تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد پیشنهاد اختصاص 7 میلیارد تومان برای رفع مشکلات استان‌ها به مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد
پیشنهاد اختصاص 7 میلیارد تومان برای رفع مشکلات استان‌ها به مجلس
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: پیشنهاد اختصاص 7 میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات شورای شهر، بخش و استان‌ها را به مجلس و دولت ارائه کرده‌ایم.

خبرگزاری فارس: پیشنهاد اختصاص 7 میلیارد تومان برای رفع مشکلات استان‌ها به مجلس



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در جلسه عمومی شورای استان خراسان رضوی اظهار کرد: در دیداری که با تولیت عالی آستان قدس رضوی داشتیم، آیت‌الله واعظی طبسی معتقد بودند، در انتخاب اعضای شوراها باید از افراد با صلابت و خوش فکر که نگاهی جامع به موضوعیت شوراها دارند استفاده کرد تا بتوانند به دولت و شهروندان بیشتر کمک کنند.
وی با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی، رسانه‌ها را ظرفیت بسیار مهمی برای توسعه هر منطقه عنوان کردند، ادامه داد: همه رسانه‌ها باید از فرصت دیده شدن مشهد در قالب انتخاب ریاست عالی شورای استان‌ها در راستای توسعه پایتخت معنوی کشور فعال باشند.
رئیس شورای عالی استان‌ها توهین به مقدسات اسلام از جانب استکبار را محکوم کرد و افزود: با توجه به این ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) همواره عامل اتحاد مسلمانان محسوب می‌شوند، لذا دشمنان برای تفرقه‌اندازی میان آنها به حضرت محمد (ص) به عنوان یکی از راهبردهای خود، توهین می‌کنند اما نمی‌دانند که این امر به ضرر خودشان است زیرا اتحاد میان مسلمان و گرایش مردم جهان به اسلام گسترش بیشتری پیدا می‌کند.
بصیری‌پور با تبریک نزدیک شدن به دهه فجر، تاکید کرد: از این دهه می‌توان با عنوان دهه ارزش‌ها یاد کرد و هر فردی که به انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، اعتقاد دارد باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کند گرچه ما همواره شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها در روزهای سرد و گرم سال بوده‌ایم اما امسال با توجه به توهین غرب به مقدسات ما این امر از اهمیت بیشتری در محکوم کردن نقشه‌های شوم استکبار برخودار است.
وی افزود: با توجه به نامه‌ای که مقام معظم رهبری برای جوانان غربی نوشتند، همه ما باید از اندیشه‌های ناب ایشان که عدالت محور و بسیار هوشمندانه است بهره ببریم.
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: متاسفانه شوراهای فرادستی در هر استان هنوز جایگاه خود را پیدا نکردند و شوراهای روستایی نیز با مشکلاتی مواجهه‌اند که من تلاش می‌کنم این موارد را در نظر بگیرم و یکی از مهم ترین برنامه ها در این خصوص برگزاری ویدئو کنفرانس کشوری است که از طریق آن، هر ماه و با برنامه ریزی از قبل مشخص شده اعضای هر شورای استانی بتوانند با یک وزیر گفت‌وگو کنند تا هر چه سریع‌تر مشکلات به اطلاع وزرای محترم دولت برسد و رفع آن نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
بصیری‌پور با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها پس از دولت تنها ارگانی است که می‌تواند طرح و لایحه داشته باشد، اضافه کرد: پیشنهاد اختصاص 7 میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات شورای شهر، بخش و استان‌ها را به مجلس و دولت ارائه کرده‌ایم.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: همواره تفاهم‌نامه‌ای میان شورای شهرستان‌ها با ادارات فرهنگ و ارشاد منعقد می‌شود تا این دو ارگان دولتی بتوانند همکاری‌های مناسبی را با هم داشته باشند و علاوه بر این رفع مشکلات حاشیه شهر، زیارت و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مهم‌ترین مواردی است که باید به صورت جدی دنبال شود.
وی با بیان اینکه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید به صورت کشوری دنبال شود بیان کرد: برای سه ماه آینده جلسه‌ای را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌کنیم تا پس از اقدامات انجام شده، میزان اثرگذاری و پیشرفت آن در این جلسه را جمع‌بندی کنیم.
رئیس شورای استان خراسان رضوی، انتقادات نمایندگان شورای شهرستان‌ها را در حوزه بیان مشکلات فرهنگی به عنوان انتظار جامعه اسلامی دانست و گفت: در نمادهای فرهنگی هنری مشهد و شهرستان‌ها، مسئولان مربوطه به حفظ ارزش‌های دین توجه کنند.
بصیری‌پور تاکید کرد: شبکه ملی زیارت باید جهانی شود و تشکیلات مربوط به آن وظیفه دارند پیام امام رضا (ع) را به گوش جهانیان برسانند. انتهای پیام/3138

93/11/09 - 13:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن