تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820374322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام حزب‌الله پاسخي قاطع بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲۹ب.ظ)
امام جمعه قم؛ اقدام حزب‌الله پاسخي قاطع بود امام جمعه قم گفت: اقدام حزب‌الله هشداري جدي به رژيم صهيونيستي بود که بدانند دوران سلطه و ستم آنها رو به زوال است و هر حرکت تجاوزکارانه آنها با اقدامات قاطع پاسخ داده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله سيد محمد سعيدي در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: خداوند در آيه 13 سوره مبارکه «حجرات» و برخي ديگر از آيات، عبارت «يا ايهاالناس» را بکار مي‌برد زيرا مخاطبان خدا در اين آيات همه مردم حتي ملحدان هستند.
وي افزود: در اين آيه آمده است که اين مردم، همه شما از يک مرد و زن آفريده شده‌ايد و فضلي به واسطه تيره و نژاد بر يکديگر نداريد و اختلاف ميان شما براي آن است که يکديگر را بشناسيد و گرامي‌ترين شما باتقواترين شماست؛ اين آيه نشان مي‌دهد نژادپرستي اقدامي اشتباه از سوي مردم است که بر خلاف دستور الهي بوده و معياري صحيح نيست.
امام جمعه قم با بيان اينکه خداوند تقوا را ملاک برتري افراد مي‌داند گفت: بسياري مفسران اين آيه را جوابي در رد برتري جويي بر اساس نسب و طايفه مي‌دانند و چون اين مسئله در سطح عموم مورد ابتلاء است خداوند هم خطاب را به سمت همه مردم دارد.
وي ادامه داد: در روايتي از حضرت محمد(ص) و به نقل از جابر بن عبدالله آمده که پيامبر(ص) فرمودند شما همه به يک نسل باز مي‌گرديد و خداي همه شما يکي است و فضلي براي عرب و عجم نيست، اين سخن را به کساني که حاضر نيستند برسانيد.
سعيدي خطبه دوم را با اشاره به ولادت امام حسن عسکري(ع) آغاز و خاطرنشان کرد: ايشان شاگردان فراواني تربيت کردند در حاليکه ظلم و ستم بني عباس هم به اوج خود رسيده بود و خلفاي عباسي، امام را در محاصره قرار داده بودند.
خطيب جمعه قم افزود: هفته آينده سالروز رحلت حضرت معصومه(س) را در پيش داريم؛ ايشان تنها 17 روز مهمان قمي‌ها بودند ولي به سرعت تبديل به ميزبان در قم شدند؛ در عزاي ايشان قم سراسر عزا شد و دو نفر نقاب‌دار هم از جانب قبله حاضر شدند و ايشان را غسل و کفن کردند و به خاک سپردند و هيچ کس هم آنها را نشناخت.
وي به 12 بهمن و آغاز دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: اين روز را به مناسبت سالروز ورود امام خميني(ره) به قم گرامي مي‌داريم؛ شايسته است در اين دهه هم از دوران سياه دوران پهلوي به صورت مستند سخن بگوييم و هم نگاهي به خدمات و برکات انقلاب اسلامي داشته باشيم.
سعيدي ادامه داد: بايد در دهه مبارکه فجر، بر روي مطالبات رهبري که در طليعه هر سال و در قالب شعار سال عنوان مي‌شود تاکيد شود و از مسئولان بخواهيم گزارشي در همين راستا ارائه دهند.
توليت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربي اشاره و خاطرنشان کرد: يک روز امام راحل نامه‌اي را به وسيله يکي از شاگردان برجسته خود به رهبر شوروي سابق نوشتند و از خطري که کمونيسم را به لرزه درآورده بود سخن گفتند و امروز هم شاگرد ديگر و خلف صالح امام، به جوانان اروپايي و آمريکايي نامه مي‌نويسند و آنها را به بازخواني اسلام ناب از طريق منابع حقيقي دعوت مي‌کنند زيرا امروز دشمنان اسلام براي اينکه بر روي شکست‌هاي خود سرپوش بگذارند، پروژه اسلام‌هراسي را در پيش گرفته‌اند و مقدسات مسلمانان به ويژه پيامبر اکرم(ص) را مورد هجمه قرار مي‌دهند.
وي افزود: رهبري به جوانان غربي توصيه فرمودند به زمام‌داران خود اجازه ندهيد تروريست‌هاي زيرسلطه خود را به عنوان نمايندگان اسلام معرفي کنند بلکه دين الهي را از طريق مطالعه زندگي حضرت محمد(ص) و اهل بيت(ع) بشناسند.
سعيدي در ادامه تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در نخستين روز بهمن امسال در ديدار با قهرمانان و ورزشکاران به نکات مهمي اشاره کردند؛ نخست اينکه فرمودند وقتي يک جوان ورزشکار قهرماني خود را به ملت تقديم مي‌کند و احساس خرسندي را به دل‌هاي آنها منتقل مي‌سازد بسيار پرارزش است و ديگر اينکه در دنيايي که عفت‌زدايي و دين‌زدايي در دستور کار دشمنان اسلام است و برهنگي به صورت گسترده ترويج مي‌شود، نشان دادن مظهر معنويت به وسيله يک جوان ورزشکار ايران، معرفي توانايي و ايستادگي معنويت ملت ايران در مقابل موج عظيم انحرافي در جهان است.
امام جمعه قم با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب هر حرکت خوب ورزشکاران را موجب تکثير حرکت‌هاي خوب در جامعه دانستند افزود: ايشان در بخش ديگري از فرمايشات خود خطاب به ورزشکاران و مسئولان فرمودند در برخورد را متخلف نبايد سهل‌انگاري شود چه مربوط به قهرمانان سياسي، علمي و ورزشي باشد و چه از سوي مسئولان صورت گرفته باشد ضمن اينکه رهبري بر توسعه ورزش همگاني هم تاکيد داشتند.
سعيدي همچنين به حمله قهرمانانه حزب‌الله به کاروان نظامي صهيونيست‌ها اشاره کرد و افزود: اين حمله حساب شده، پاسخي بود به تهاجم صهيونيست‌ها به افراد حزب‌الله و شهادت پنج نفر از جمله يک فرمانده ايراني در منطقه قنيطره؛ اين پاسخ حزب‌الله هشداري جدي به رژيم غاصب صهيونيستي بود که بدانند دوران سلطه و ستم آنها رو به زوال است و هر حرکت تجاوزکارانه آنها با اقدامات قاطع پاسخ داده مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن