تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل گروهک‌هاي تکفيري نقشه شوم دشمنان براي نابودي اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ (۲۲:۴۰ب.ظ)
آيت‌الله نوري همداني: تشکيل گروهک‌هاي تکفيري نقشه شوم دشمنان براي نابودي اسلام است آيت‌الله نوري همداني گفت: دشمن با تشکيل گروهک‌هاي تکفيري داعش و القاعده در جهان تلاش مي‌کند بين شيعه و سني اختلاف بيندازد و از درگيري بين مسلمانان به اهداف خويش برسد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله حسين نوري همداني در ديدار با جمعي از طلاب حوزه سفيران هدايت بندر لنگه اظهار کرد: دو طايفه براي نشر و حفظ دين بسيار مهم و ارزشمند برشمرده شدند که يکي از آنها طايفه‌اي فرهنگي بوده که براي «تفقه در دين» گام بر مي‌دارند و طلاب همان طايفه‌اي هستند که در راه نشر دين گام‌هاي ارزشمندي برمي‌دارند.
وي با اشاره به حديثي از نبي مکرم اسلام بيان کرد: خداوند هرگاه بخواهد کسي را مورد عنايت خويش قرار دهد تفقه در دين را پيش پاي او مي‌گذارد که به استناد حديث نبي مکرم اسلام بهترين شغل در دنيا طلبگي است.
اين مرجع تقليد ادامه داد: در برخي مواقع به رهبري پيشنهاد مي‌شود که به ايشان مدالي تقديم شود ولي ايشان خودداري کرده و مي‌گويند براي من طلبگي يک افتخار است و به مدال نيازي نيست.
آيت‌الله نوري همداني با بيان اينکه بايد از قرار گرفتن در راه طلبگي شاکر خداوند باشيم تصريح کرد: در اين برهه از زمان بايد طلاب به اوضاع جهان و کشور به صورت کامل آشنا باشند تا بتوانند در مقابل تفکر استبداد ايستادگي کنند.
وي با تاکيد بر اينکه بايد براي موفقيت در راه طلبگي گام برداشت بيان کرد: طلاب بايد تلاش کرده و ‌راه امام خميني(ره) و شيخ طوسي‌ را ادامه دهند.
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با تاکيد بر اهميت اخلاص براي رسيدن به موفقيت طلاب تصريح کرد: اگر اخلاص در انجام کارها صورت بگيرد توفيق حاصل مي‌شود و اگر توفيقي نباشد نمي‌توان در راه حفظ ارزش‌هاي ديني گام برداشت.
وي از ديگر شرايط طلبه شدن را داشتن اخلاص و موفقيت در راه طلبگي دانست و تصريح کرد: همت بلند و اراده قاطع و تصميم بسيار کارساز است.
اين مرجع تقليد بر ضرورت کوشش طلاب در راه رسيدن به موفقيت تاکيد و خاطرنشان کرد: داشتن نظم از مهم‌ترين اصولي است که بايد طلاب به آن اهتمام داشته باشند تا بتوانند مسير موفقيت را پشت سر بگذارند.
آيت‌الله نوري همداني تصريح کرد: صرف و نحو و ادبيات براي موفقيت طلاب بسيار مهم است و طلاب بايد در زمينه ادبيات مسلط باشند زيرا اگر به ادبيات تسلط نداشته باشند نمي‌توانند موفق باشند.
وي با بيان اينکه اخلاق از مهم‌ترين نکاتي است که طلاب بايد رعايت کنند گفت: اگر طلبه‌اي اخلاق نداشته باشد مثل آن طلبه‌اي است که حکم قتل شيخ فضل‌الله نوري را صادر کرد.
اين مرجع تقليد با اشاره به فارغ‌التحصيلي صدها دکتر و مهندس از دانشگاه‌ها گفت: اين جمعيت هر سال از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند ولي براي اينکه در حوزه علميه مجتهد و فقيه تربيت شود بيش از 50 سال زمان مي‌برد و اين نشان از حساسيت تحصيل در علوم ديني است.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به آثار انقلاب براي نشر اسلام عنوان کرد: رژيم شاه اسلام ناب را به حاشيه برد و علما اجازه فعاليت ديني نداشتند اما امام خميني(ره) با مجاهدت‌هاي خود اسلام را جاري و از ملت‌هاي ضعيف حمايت کرد.
استاد سطوح عالي حوزه علميه با تاکيد بر سحرخيزي طلاب بيان کرد: يک طلبه با بقيه مردم تفاوت دارد و معنويت و تقوا اساس و پايه حوزويان و طلاب است، طلاب بايد از غيبت و گناه دوري کرده و از نظر تقوا و اخلاق ممتاز باشند.
وي در بخش پاياني سخنان خود بر ضرورت وحدت شيعه و سني تاکيد کرد و گفت: دشمن با تشکيل گروهک‌هاي تکفيري داعش و القاعده در جهان تلاش مي‌کند بين شيعه و سني اختلاف بيندازد و از درگيري بين مسلمانان به اهداف خويش برسد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن