنياي غرب پيش گرفته شده است، اشتباه مي باشد و عصر پايان دين نيست.
وي با اشاره به اينکه در پيش از انقلاب، جهان به بلوک شرق و غرب تقسيم شده بود، ابراز داشت: جهان اسلام در اين تقسيم بندي به شمار نمي آمد و متفقين، جهان را بر اساس شاخصه هاي خود تقسيم کرده بودند.
امام جمعه قم با بيان اينکه نظام هاي سرمايه داري به رهبري آمريکا و کمونيستي به رهبري شوروي سابق، جهان را به دونيمه تقسيم بندي کردند که مسلمانان نقشي در اين زمينه نداشتند، ابراز داشت: بعد از آن جنبش عدم تعهد شکل گرفت، اما تئوري نداشتند و فقط مي خواستند از يوغ آمريکا و شوروي بيرون بيايند.
*اسلام پيش از انقلاب اسلامي نقشي نداشت
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي افزود: اسلام و مسلمانان پيش از انقلاب اسلامي هيچ نقشي در قدرت دنيا نداشتند.
وي با بيان اينکه امروز اسلام سياسي، انقلابي و رهبري يک قدرت در جهان است که البته در آغاز راه مي باشد، گفت: بلوک شرق فروريخت و بلوک غرب و آمريکايي ها نيز با روزهاي افسانه اي خود فاصله بسياري دارند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينکه امروز در شرايط حساسي قرار داريم، گفت: بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري وضع امروز جهان اسلام به شکل ژله است ؛ چرا که نقطه عطف تاريخي را در حال سپري کردن هستيم و امت اسلام بايد يک قدرت شود و جايگاه خود را در معادلات جهان پيدا کند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي با بيان اينکه اسلام پيش از پيروزي انقلاب مکتب مبارزه نبود، گفت: اسلام داراي منطق مبارزه انقلابي است در حالي که در گذشته مبارزه به معناي پناه بردن به شرق کمونيستي و زير پرچم آن ها قرار گرفتن بود و در کشور ما جريانات التقاطي تحت تاثير مارکسيسم ها بودند.
وي افزود: امروز در مقابل اسرائيل و قدرت هاي زورگو بايد مبارزه کرد و مبارزه با دشمن منطق اسلام است.
*تلاش دشمنان براي شکست اسلام شکست خورد
رئيس جامعه المصطفي تصريح کرد: انقلاب معادله مبارزه را تغيير داد؛ امروز هر جا سخن از مبارزه است اسلام حضور دارد و حتي تلاش دشمنان براي از بين بردن اسلام که داعش را بوجود آوردند شکست خورده است.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي با بيان اينکه اسلام پيش از انقلاب داراي رويکرد التقاطي روشن فکرانه و ارتجاعي کهنه بود، گفت: اسلام به سه شکل اسلام سعودي، شاهنشاهانه ايراني يا التقاطي منافقانه مطرح بود.
وي افزود: امروز اسلامي داريم که عقلاني و انقلابي است و علاوه بر حضور در صحنه مبارزه پيام صلح جهاني دارد.
*پيشرفت اسلام در غرب
امام جمعه قم با اشاره به اينکه امروز اسلام در غرب نيز حضور دارد، گفت: اسلام در بيشتر کشورها به شکل اقليت مسلمان است در حالي که پيش از انقلاب هيچ ارزشي در نظام هاي سياسي و اجتماعي جهان نداشت و کاملا در حاشيه بود.
*غربي ها حريف اسلام عقلاني نخواهند شد
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه غربي ها امروز حس مي کنند در پرتوي انقلاب اسلامي، اقليت مسلمانان قدرتمند حاضر در صحنه در غرب شکل گرفته است که نمي توانند حريف آن شوند، افزود: در هريک از چهار کشور بزرگ اروپايي فرانسه، آلمان، ايتاليا و انگليس سه تا چهار ميليون مسلمان وجود دارد و به همين دليل آن ها براي تضعيف اسلام حوادث پاريس را کليد مي زنند و به ساحت نبي مکرم اسلام(ص) توهين مي کنند.
*جوانان دنيا را متوجه اسلام ناب کنيم
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي با اشاره به نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي، اظهار داشت: همه ما بايد تلاش کنيم نسل جوان دنيا متوجه شوند در اين غوغاي اسلام هاي قلابي، اسلام ناب دلنشين اثرگذار که عقلاني و انقلابي است و به نيازهاي گوناگون بشر پاسخ مي دهد حضور فعال دارد.
وي افزود: امروز اقليت هاي مسلمان در دنيا از انقلاب جان گرفته اند و به همين دليل دشمنان مي خواهند اسلام را بي خاصيت کنند.
رئيس جامعه المصطفي با بيان اينکه انقلاب اسلامي در گسترش مکتب اهل بيت(ع) دستاوردهاي بسياري داشته است، گفت: امروز برخي با نام ولايت، افراط گرايي مي کنند و با اقدامات خود ضربه هاي سنگيني به مکتب تشيع در اسلام وارد مي کنند که رهبري از آن ها با عنوان تشيع انگليسي تعبير مي کنند.
*امروز بيش از 10 ميليون شيعه در نيجريه وجود دارد
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي با تاکيد بر اينکه انقلاب اسلامي ضمن توجه به وحدت اسلامي، دايره معارف اهل بيت(ع) را در عالم گسترش داده است، ابراز داشت: کشور نيجريه که يک کشور بزرگ آفريقايي است و پيش از انقلاب اسلامي يک شيعه نداشته است، امروز بيش از ده ميليون شيعه دارد و در بيش از 30 کشور آفريقايي، جريان اهل بيت(ع) و هسته هاي اسلام ناب شکل گرفته است.
*دفاع از مسلمانان ارزش اسلامي است
وي با ابراز تاسف از اينکه عده اي ولايت مدار تر از امام و رهبري مي شوند که پشتيبانان آن ها سر از انگليس در مي آورند، اظهار داشت: مصلحت تشيع در اين است که همه امت اسلامي با هم باشيم اما متاسفانه برخي افراد گاهي حرف هاي بي ربطي مي زنند که فلسطينيان سني هستند در حالي که دفاع از مسلمانان يک ارزش اسلامي و ريلي براي گسترش معارف اهل بيت(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه گاهي در اختلافات دروني، حقايق انقلاب را نمي بينيم و چشم هاي ما کور مي شود تا واقعيت ها را مشاهده نکنيم، ابراز داشت: مبادا از اسلام مترقي فاصله بگيريم؛ اين اسلام در عالم خريدار دارد و به گونه اي رفتار نکنيم که نسل هاي بعدي ما اين حقايق ناب را تشخيص ندهند.
وي با بيان اينکه پيش از انقلاب اسلامي، اسرائيل در هر جنگي برق آسا منطقه وسيعي را اشغال مي کرد و همه کشورهاي اسلامي دست بسته تسليم مي شدند که خفت و خواري از اين بالاتر نبود، اظهار داشت: مصر از پرجمعيت ترين کشورهاي جهان اسلام است و ظرف چند روز در جنگ مقابل اسرائيل همه چيز را از دست داد و هنوز هم بخش هايي از مناطقش تحت اشغال صهيونيست ها است.
عضو جامعه مدرسين با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي معادلات مبارزه با اسرائيل را تغيير داد، گفت: اين قدرت نخستين بار در جنوب لبنان، اسرائيل را به انفعال کشاند؛ پاسخ حزب الله به اسرائيل در جريان شهادت چند تن از افراد حزب الله در قنيطره، اقدام کوچک معناداري بود که اجازه نمي دهيم در صحنه فعال باشيد؛ چرا که ما تعيين کننده هستيم.
*شخصيت امام راحل(ره) را به نسل هاي جديد منتقل کنيم
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه انقلاب يک امام داشت، گفت: شخصيت عرفاني، مبارز و قدرتمند امام راحل(ره) در مقابل ظلم وستم را بايد به نسل امروز در دانشگاه، حوزه و مدارس منتقل کنيم.
وي با بيان اينکه امام راحل(ره) يک قدم براي رياست برنداشت، ابراز داشت: امروز به آرامش، اخلاق، عرفان و مکتب امام نياز داريم تا ابتدا در خود محقق کرده و سپس به دنيا منتقل کنيم.
رئيس جامعه المصطفي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي تئوري حکومت ارائه داد، گفت: بيداري اسلامي در پايانش به نقطه مطلوبي نرسيد، چرا که تئوري نداشت و انقلابيون، نظريه براي اداره جامعه نداشتند و اين خلا در جهان عرب وجود دارد که بيداري ها به جايي نمي رسد.
*رهبري مفسر انديشه هاي امام راحل(ره) است
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي در پايان با بيان اينکه انديشه هاي امام راحل(ره) نيازمند مفسر است، گفت: رهبري مفسر انديشه هاي امام راحل است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن