تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816869231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برتری اندروئید بر آیفون


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: برتری اندروئید بر آیفون با هم سر جنگ داریم! از همان اول هم این دو با هم سرجنگ داشتند. اندروئید و آیفون، آنهایی که دنبال طراحی سیستم عامل متن باز مثل اندروئید می گشتند، هدف اولشان این بود که شرکت های تجاری را از میدان به در کنند؛ شرکت هایی که همیشه انحصار طلب بودند و سود زیادی هم به خاطر محافظت شدن کدهایشان به جیب می زدند. به علاوه اینکه مشکل های ریز و درشت این نرم افزارها دیگر حرفه ای ها را خسته کرده بود و آنها دوست داشتند سیستم عاملی داشته باشند که خودشان بتوانند در آن دست ببرند و اشکالاتش را بر طرف کنند. همه اینها اساس ساخت یک سیستم عامل بزرگ را گذاشت که ده ها شرکت بزرگ و کوچک به سر کردگی گوگل درگیر آن بودند. نام اولین نسخه، اعلام جنگ علنی بود نسبت به اپل. آنها نام اولین گوشی رویایی htc (نکسیوس وان گوگل) را «iphone killer » گذاشتند.البته نه این گوشی توانست واقعاً آیفون را از بین ببرد و نه سازندگان آن چنین قصدی داشتند، ولی آنها می خواستند جنگ را با یک رجز خوانی بزرگ شروع کنند. پلنفرم اولیه اندروئید در چندین مرحله حتی جای iphone Os را نیز گرفت اما اندرویید یک سری از کارآیی های کلیدی که آیفون می توانست فراهم کند را کم داشت. اندرویید کم کم رشد کرد و سهم آیفون را در بازار کم کرد. اندرویید تبدیل به رقیب جدی آیفون شد، البته نه در زمینه کارایی ها و کاربردها، بلکه در زمینه سهمش در فروشگاه های محصولات دیجیتال. آیفون هم اکنون فقط با یک گوشی یا یک برند رقابت نمی کند بلکه با پلنفرمی رقابت می کند که هزاران تلفن همراه  را به بازار روانه خواهد کرد. برای اینکه دستتان بیاید که چقدر رقابت بین این پلتفرم ها جدی است. مقایسه ای را بین آنها برایتان انجام داده ایم.
برتری اندروئید بر آیفون
- همه چیز در دسترس شده استهمیشه یکی از دردسرهای برنامه های متفرقه در سیستم عامل های موبایلی، در دسترس بودن آنهاست. اندرویید خیلی راحت این مشکل را بر طرف کرده است. شما برای هر برنامه ای که از Android Marketplace دانلود می کنید می توانید یک ویجت هم دانلود کنید که روی دسکناپتان قرار می گیرد. در واقع یک جورهایی می توانید صفحه اندرویدتان را شخصی سازی کنید و هر برنامه ای را که بیشتر از آن استفاده می کنید. در دسترس قرار دهید. از گوش دادن موسیقی گرفته تا چک کردن آب و هوا و دسترسی به شبکه های اجتماعی، در حالی که کاربران آیفون مجبورند در فهرست برنامه های خود دنبال برنامه مورد نظر بگردند و با یک ضربه کوچک آن را اجرا کنند. برای مثال اگر شما خواسته باشید پیش بینی آب و هوا را چک کنید، باید اول این app را پیدا کنید؛ اجرا کنید و سپس صبر کنید تا Load شود اما با اندروید تمام این اطلاعات با یک ضربه کوچک انگشت روی صفحه Home شما مستقیم نمایش داده می شود. - همه چیز در اختیار شماستتا دلتان بخواهد در این چند ساله برای اسمارت فون ها امکانات جدید طراحی شده. امکاناتی مثل WiFi، G4، GPS  و صفحه کلید مجازی. اما با این وجود شرکت ها چندان به فکر ارتقا بخشیدن باتری هایشان نیستند. مثلا همین آیفون 4 G به شدت با WiFi مشکل دارد. برای همین هم متخصصان اپل توصیه می کنند از این ویژگی تنها زمانی که به آن نیاز دارید استفاده کنید. کاربران آیفون کم و بیش باید همیشه دور و برSystem Settings گوشی باشند. مثلا موقع استفاده از اینترنت یا بلوتوث. اما اندروید با وجود ویجت ها به شما امکان می دهد خیلی سریع این کار را انجام دهید. این طوری باتری تان مدت بیشتری کار می کند.
برتری اندروئید بر آیفون
- با اندروید هماهنگ باشیدیکی از ویژگی های مهم اسمارت فون ها این است که ارتباط شما را با دنیای اینترنت بیشتر می کند. ای میل زدن دیدن عکس ها در سایت های اشتراک گذاری عکس، دیدن تلویزیون، استفاده از Google Docs برای ذخیره و بازیابی اطلاعات شخصی و حاضر بودن در شبکه های اجتماعی، امکاناتی است که با اندروید می توانید به راحتی به دست بیاورید. اکانت جی میل شما به صورت خودکار با گوشی شما هماهنگ می شود. عکس هایی که با گوشی خود می گیرند، به صورت خودکار در سایت اشتراک گذاری عکس آپلود خواهد شد. این امکان در آیفون با نرم افزارهای 3rd Party فقط قابل اجراست.  - اجرای برنامه هاشما می توانید ده برنامه را در اندروید همزمان اجرا کنید؛ بدون اینکه دستگاه تان قاطی کند. فرقی نمی کند این برنامه یکی از برنامه های سیستمی اندروید باشد یا یکی از برنامه هایی که از فروشگاه اندروید تهیه کرده اید. اندروید از ورژن یک این قابلیت را داشت و این یک امتیاز بزرگ محسوب می شد اما اجرای همزمان چند برنامه یا همان مالتی تسکینگ در آیفون به غیر از 4 ipbone بسیار محدود است. اندروید بازها می توانند همزمان که دارند پیغام هایشان را چک می کنند موزیک مورد علاقه شان را گوش کنند و حتی از طریق بلوتوث اطلاعات رد و بدل کنند. - یکی برای همهاگر بخواهید اپل باز باشید، گزینه های انتخاب زیادی ندارید. می توانید تنها بین دستگاه سفید یا مشکی یکی را انتخاب کنید یا اینکه یکی از مدل های 16 گیگ یا 32 گیگ آن را تهیه کنید. علاوه بر این، در مواردی دیگر شما حق هیچ گونه انتخابی ندارید: نمایشگر 5/3 اینچی، صفحه نمایش با اندازه 320× 480 پیکسل، 256 مگابابت رم پردازنده 600 مگاهرتز. اما اندروید یک پلتفرم باز است. کارخانه ها می توانند آن را با قطعات مختلف تنظیم کنند. شما برای استفاده از اندروید گزینه های زیادی دارید. حتی می توانید خودتان روی دستگاه تان یک اندروید نصب کنید.
برتری اندروئید بر آیفون
- با اندروید همیشه با خبر هستیدآیفون با سیستم اطلاع رسانی اش کمی برای کاربرانش مشکل ایجاد می کند. آیفون فقط در مورد برنامه هایی که باز هستند، اطلاع رسانی می کند. چرا که گوشی های آیفون به غیر از آیفون 4 مالتی تسکینگ ندارند. برعکس اندروید از زمانی که راه اندازی می شود، تمام برنامه ها در حالت آماده باش هستند و پیغام رسانی خیلی سریع توسط آنها انجام می شود، بدون اینکه اختلالی در اجرای برنامه های دیگر ایجاد شود؛ مثلا شما وقتی دارید یک موسیقی گوش می کنید، همزمان برایتان پیام کوتاه می آید یا می خواهید بلوتوثی دریافت کنید. تمام این کارها بدون محدودیت و به صورت همزمان قابل اجرا هستند. - تنوع و قیمت مناسباین روزها برای مردم بیشتر از هر چیز تنوع و قیمت مناسب گوشی با توجه به امکاناتش است. آیفون 4 G در بازار فعلی چیزی حدود 2 میلیون تومان برایتان آب می خورد و مدل قدیمی تر آن یعنی 3 SG چیزی حدود 800 تا 900 هزار تومان. در حالی که گوشی های اندروید، هم تنوع شان در بازار بیشتر است و هم اینکه قیمت های مناسب تری دارند. گوشی های مارک معروف مثل نوکیا و سامسونگ و سونی اریکسون هم ترجیح می دهند بعضی از مدل هایشان را با اندروید منتشر کنند.
برتری اندروئید بر آیفون
- هر چیز که می خواهید در فروشگاه اندروئیدظاهریش گول زنک است. App Store بیشتر از 180 هزار برنامه دارد؛ در حالی که این تعداد برای فروشگاه اندروید فقط 50 هزار است اما آنهایی که موبایل باز حرفه ی هستند، می دانند که فرق این دو چیست. اندروید یک فروشگاه کاملا باز و آزاد دارد. شما همراه هر برنامه منبع آن را هم می توانید دریافت کنید. به علاوه بیشتر برنامه های اندروید رایگان هستند. فروشگاه اندروید به سرعت در حال بزرگ شدن است و هر روز ده ها و صدها برنامه جدید از سراسر دنیا به آن اضافه می شود. در حالی که روند رشد در فروشگاه آیفون خیلی کمتر است و فقط برنامه های تجاری در آن قرار می گیرد. اپل هر هفته نزدیک به 10هزار  برنامه جدید دریافت می کند. هنوز خیلی از برنامه ها در حالت انتظار قرار دارند؛ شاید خیلی ساده هستند و یا به دلیل وجود برنامه ای مشابه در App Store . اما فروشگاه اندروید کاملاً توسط مصرف کنندگان گردانده می شود. بنابراین بهترین برنامه، یکی از بهترین برنامه های موفق است نه اینکه اولین و تنهاترین در فروشگاه. همچنین فروشگاه اندروید برنامه های خود را سانسور نمی کند.   منبع: ویژه نامه دیجیتال دانستنیهاتنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن