تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820389892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود اتوبوس هاي هيبريدي تا پايان سال به ناوگان اتوبوسراني تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
ورود اتوبوس هاي هيبريدي تا پايان سال به ناوگان اتوبوسراني تهران مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني شهر تهران از ورود 5 دستگاه اتوبوس هيبريدي به ناوگان اتوبوسراني پايتخت طي 45 روز آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، پيمان سنندجي با بيان اينكه ورود اتوبوس هاي برقي و هيبريدي در راستاي حفظ محيط زيست و كاهش آلودگي هوا در دستور كار قرار گرفته است، گفت: سياست شهرداري تهران استفاده از تکنولوژي پاک و سوخت هيبريدي در ناوگان حمل و نقل عمومي است. به طوري که اکنون يک دستگاه اتوبوس هيبريدي وارد ناوگان اتوبوسراني شهر تهران شده و 4 دستگاه ديگر نيز طي 45 روز آينده وارد ناوگان خواهد شد. مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني شهر تهران تصريح کرد: دوران راهکارهاي مقطعي براي کاهش آلودگي هوا به سر آمده و بايد شهر تهران را براساس الگوي شهري پايتخت مديريت کرد. با توجه به اهميت موضوع، کنترل آلودگي هوا از منبع توليد از جمله سياست هاي شهرداري تهران است.
سنندجي با بيان اينکه اصلي ترين برنامه شهرداري تهران در حوزه حمل ونقل کاهش آلاينده ها از منبع است، افزود: اميدواريم با تحقق اين مهم در سال 1404 به آسماني پاک دست يابيم. از اين رو طي يک برنامه ريزي ده ساله براي کاهش آلودگي هواي شهر برنامه ريزي شده است.
وي خاطرنشان کرد: شهرداري تهران در نظر دارد تا با استفاده از تکنولوژي پاک و سوخت هيبريدي در ناوگان حمل و نقل عمومي در مسير کنترل آلاينده ها از مبدا گام بردارد. در همين راستا هم اکنون يک دستگاه اتوبوس هيبريدي وارد ناوگان اتوبوسراني شهر تهران شده و در آينده اي نزديک اين ناوگان گسترش خواهد يافت.
پيمان سنندجي اظهار كرد: اين اتوبوس ها با استفاده از موتور مکانيکي انرژي الکتريکي توليد مي‌کند و تنها استارت زدن آن با سوخت گازوئيل آن هم گازوئيل استاندارد يور ۵ صورت مي‌گيرد. به همين دليل ميزان آلايندگي اين اتوبوس ها در حد صفر است.
وي ادامه داد: اتوبوس هاي هيبريدي تقريبا سه برابر ساير اتوبوس هاي فعلي عمر مفيد دارند و قادر به جابه جايي بيش از ۳۰۰ مسافر هستند.
مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران با بيان اينكه ورود اتوبوس هاي برقي و هيبريدي در راستاي حفظ محيط زيست و كاهش آلودگي هوا در دستور كار قرار دارد، گفت: مشكل اصلي ورود اتوبوس هاي هيبريدي به ناوگان، تامين سوخت گازوئيل مطابق با استاندارد يورو 5 است، در صورت تامين سوخت استاندارد روند ورود اتوبوس هاي هيبريدي با سرعت دنبال خواهد شد كه براي تحقق اين مهم نياز به همكاري دستگاه هاي ذي ربط است.
سنندجي تاکيد کرد: اتوبوس هاي هيبريدي درخط آزادي – خاوران از سامانه اتوبوس هاي تندرو به کارگيري خواهند شد. اين در حاليست که اکنون يک دستگاه اتوبوس هيبريدي در اين خط فعاليت دارد.
سنندجي معتقد است تمام دنيا به سمت استفاده از وسايل نقليه پاک و خودروهاي هييريدي پيش مي‌روند و اين اتوبوس ها نقش به سزايي در حفظ محيط زيست و کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي دارند.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد: روزي برسد که تمام ناوگان اتوبوسراني تهران از اين اتوبوس هاي پاک بهره ببرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن