تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802443162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده انقلاب اسلامی چرایی نامشروع بودن سلطنت به روایت امام خمینی(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پرونده انقلاب اسلامی
چرایی نامشروع بودن سلطنت به روایت امام خمینی(ره)
فتنه سلطنت از این جا شروع می‌شود که آغازش با زور، قهر و غلبه است و بعد از این، این آدم با این خصوصیات، هر فرزندی که از او به دنیا بیاید، او هم می‌شود حاکم بر این مردم.

خبرگزاری فارس: چرایی نامشروع بودن سلطنت به روایت امام خمینی(ره)



به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس یعقوب توکلی:‌ از جهت دیگری می‌خواهم وارد شوم. ضمن این که حضرت امام(ره) یک انتقاد صریح و روشنی نسبت به سلطنت دارد و آن این است که به طور مشخص راجع به سلطنت، این نظر را مطرح می‌کند که پادشاهی که به قدرت می‌رسد، قدرتش ناشی از غلبه قاهرانه است. با این تعبیر شروع می‌شود که اگر دزدی در سر راه کاروانی سرقت بکند، این دزد را دستگیر و مجازات می‌کنند. اگر این سرقت، سرقت مسلحانه باشد و باعث وحشت مردم بشود، این دزد را به دار می‌آویزند. اگر جمعی را این با خودش همراه بکند و با آن‌ها هم دست بشود، همه عقول با هم متحد و مشترک می‌شوند تا بتوانند با این دسته دزدان و راهزنان مقابله بکنند. حال اگر این دسته دزدان و راهزنان با هم با دسته‌های دیگر متحد بشوند و بیایند حکومت را تصرف کنند و بشوند پادشاه، همین آدمی که تا ساعتی قبل مهدورالدم بود در بین انظار عمومی و با نظام موجود سیاسی، موجودی که در سلطنت است؛ همین آدم می‌شود آدم واجب‌الاطاعه و می‌گویند فتنه سلطنت از این جا شروع می‌شود که آغازش با زور، قهر و غلبه است و بعد از این، این آدم با این خصوصیات، هر فرزندی که از او به دنیا بیاید، او هم می‌شود حاکم بر این مردم. منبع: بخش دوم «کشف‌الاسرار» انتهای پیام/

93/11/12 - 00:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن