تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814590217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست آموزشي قراردادهاي بين‌المللي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۱۵ب.ظ)
در مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي؛ نشست آموزشي قراردادهاي بين‌المللي برگزار شد نشست آموزشي قراردادهاي بين‌المللي(فيديک) در مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست آموزشي قراردادهاي بين‌المللي با حضور سالوادور کاسرو، ابوالقاسم سلطاني مدير کل دفتر نظارت و ارزيابي نظام‌هاي حمل و نقل و تشکل‌هاي حرفه‌اي وزارت راه و شهرسازي و نمايندگاني از کليه دستگا‌ه‌هاي اجرايي، ادارات کل استان‌ها، شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، سازمان بنادر و دريانوردي، شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران و شرکت فرودگاه‌هاي کشور در مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي برگزار شد.
در اين دوره که بر اساس تاکيد دکتر عباس آخوندي برپا شد، سالوادور کاسرو آموزش‌هاي لازم را در اختيار شرکت‌کنندگان قرار داد.
فيديک(FIDIC) مرجع رسمي قراردادهاي بين‌المللي در دنيا است که کشورهاي مختلفي در آن عضويت دارند، جامعه مهندسان مشاور در ايران نماينده رسمي فيديک است.
مالکيت اجناس يا مصالحي که وارد سايت مي‌شود، چگونگي برخورد با مشکلات حقوقي احتمالي، حقوق مالکانه، مدت پيمان ميان پيمانکار و کارفرما، روز تنفيذ قرارداد، جريمه تاخير تحويل پروژه از سوي پيمانکار و حداکثر زمان تحويل پروژه از جمله موضوع‌هاي آموزشي در اين جلسات بود.
کاسرو در بخشي از اين نشست درباره هزينه‌هاي غيرقابل پيش‌بيني توضيح داد: پيمانکار موظف است که در اجراي پروژه‌ها دلايلي که در آينده موجب کندي روند کار و هزينه‌هاي بيشتر مي‌شوند را به مشاور اطلاع دهد تا مشاور پروژه با بررسي‌هاي انجام شده، برآورد خود را از هزينه‌هاي ممکن ارائه دهد.
وي با بيان اين‌که پيمانکار بر اساس ۵ مولفه مي‌تواند تقاضاي تمديد زمان براي اجراي پروژه را به کافرما ارائه دهد، توضيح داد: تاخير در تحقق تعهدات کارفرما، تاخير اجراي مباحثي که در قرارداد آمده و تاييد شده، تغييري که در کار ايجاد مي‌شود، تغييرات غيرقابل پيش‌بيني شرايط جوي و کمبود غيرقابل پيش بيني نيروي کار پنج مولفه‌اي هستند که پيمانکار مي‌تواند براساس آنها درخواست تمديد زمان اجراي پروژه را از کارفرما داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن