تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803944668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد سرشار نفت، كاهش سرمايه گذاري ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲۲ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي مطرح کرد: درآمد سرشار نفت، كاهش سرمايه گذاري ملي وزير راه و شهرسازي گفت: مدت‌ها است در كشور بهره وري سرمايه در وضعيت چندان مناسبي قرار ندارد، مشخصاً در دو دهه گذشته با وجود درآمد سرشار نفت شاهد توسعه سرمايه گذاري ملي نبوديم و آنچه هم شده است از بهره وري آن مطمئن نيستيم.
به گزارش خبر گزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهر سازي در هشتمين كنفرانس حسابداران و مديران مالي و پنجمين جايزه ملي مديريت مالي ايران در سالن اجلاس سران سخن مي‌گفت، در ابتداي سخنانش با اشاره به اينكه مدت‌ها است كه گفته مي‌شود وضعيت اقتصادي كشور در ركود تورمي قرار دارد و هم اكنون در شرايط سخت ركود با تورم نسبتا بالا هستيم، بيان داشت: حدود شش هفته پيش بود كه در همين سالن ( اجلاس سران) كنفرانس اقتصاد ايران برگزار شد كه اصلي ترين مساله آن بررسي ركود در اقتصاد بود، در بيانه پاياني اين كنفرانس تحليل دوره‌هاي رونق، ركود و رشد اقتصاد ايران انجام شد و جمع بندي نهايي اين كنفرانس مي تواند براي ادامه بحث در دستور كار شما باشد.
وي اضافه كرد: در دوره قبل از انقلاب تا سال 1357، كشور ميانگين رشد كشور حدود 10 درصد بود كه با وقوع انقلاب و قرارگرفتن در شرايط جنگ رشد منفي شد و سپس بعد از جنگ به رشد بيش از 4 درصد داشتيم و در دوره اخير رشد بيش از 2 درصد و در برخي سال هاي اخير هم رشد منفي داشته‌ايم.
آخوندي ابراز داشت: مدت‌ها است كه كشور رشد دو رقمي را تجربه نكرده‌ايم و رشد در حد اقتصاد‌هاي كشورهاي در حال توسعه كه حدود 8 درصد بوده است را تجربه نكرده‌ايم ضرورت رشد حدود 8 درصد مكرر مورد تاكيد سياست‌گزاران قرار گرفته است پس بايد انديشه‌اي براي رسيدن به اين ميزان رشد داشته باشيم.
اين عضو هيأت دولت بيان كرد: مدت‌ها است در كشور بهره وري سرمايه در وضعيت چندان مناسبي قرار ندارد، مشخصاً در دو دهه گذشته با وجود درآمد سرشار نفت شاهد توسعه سرمايه گذاري ملي نبوديم و آنچه هم شده است از بهره وري آن مطمئن نيستيم، بهره وري كل عوامل توليد در ايران نرخ پايين دارد كه به عوامل مختلف مربوط مي‌شود.
وي تصريح كرد: ايران داراي نيروي انساني توانمند، منابع طبيعي قابل توجه و موقعيت جغرافياي مناسبي دارد كه عدم رشد ما دليلي بر ضرورت بازنگري در امور است.
در ادامه وزير راه و شهرسازي در مورد فرآيند خصوصي سازي در ايران، اظهار داشت: فرآيند خصوصي سازي در ايران بيشتر شبيه حراج گذاشتن سرمايه ملي و تشكيل «دولت در سايه غير پاسخگو» به مجلس و نهادهاي نظارتي بوده است كه اين عامل يكي از ريشه هاي ناكارآمدي اقتصاد ايران است.
آخوندي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اينكه بايد ببينيم چرا بهره وري عوامل توليد و سرمايه در ايران دچار ركود شده است، با ذكر چند مثال در زمينه خصوصي سازي در حوزه راه وشهرسازي يادآور شد: حدود 15 سال است كه خصوصي سازي در صنعت راه آهن انجام شده است، در ديدار با اعضاي انجمن حمل و نقل ريلي پرسيدم در اين سال‌هايي كه بخش خصوصي در صنعت حمل ونقل ريلي فعاليت مي كرده است، ميزان سرمايه گذاري جديد توسط بخش خصوصي چقدر بوده است؟ كه در خوشبينانه ترين حالت 300 ميليون دلار اعلام كردند كه سالي حدود20 ميليون دلار مي‌شود، اين در حالي است كه اين ميزان سرمايه گذاري، استهلاک صنعت راه آهن ايران را هم نمي تواند جبران كند.
وزير راه وشهرسازي تصريح كرد: ما نرخ استهلاک صنعت راه آهن را هم در دهه گذشته در بخش‌هاي زيرساخت و ناوگان جبران نكرده ايم، اين در حالي است كه كشور دهه پرپولي را پشت سر گذاشته است.
وزير راه وشهرسازي در پايان سخنانش تاكيد كرد: ما به حسابداران و مديران مالي اميد زياد داريم و چشم به پيشنهادات شما دوخته ايم، زيرا كه بنگاه داري به خاطر مديريت مالي موفق است و شما مي توانيد راهكارهاي لازم را براي رسيدن به موفقيت بدهيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن