تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819954693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی اهداف حمله داعش به کرکوک


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یک پایگاه عربی نوشت؛
بررسی اهداف حمله داعش به کرکوک
«ماه های اخیر برای داعشی ها ماههای خوبی نبوده است زیرا این گروه در میادین مختلف آسیب های زیادی را متحمل شده است.»



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، پایگاه خبری تحلیلی "المختصر" در مقاله ای کوتاه به عنوان "چرا داعش مسیر خود را به سمت کرکوک عوض کرده است؟"، حمله داعش به مواضع کردها در مناطقی از کرکوک را عملیات انتقامجویانه و با هدف جبران شکست در جبهه های دیگر دانست.    
حمله داعشی ها به مناطقی چون مکتب خالد، مریم بیک و ملا عبدالله از مناطق تحت تسلط پیشمرگه های کرد در 12 کیلومتری جنوب کرکوک، پس از آن آغاز شد که عناصر داعش در کوبانی- شمال سوریه- شکست سختی را متحمل شدند و از این شهر و اطراف آن متواری شدند.    
عقب نشینی داعش از شهر کردنشین کوبانی سوریه فرصتی بود تا این گروه از صدها نفر از عناصر خود که از کوبانی فرار کرده اند بتواند در جبهه های دیگر بهره بگیرد در نتیجه سرکردگان داعش ترجیح دادند از این نیروها برای حمله به کردها در کرکوک استفاده کنند تا شاید بتوانند طعم تلخ شکست در کوبانی را فراموش کنند و همچنین به کردها اجازه ندهند تا قلمرو کردستان را به مناطق مورد اختلاف با دیگر گروههای عراقی گسترش دهند.    
اگرکوبانی یک مرکز راهبردی و خط فاصل میان دو منطقه عفرین و الجزیره بوده است کرکوک نیز به دلیل جایگاهی که در میان کردهای عراق دارد اهمیتش کمتر از کوبانی نیست زیرا کردهای عراق کرکوک را برای خود به منزله قدس برای مسلمانان می دانند به همین دلیل این شهر هدف خوبی برای داعشی است که از نبرد با کردها در کوبانی، دست خالی خارج شده است.  

 
کرکوک همچنین یکی از مراکز مهم تولید نفت در عراق است و تسلط بر این شهر می تواند منابع اقتصادی خوبی را نصیب داعش کند.  
کرکوک چون حد فاصل میان داعش در موصل، کردها در کردستان و مناطق تحت تسلط دولت عراق است منطقه ای راهبردی به شمار می آید. این شهر یکی از مناطق کلیدی در میان مناطقی است که اعراب، کردها و ترکمان های عراق بر سرمالکیت آن اختلاف نظر دارند، اما کردها با استفاده از شرایطی که بر منطقه تحمیل شده است موفق شدند کنترل این شهر را به دست بگیرند.  
ماه های اخیر برای داعشی ها ماههای خوبی نبوده است زیرا این گروه در میادین مختلف آسیب های زیادی را متحمل شده است. جدیدترین این خسارت ها، از دست دادن کوبانی در درگیری با کردها و فرار از دیاله در درگیری با نیروهای داوطلب عراقی بوده است.  
این گروه به این نتیجه رسید در این شرایط صدور بیانیه و اظهار نظرهای حماسی سود چندانی ندارد و برای هیبت از دست رفته باید اقدامی عملی و میدانی شود به همین منظور نه تنها مناطقی در کرکوک، بلکه مناطق شمالی حلب در سوریه را نیز به محور اصلی عملیات هجومی خود تبدیل کرد.   511



۱۱/۱۱/۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن