تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802399237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار با زن 7 هزار ساله تهران + عکس | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر :1393/11/10-خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – امروز برای نخستین بار جمعی از خبرنگاران به همراه احمد مسجد جامعی بازدید گروهی از کشف جدید تهران داشتند. کشفی که منجر به چالش‌های بسیار بر سر قدمت تهران شد. این اسکلت زن 7 هزارساله هر چند هزاران حرف برای گفتن دارد اما تا کاوش‌ها ادامه پیدا نکند، باستان‌شناسان نمی‌توانند به نتایج تازه در مورد تهران و تهرانی‌ها برسند.

507

در برخی از خبرها آمده بود که با کشف این اسکلت قدمت تهران به 7 هزارسال می‌رسد. از سوی دیگر فرضیه مسافر چشمه علی و احتمال تک خاکسپاری در مورد این یافته مطرح شد. این‌ها تنها چند سوال بودند، قطعا هزاران سوال ذهن ساکنان تهرانی‌ را به خود مشغول کرده است. آن‌ها دوست دارند بدانند در چه شهری و با چه قدمت و پیشینه‌ای زندگی می‌کنند اما آنچه پاسخ قطعی به هزاران سوال می‌دهد تنها ادامه کاوش‌هاست.

508

سفال دوره چشمه علی که همراه با اسکلت به خاک سپرده شده بود در این میان ادامه کاوش‌ها به دلیل اینکه ترافیک انسانی بالایی دارد و تردد اتومبیل‌ها در آن بسیار است و همچنین قرار گرفتن در محل کسب تعداد بسیاری مغازه‌دار به نظر کار دشواری می‌آید. کاری که تنها به دست مسئولان اداره آب و فاضلاب به همراه مدیران شهرداری و با حمایت مسئولان سازمان میراث فرهنگی امکان پذیر می‌شود. احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر که از این اسکلت به عنوان جد خود در تهران نام می‌برد، از مسئولان شهرداری و آّب و فاضلاب می‌خواهد که در این زمینه اقدامی جدی انجام دهند.

509

استخوان های حیوانی یافت شده در کاوش های منطقه مولوی او پس از گفت و گو با وهابی، کسی که بانی پیدا شدن این اسکلت شد، می‌گوید:« خوشبختانه در جریان پیدا کردن این اسکلت بیشترین همکاری را کسبه با این دانشجویان می‌کنند وآن‌ها تنها با نشان دادن کارت دانشجویی به کیوان کمایی، پیمانکار فرعی کارشان را به نتیجه می‌رسانند که باید از این پیمانکار قدردانی کرد.»

510

اشیاء یافت شده در کاوش منطقه مولوی مسجد جامعی در گفت و گو با chn تاکید می‌کند که نگهداری این کشفیات منجر به رونق منطقه مولوی می شود. چرا که همیشه برای رفع محرومیت در این منطقه پاساژ می‌سازند. او نقب کوتاهی به تاریخچه میدان امین السطان می‌گوید: «اینجا دارای دو کاروانسرا است، یکی از کاروانسراها با حمایت بخش خصوصی احیا شده و کاروانسرای دیگر تبدیل به پارکینگ شده است. اگر ما کاروانسرایی که بخش خصوصی ایجاد کرده را تشویق کنیم و از طرف دیگر کاروانسرایی که پارکینگ است را احیا کنیم، سایت گردشگری ویژه ای برای تهران درست می‌شود و سطح نگرش کار در این مطنقه بالا می رود. وقتی دانشگاه تهران راه افتاد، سطح منطقه بالا رفت. این سایت فرهنگی و تاریخی هم می‌تواند در این منطقه چنین کند.

511

دیدار احمد مسجد جامعی با گروه باستان شناسی کاوش منطقه مولوی احمد محیط طباطبایی، تهران شناس باسابقه به chn می‌گوید: امیدواریم که با توجه به اهمیت این کشف در تهران، مسئولان شهرداری نهایت همکاری را کرده و اینجا را تبدیل به یک سایت موزه کنند، چراکه این سایت موزه می‌تواند تحول بزرگی در منطقه ایجاد کند.

512

آیا این کاوش با حمایت مسئولان اداره آب و فاضلاب و شهرداری ادامه پیدا می کند اسماعیل اسمعیلی جلودار، باستان شناس این کاوش با تاکید بر اهمیت این کشف در منطقه مولوی، خواستار ادامه کاوش‌ها و نگهداری این سایت موزه با ایجاد تمهیدات مناسب شد. یکی از کاسب‌ها که این کشف درست در مقابل مغازه اوست، می‌گوید که باستان شناسان اذیتی برای ما نداشتند، اما اگر از این هرج و مرج کنونی رها شده، غیر قابل تحمل می‌شود. مگر اینکه روی این آثار کشف شده شیشه کشیده بشود و در نهایت اقدامی گردشگری صورت بگیرد، تنها در آن صورت است که ما از ادامه کاوش‌ها حمایت می‌کنیم.

513

آیا این کاوش ها از سوی شهرداری تبدیل به سایت موزه می شود؟ به گفته باستان شناسان این کاوش، در تمام طول حفاری، آن‌ها خود را در مغازه این فرد می‌گذاشتند و او نهایت همکاری را با آن‌ها داشته‌ است.
514
آثار یافت شده در کاوش منطفه تاریخی تهران باستان شناسان بقعه سر قبر آقا را پایگاه خود در طی این مدت قرار داده بودند و یافته‌های کاوش را در این محل نگه می‌داشتند. یکی از ارزنده‌ترین یافته‌های این کاوش بعد از اسکلت زن 7 هزارساله، سفال‌هایی از دوره چشمه علی ری است.
image_pdf

image_print







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن