تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805367729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلوبال ریسرچ : ملک سلمان عبدالعزیز ؛ حامی بزرگ القاعده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
گلوبال ریسرچ : ملک سلمان عبدالعزیز ؛ حامی بزرگ القاعده
به نظر می اید که ملک سلمان بن عبدالعزیز ، پادشاه کنونی عربستان نیز سیاست های چندان متفاوتی از همتای پیشین خود ( ملک عبدالله ) در زمینه نفت و نیز امنیت ملی نخواهد داشت .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ این پایگاه خبری _ تحلیلی در مقاله ای به قلم " وایان مادسن " ، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی نوشت : پیش بینی می شود ملک سلمان عبدالعزیز ، پادشاه جدید آل سعود و برادر ناتنی ملک عبدالله _ که در سال های نخست دهه 90 زندگی بر اثر ابتلا به ذات الریه درگذشت _ با تمرکز بیشتر بر اصلاحات ، سیاست محتاطانه تری را نسبت به پادشاه قبلی اتخاذ نماید . همچنین انتظار می رود که وی بخش اعظمیاز انرژی خود را در حکومت صرف تامین امنیت ملی کشور نماید . 

اعلام آمادگی سلمان برای تمرکز بیشتر بر امنیت ملی عربستان را در بهترین و خوش بینانه ترین حالت می توان ریاکاری ای دانست که وی بدنبال حمایت هایی که از القاعده در گذشته انجام داده و همگان نیز از آن آگاهی دارند ، از خود نشان می دهد . وی از افرادی که عنوان میشده در حادثه حمله به ساختمان های تجارت جهانی در آمریکا دخالت داشته اند ، حمایت می نموده است . دخالت های سلمان در تامین مالی حادثه 11 سپتامبر و نیز تعدادی دیگر از حوادث تروریستی که باراک اوباما را متقاعد کرد تا 28 صفحه از اسناد ارائه شده توسط کمیته اطلاعاتی سنا را از بین ببرند ، اثبات شده است . 


در ادامه این مقاله آمده است : آنچه بطور ظاهری به نظر می اید این است که ملک سلمان نیز سیاست های چندان متفاوتی از همتای پیشین خود در زمینه نفت و نیز امنیت ملی نخواهد داشت . شاهزاده محمد بن سلطان ، پسر پادشاه کنونی وی در مقام وزارت دفاع و نیز رییس دادگاه سلطنتی منصوب شده است . محمد در زمان فرمانداری سلمان در ریاض ( زمانی که سلمان بن عبدالعزیز در امور تروریستی با القاعده همکاری می کرد ) نیز بعنوان مشاور پدرش بود . محمد اکنون که پدرش پس از مرگ عبدالله به تاج و تخت عربستان دست یافته به سمت وزارت دفاع این کشور رسیده است . 


محمد بن نایف مشاور بعدی سلمان بن عبدالعزیز است . وی از سال 2012 وزیر کشور عربستان بوده و معاون فعلی ولیعهد و معاون دوم نخست وزیر می باشد . نایف ، برادرزاده شاه سلمان پس از ولیعهد مقرن بن عبدالعزیز دومین جانشین برای پادشاهی پس از سلمان به شمار می آید . مقرن در سال های 2005 تا 2012 در سمت های ریاست وزارت مخابرات و سازمان اطلاعاتی عربستان بوده است . 


گلوبال ریسرچ همچنین نوشت : در سال 2006 ، رهبران اپوزیسیون دموکراتیک سعودی در انگلیس سلمان ، فرماندار وقت ریاض را بعنوان فراهم کننده کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریستهای القاعده برای اجرای انواع عملیات ها در افغانستان قبل و بعد از 11 سپتامبر تشخیص دادند . این اپوزیسیون اعلام کرد که اعضای القاعده عموما از طریق ریاض به سمت پاکستان و سپس به مناطق تحت حکومت طالبان در افغانستان حرکت می کنند . پرداخت انواع کمک های مالی ، ارائه هتل و نیز کمک های نظامی سلمان بطور مستمر به اعضای القاعده تحویل داده میشد . 


شکی نیست که فعالیت های سلمان در کنار القاعده از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا ) شناخته شده بود . اندکی پیش از مرگ مشکوک رابین کوک ، وزیر خارجه سابق انگلیس در روزنامه گاردین نوشت : القاعده یک پایگاه اطلاعاتی مزدوران ، سرمایه داران و عواملی است که سیا برای مبارزه با شوروی در افغانستان استخدام کرده است : در دهه 80 میلادی اسامه بن لادن توسط سیا مسلح شد و توسط عربستان نیز تامین مالی شد تا علیه حشور شوروی در افغانستان مبارزه کند .


از بررسی حساب های اپوزیسیون عربستان بر می اید که غیرممکن است که سلمان از فعالیت های  کارکنان خود در فرمانداری ریاض ناآگاه باشد . هنگامی که یکی از شاهزادگان سعودی به همراه شاهزاده محمد بن نایف مشاور ارشد سلمان در سال 1999 به جرم قاچاق کوکائین در فرانسه بازداشت شدند وزارت کشور عربستان در سال 2000 به پاریس اعلام کرد که چنانچه فرانسه اتهام یا محکومیتی علیه محمد بن نایف مطرح کند قرارداد رادارهای دفاعی به ارزش 7 میلیارد دلار با یکی از شرکت های فرانسوی لغو خواهد شد . 


در انتهای این مقاله آمده است : سازمان ملل در واکنش به انتشار خبر قاچاق بیش از 20 هزار کیلو مواد مخدر توسط محمد بن نایف در هواپیمای شخصی اش عنوان کرد : چطور ممکن است فردی که ادعا می کند مسلمان و مومن است این همه مواد مخدر را رد و بدل می کند . نایف در پاسخ به این سخن اظهار داشت که بخشی از بودجه عربستان از طریق تروریسم تامین می گردد . جهان محکوم به فناست و از سوی خدا مامور فروش مواد مخدر به مردم دنیا شده است (!) 


همراهان دولت کنونی در عربستان این افراد هستند . به همین دلیل و به علت سابقه دیرینه شخص " سلمان بن عبدالعزیز " انتظاری که از حکومت جدید  آل سعود می رود این است که همواره به حمایت از گروه های تروریستی اعم از داعش و القاعده و نیز اعمال توطئه های بین المللی مانند دستکاری در بهای جهانی نفت ادامه دهد . 










انتهای پیام /






کد خبر: ۵۱۱۶۰۷۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن