تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803665971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت حمايت دولت از کشت گلخانه اي براي حفظ منابع آب و خاک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۲۱:۳۶ب.ظ)
وزير جهادکشاورزي تاکيد کرد: ضرورت حمايت دولت از کشت گلخانه اي براي حفظ منابع آب و خاک وزير جهادکشاورزي در خصوص نرخ سود بانکي بخش کشاورزي، گفت: معتقديم نرخ سود بانکي بخش کشاورزي بايد خيلي پايين، تا سرمايه گذاري در اين بخش اقتصادي باشد چرا که بخش کشاورزي بازده کمتري نسبت به ديگر بخش ها و صنايع دارد و اين در حالي است که برخي کشورها به بخش کشاورزي يارانه مي دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود حجتي روز يکشنبه در نشست بررسي مشکلات فعالان بخش خصوصي در خصوص کشت گلخانه اي، افزود: اراضي کشاورزي نيازمند برخي تاسيسات از جمله سردخانه، فنس کشي، ديوارکشي، انبار و ساير موارد وابسته به نوع توليد است که بايد مورد توجه مسوولان امور اراضي قرار گيرد.
وي اضافه کرد: ايجاد سردخانه و انبار در اراضي کشاورزي يا ديوارکشي در مجتمع هاي گلخانه اي به معناي تغيير کاربري نيست و توليدکنندگان مي توانند به روساي جهادکشاورزي استان هاي خود مراجعه کنند و در صورت عدم همکاري ادارات جهادکشاورزي استان ها مراتب را به وزارت جهادکشاورزي اعلام نمايند.
به گفته حجتي، ايجاد تاسيسات در اراضي کشاورزي به منزله ايجاد زنجيره توليد در اين بخش است و جزو فعاليت هاي بخش کشاورزي به شمار مي رود.
وي ادامه داد: در همين راستا بحث کشت متراکم گلخانه اي را نيز بايد در زنجيره توليد ببينيم تا اين کشت توسعه يابد.
وزير جهادکشاورزي در خصوص نرخ سود بانکي بخش کشاورزي، گفت: معتقديم نرخ سود بانکي بخش کشاورزي بايد خيلي پايين، تا سرمايه گذاري در اين بخش اقتصادي باشد چرا که بخش کشاورزي بازده کمتري نسبت به ديگر بخش ها و صنايع دارد و اين در حالي است که برخي کشورها به بخش کشاورزي يارانه مي دهند.
وي افزود: در بخش کشاورزي بايد مديريت مهارت و سرمايه مورد توجه قرار گيرد در حالي که هم اکنون هيچ يک از اين موارد در جاي خود به کار گرفته نمي شود.
وي اضافه کرد: متاسفانه ما به دنبال اين هستيم مديريت، سرمايه و مهارت را در يک نفر پيدا کنيم اين در حالي است که اگر ما فارغ التحصيل بخش کشاورزي داريم اين بدان معنا نيست که توانمندي سرمايه گذاري و مديريت در توليدات کشاورزي بروز نمايد، بنابراين انتظار مي رود از هر سه اين ظرفيت ها در جاي خود استفاده کنيم تا کشاورزي توسعه يافته داشته باشيم.
وي افزود: ارزيابي هاي صورت گرفته نشان مي دهد دولت بايد براي حفظ منابع آب و خاک از کشت متراکم گلخانه اي و گلخانه داران حمايت کند و اين موضوع بايد در محافل تصميم گيري و تصميم سازي دولت مطرح شود تا اين فعاليت روز به روز در مناطق مختلف کشور به صورت اصولي و فني گسترش يابد.
وي درباره بحران آب کشور نيز گفت: هم اکنون 3 ميليارد مترمکعب آب در کشور داريم که ميزان قابل توجهي است و مي توانيم با 3 ميليارد متر مکعب آب بيلان منفي دشت هاي کشور را به صفر برسانيم و يا با 4 ميليارد مترمکعب جهت وضعيت آب را تغيير دهيم که در همين راستا بايد علاوه بر برداشت کمتر آب بايد به دنبال تغذيه سفره هاي زيرزميني باشيم.
حجتي گفت: در همين راستا توسعه کشت گلخانه اي مي تواند تاثير بسزايي در کاهش مصرف آب داشته باشد که به همين منظور سعي کرده ايم حدود سه هزار ميليارد تومان براي گلخانه ها تامين منابع کنيم.
به گفته وي، صندوق توسعه ملي خودش به متقاضيان وام مي داد و بانک ها عمليات واسطه گري و حق العمل کاري را برعهده داشتند اما با تغيير نظام صندوق توسعه ملي در قانون بودجه از سال آينده در بانک ها سپرده گذاري مي شود و منابع توسط يکسري بانک ها تامين شده و در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
وزير جهادکشاورزي از توليدکنندگان کشت گلخانه اي خواست تا براي پيگيري مشکلات شان اتحاديه و يا انجمني را تشکيل دهند تا به تدريج مشکلات اين گروه پيگيري و برطرف شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن