تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق بازرگاني جايگزين احزاب در امور اقتصادي کشور مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۴۱ب.ظ)
مهرعليزاده نامزده هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني اتاق بازرگاني جايگزين احزاب در امور اقتصادي کشور مي شود با توجه به نبود احزاب در عرصه هاي اقتصادي کشور، اتاق بازرگاني بايد جاي تاثيرگذاري آنها را جبران کند و با ارائه پيشنهادات سعي در رفع مشکلات تجار، بازرگانان و توليدکنندگان کشور داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، با توجه به اتمام مدت زمان ثبت نام، نامزدهاي هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني تهران، چهره ها و فعالان اقتصادي بيشتري در محل ثبت نام حضور پيدا کرده اند و چهره اين انتخابات را پررنگ کرده اند.
چهره هاي نامزدهاي مستقل و البته تازه وارد نيز در محل اين ثبت نام به نوعي قابل توجه بود و از سوي ديگر برخي چهره هاي ديگر گام به اين عرصه انتخابات نهادند تا از قافله انتخابات اتاق جاي نمانند.
امروز محسن مهرعليزاده معاون سابق رياست جمهوري در دولت هشتم و عضو غيرموظف هيأت مديره سازمان منطقه آزاد کيش در دولت فعلي، براي ثبت نام در انتخابات هيات نمايندگان اتاق تهران در دوره هشتم به محل ثبت نام آمد.
محسن مهرعليزاده در جمع خبرنگاران درخصوص ورود خود براي ثبت نام در اتاق بازرگاني را اينچنين گفت که همگي اعضاي بر اين عزم مسمم هستند تا نقش موثري را در شرايط ويژه اقتصادي امروز کشور رقم بزنند.
وي ادامه داد: اتاق بازرگاني به عنوان پارلمان بخش خصوصي نام برده مي شود اما نام پارلمان يعني قانونگذاري، آيا اتاق بازرگاني مي تواند در قانونهاي صادراتي و توليدي يا حتي بازشدن تسهيلات و رفع مشکلات خود، راهکاري را ارائه کند که مطمئنا باشد اين راهکارها در سطح کلان کشور عملي مي شود.
مهرعليزاده با اشاره به 4رکن اساسي دموکراسي نيز افزود: امروز زمان آن رسيده است تا اتاق بازرگاني به عنوان يکي از رکن هاي اساسي دموکراسي به جاي احزاب، نقش موثرتري را در بدنه اقتصادي کشور ايفا کنند.
نامزده هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني تصريح کرد: اگر امروز يک جمع قوي و موثر از منظر ديدگاه، بيان و ارتباطات در اتقا بازرگاني فعال شود که دايره نفوذ آنها در بين قوا بيشتر باشد، طبيعتا به نفع اعضاي اتاق بازرگاني است تا حرف آنها به عنوان يک سند به مقامات رسمي کشور ارائه شود.
وي گفت: نبايد اين نکته را هم فراموش کرد که تحول و تحرک اتاق بسيار مهم است و نبايد تنها اتاق بازرگاني از دولت و سازمان هاي حاکميتي مطالبه کند، بايد بر طبق داشته هاي موجود و توان روز خود مي توانيم کدام اقدام مفيدي را براي جوانان، اشتغال و بهبود اقتصاد کشور انجام دهيم ؛ ارائه مطالبه زماني مفيد بر فايده است که مشروط به توانمندي هاي تک تک اعضاي اتاق بازرگاني باشد.
مهرعليزاده خاطرنشان کرد: از طرفي ديگر نبايد نقش رسانه ها که به عنوان ديگر رکن دموکراسي در کشور هستند را فراموش کرد، در مسيري که توسط اين گروه شناسايي شده نقش رسانه ها بسيار کليدي است که بتوانند اهميت و نقش اصلي موضوع را کاملا روشن سازند.
در ادامه نجات سليم مديرعامل هلدينگ خليج فارس نيز گفت: سير تحوئل و تفکر در سياست هاي اتاق بر پايه هاي ديدگاه سنتي شکل گرفته است و اين تغيير در تفکر از ابتداي سال 81 رقم خورد که نبايد اين نکته را فراموش کنيم که اعضاي اتاق بازرگاني بايد پاسخگوي نيازهاي فعالان اقتصادي باشند.
وي اضافه کرد: بايد در انتخابات به اين درک رسيده باشيم که اقتصادي که راه را به سمت خصوصي شدن در پيش گرفته بايد فضاي بدون مديريت و گرداندگان دولتي را داشته باشد ؛ در بسياري از واگذاري هايي که در کشور صورت گرفته شاهد آن هستيم که هنوز اغلب تفکرات از مديرات دولتي نشات مي گيرد و تاکنون بخش خصوصي نتوانسته که جايگاه مناسبي را براي خود در سطح مديريت بخش هاي اقتصادي بيابد.
موسوي عضو هيات رئيسه شرکت فومن شيمي نيز در ادامه نشست خبري قبل از ثبت نام اتاق بازرگاني تهران اظهارکرد: مشکلات فراواني در عرصه تجارت و بازرگاني وجود دارد که اقدامات فعلي بيشتر به مُسکن هاي سطحي شبيه تر از رفع ريشه اي مشکلات فعالان اقتصادي کشور است.
وي ادامه داد: متاسفانه امروز نمايندگان قوا بايد به کمک بخش صنعت کشور بيايند تا مشکلات کلان در ابتدا حل شود ؛ شايد بسياري از افراد امروز معتقدند که عضويت در WTO به نفع کشور نيست و با وضعيت تحريمي امروز، صنعت ما توان رقابتي خود را از دست داده است.
وي افزود: براي رفع اين مشکل نيز بايد زمينه هاي صادراتي خود را آماده کنيم و اتاق بازرگاني به عنوان يک اتاق فکر بيشترين طرح هاي اساسي را به حکومت براي رفع مشکلات ارائه کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن