تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818826129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت عيدي مستمري بگيران تامين اجتماعي پس از اعلام دولت/ نه املاک سازمان را فروخته ايم و نه استقرار کرده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۴۵ب.ظ)
پرداخت عيدي مستمري بگيران تامين اجتماعي پس از اعلام دولت/ نه املاک سازمان را فروخته ايم و نه استقرار کرده ايم رئيس سازمان تامين اجتماعي گفت: در حال حاضر براي پرداخت عيدي مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي با مشکلي مواجه نيستيم و هر زمان که دولت به ما اعلام کند فرداي آن روز عيدي مستمري بگيران را پرداخت خواهيم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر سيد تقي نوربخش در نشست خبري که ظهر امروز برگزار شد با بيان اين مطلب تصريح کرد: 1300 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت عيدي به مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي در نظر گرفته شده است و براي پرداخت عيدي ها با مشکل کمبود اعتبار مواجه نيستيم.
وي افزود: زمان پرداخت مستمري ها را دولت بايد اعلام کند و اين دست ما نيست که بخواهيم در يک زمان مشخص عيدي ها را به مستمري بگيران پرداخت کنيم.
رئيس سازمان تامين اجتماعي با تاکيد بر اين که براي پرداخت عيدي ها نه از بانکي قرض گرفته ايم و نه اقدام به فروش املاک سازمان کرده ايم ، خاطر نشان کرد: در سال 91 مسئولان سازمان تامين اجتماعي براي پرداخت عيدي مستمري بگيران مبالغ هنگفتي را از بانک رفاه دريافت کردند امام خوشبختانه ما اکنون با اين مشکل مواجه نيستيم.
نوربخش از افتتاح دو بيمارستان هم زمان با دهه مبارک فجر خبر داد و اذعان داشت: يکي از بيمارستان ها بيمارستان پيامبر اعظم(ص) کرمان يا همان ميلاد 2 خواهد بود که بعد از هشت سال در دهه مبارک فجر به بهره برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: بيمارستان بعدي نيز در زابل افتتاح خواهد شد و اين بيمارستان نيز پس از آنکه دو سال از اتمام ساخت آن به پايان مي گذرد قرار است در دهه فجر به افتتاح برسد.
رئيس سازمان تامين اجتماعي در خصوص ساير پروژه هاي که قرار است در ايام دهه مبارک فجر به بهره برداري برسد، اذعان داشت: 36 پروژه در سراسر کشور آماده افتتاح خواهند بود و اعتبارات آنها نيز از مدت ها قبل تامين شده بوده است.
وي در پاسخ به اين سوال که سرانجام وضعيت اپراتور رايتل به کجا خواهد کشيد، گفت: رايتل جزء شرکتهاي واگذار شده به سازمان تامين اجتماعي در دولت قبل است و هم اکنون 100 درصد ازر مالکيت آن به تامين اجتماعي واگذار شده است.
نوربخش افزود: اين اپراتور براي سازمان تامين اجتماعي به عنوان بنگاه اقتصادي است و تلاش شده خدمات آن به شهروندان معرفي شود.
رئيس سازمان تامين اجتماعي با ارائه آماري از تعداد بيمه شدگان در سال 93 بيان داشت:
آمار منتهي به آبان ماه سال 93 حکايت از بيمه شدن 39 ميليون و 700 هزار نفر دارد که از اين تعداد 380 هزار نفر آنها بيمه شده جديد سازمان هستند.
شد بيمه بيکاري در سازمان منفي شده است
نوربخش در خصوص پرداخت بيمه بيکاري به افراد در سال 93 تصريح کرد: خوشبختانه در سال 93 براي اولين سال است که شاهد رشد منفي بيمه بيکاري به نسبت سالهاي قبل هستيم.
وي گفت: از 215 هزار نفر که پيش از اين بيمه بيکاري کرد يافت مي کردند اکنون تنها به 170 هزار نفر بيمه بيکاري پرداخت مي شود.
نوربخش با اشاره به استخدام نيروهايي که در آزمون ورود به اين سازمان ثبت نامه کرده بودند، خاطر نشان کرد: اين آزمون براي برطرف شدن هرگونه شبهه از سوي سازمان سنجش برگزار شد که 2800 نفر استخدامي که قرار بود انجام شود 25 درصد از آن به خانواده شهدا اختصاص يافت.
رئيس سازمان تامين اجتماعي تاکيد کرد: هم اکنون افراد شرکت کننده در آزمون ورود به سازمان تامين اجتماعي در حال انجام مصاحبه هاي تخصصي هستند و تاکيد ما براي استخدام ها نيز بومي بودن افراد بوده است.
تعيين تکليف نهايي بيمه کارگران ساختماني
رئيس سازمان تامين اجتماعي از نهايي شدن تکليف قانون مرتبط با بيمه کارگران ساختماني خبر داد و افزود: سال 92 بر اساس بودجه 900 ميلياردتومان از محل ماليات بر ارزش افزوده به عنوان منابع کارگران ساختماني پرداخت شده بود که اين موضوع ديگر در بودجه سال 93 لحاظ نشده بود.
وي ادامه داد: به دليل مشکلاتي که در قوانين قبلي مرتبط با کارگران ساختماني وجود داشت ميزان ساخت و سازها به نصب تقليل يافته بود و نياز بود که براي اين اتفاق برنامه ريزي شود.
نوربخش از پرداخت کليه مطالبات پزشکان عمومي تا پايان سال بهمن ماه خبر داد و اذعان کرد: تا پايان بهمن ماه کليه مطالبات پزشکان را پرداخت خواهيم کرد و براي اين کار هيچ يک از املاک سازمان به فروش نرفته است.
وي در خصوص مباحث اخير مطرح شده از سوي مرتضوي رئيس پيشين سازمان تامين اجتماعي تصريح کرد: به دليل ماموريت هاي ويژه سازمان ترجيح مي دهم از پرداخت به حواشي مرتبط با رئيس پيشين سازمان پرهيز کرده و اين موضوع را تنها از طريق مراجع حقوقي پيگيري کنم.
وي تاکيد کرد: فروش دارائي ها اصلي ترين خط قرمز در سازمان تامين اجتماعي است و اگر فردي نسبت به فروش املاک اقدام کرده بايد پاسخگو باشد.
آغاز ساخت مسکن اميد ويژه مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي در سال جاري
نوربخش در پاسخ به اين سوال که وضعيت مسکن هاي اميد که پيش از اين قول پرداخت آن به مستمري بگيران اين سازمان داده شده بود هم اکنون در چه مرحله اي قرار گرفته است، گفت: سازمان تامين اجتماعي براي اين کار اعتبارات لازم را در نظر گرفته و در بودجه سال آينده نيز اين موضوع مورد توجه قرار گرفته است.
وي افزود: تمام تلاش خود را خواهيم کرد تا ساخت مسکن هاي اميد ويژه مستمري بگيران را در سال جاري آغاز کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن