تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805239661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرمانشاهيان پذيراي گرم مهاجرين و اتباع خارجي عراق بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۰ب.ظ)
استاندار کرمانشاه: کرمانشاهيان پذيراي گرم مهاجرين و اتباع خارجي عراق بوده اند استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاهيان در بين ايرانيان داراي ويژگي مهمان نوازي هستند و در سال هاي قبل و بعد از انقلاب اسلامي همواره از مهاجرين و اتباع کشور عراق به گرمي پذيرايي کرده اند و در اين زمينه سند بسيار خوبي از خود به يادگار گذاشته اند.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، ابراهيم رضايي بابادي در همايش مديريت بحران و حمايت از پناهندگان که با حضور مديرکل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت کشور، نماينده اقليم کردستان عراق در تهران، فرمانداران و جمعي از مديران استان در محل دفترآموزش و پژوهش استانداري برگزار شد، افزود: سال هاست که چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب شاهد مهاجرت و پناهندگي مردم عراق به استان بوده ايم و در اين راستا بايد از استانداران اسبق کرمانشاه از جمله آقايان ماکويي، نکويي زهرايي، صحرائيان و مهندس مقيمي همراه با مديران وقت امور اتباع استان تقدير و تشکر کنيم.
وي در ادامه مردم ايران را به مهمان نوازي شهره همگان دانست و بيان داشت: کرمانشاهيان شريف و بزرگوار نيز به همين صفت در بين ايرانيان داراي ويژگي خاصي هستند و در سال هاي قبل و بعد از انقلاب اسلامي همواره از مهاجرين و اتباع کشور عراق به گرمي پذيرايي و مهمانوازي کرده اند.
استاندار کرمانشاه با بيان اينکه استان کرمانشاه بين سال هاي 1350 تا 1380 همواره از مهاجرين کشور عراق بواسطه بحران هاي ايجاد شده براي اين کشور پذيرايي کرده اند، ادامه داد: استان کرمانشاه در اين زمينه سند بسيار خوبي از خود به جاي گذاشته است و در سال 1350 رژيم بعث عراق که زيادي از مردم عراق که نسب ايراني داشتند به صورت جمعي اخراج کرد و يک بحران انساني را به کشور تحميل کرد و مردم کرمانشاه از مهاجرين با گشاده رويي پذايرايي کردند.
وي بيان داشت: همچنين در سال 1359 رژيم عراق عده اي را نيز به دليل همخواني با نظام اسلامي و مخالفت با رژيم بعث آوره مرزها کرد اما يکي از تکان ترين کارهاي رژيم صدام بمباران شيميايي مردم حلبچه بود که 37 هزار نفر عراقي وارد ايران شدند و همچنين در جنگ خليج فارس و اشغال کويت توسط عراق، 14 هزار از اتباع اين کشور به استان کرمانشاه آمدند و در مرزها اسکان داده شدند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: در سال 1370 که بحران پنجم براي مردم کشور عراق بود رژيم بعث مقابله گسترده اي را قيام مردمي انجام داد و در اين سال نيز حدود 450 هزار نفر از مردم عراق وارد کشور و استان کرمانشاه شدند و در 36 نقطه استان اسکان داده شدند.
وي گفت: در سال هاي 1375 بر اثر درگيري رژيم با مردم حدود 50 هزار نفر و همچنين در سال1380 نيز بر اثر حمله آمريکا به افغانستان و عراق حدود 220 هزار نفر آواره وارد کشور و استان شدند و در تمامي بحران ها و سال ها مردم ايران اسلامي و استان کرمانشاه با مهمانوازي از مهاجرين پذيرايي کردند.
رضايي مردم استان کرمانشاه را داراي دو خصيصه پهلواني و مهمان نوازي عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بواسطه تفکرات تکفيري و جاهلانه که مخالف ديدگاه هاي اسلام است در کشورهاي عراق و سوريه مشکلاتي براي مردمان آن ايجاد شده است که اميدواريم ديگر هيچ موقع شاهد آوارگي مردم اين کشورها نباشيم و با تمسک به اعتقادات اسلامي و سنت نبوي(ص) و سيره ائمه اطهار (ع) بتوانيم دنيايي پر از محبت و برادري ايجاد کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن