تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818741804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوتی «اسرائیل وحشت زده» و واکنش شورای امنیت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رسانه‌های انگلیسی‌زبان؛
سوتی «اسرائیل وحشت زده» و واکنش شورای امنیت
رژیم اشغالگر قدس پس از کمین مرگبار حزب الله، با دستپاچگی اقدام به پرتاب خمپاره به سمت مرزهای لبنان کرده که در اثر آن یک صلح بان سازمان ملل کشته شده است.



«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل     به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (پنجشنبه، 09 بهمن 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:     روزنامه صهیونیستی جروز الم پست (Jpost): شواری امنیت سازمان ملل، کشته شدن صلح بان اسپانیایی را محکوم کرد.   شورای امنیت سازمان ملل کشته شدن صلح بان اسپانیایی در مرز لبنان که روز چهارشنبه اتفاق افتاد را محکوم کرد. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز گفت، از مرگ این صلحبان "عمیقا متاسف" شده است. سفیر اسپانیا در سازمان ملل گفته کشورش به عنوان عضو شورای امنیت، خواستار تحقیقات کامل درباره این حادثه می باشد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که کدام یک از طرف های درگیر این اقدام را انجام داده گفت: این حادثه به علت تشدید خشونت و توسط طرف اسرائیلی اتفاق افتاد. از سوی دیگر، یک مقام اسرائیلی از تماس با سازمان ملل و عذرخواهی به علت این حادثه خبر داده است.    

      پایگاه اطلاع رسانی شبکه الجزیره قطر (Aljazeera): چرا لایحه تحریم های جدید ایران، واشنگتن را دچار شکاف و چند دستگی کرده است؟   تحریم های ایران، زمانی یکی از معدود نقاط اتفاق نظر بین کنگره امریکا و اتحادیه اروپا بود که در اکثر مسائل به شدت دچار اختلاف و تفرقه هستند اما اکنون به موضوعی اختلاف برانگیز تبدیل شده. تلاش ها برای تحمیل تحریم های جدید بر ایران آن هم در خلال مذاکرات فشرده هسته ای این کشور با 1+5، دوقطبی شدن کنگره را نیز تشدید کرده است. لایحه تحریم های جدید همچنین موجب رویارویی قانون گذاران با دولت امریکا شده و روابط امریکا و اسرائیل را روبه سردی کشانده است.    

      خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters): پلوسی می گوید، سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا می تواند به مذاکرات ایران آسیب بزند.   نانسی پلوسی، نمایده ارشد دموکرات در مجلس نمایندگان امریکا، روز چهارشنبه تاکید کرد: برنامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای سخنرانی در کنگره امریکا در ماه مارس می تواند به تلاش های دولت اوباما برای رسیدن به توافقی هسته ای با ایران آسیب زده و آن را ناکام گذارد. وی طی کنفرانسی خبری ضمن مخالفت با دعوت از نتانیاهو افزود: چنین حضوری می تواند پیامی نادرست را از نظر دادن شانس موفقیت به دیپلماسی داشته باشد.    

      پایگاه اطلاع رسانی شبکه یورونیوز (Euronews): ابهام در مورد سرنوشت خبرنگار ژاپنی و خلبان اردنی گروگان داعش.   در حالی که ساعاتی از پایان ضرب العجل تعیین شده توسط داعش برای تبادل معاذ الکساسبه، خلبان اردنی و کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی با ساجده الریشاوی، تروریست عراقی زندانی در اردن، گذشته، سرنوشت این دو شهروند ژاپنی و اردنی گروگان گرفته شده، همچنان مبهم است. برخی گزارش های تایید نشده از انجام شدن این تبادل و برخی گزارش های دیگر نیز از ادامه رایزنی ها حکایت دارد. پیشتر مقامات اردنی از آمادگی خود برای آزادی ساجده الریشاوی در صورت حصول اطمینان از زنده بودن خلبان نیروی هوایی این کشور، خبر داده بودند.    

  111  



۰۹/۱۱/۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن