تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802600855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توحیدی: مدرکی در دادگاه ارائه نکردند اما هیات منصفه مجرم ندانست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توحیدی: مدرکی در دادگاه ارائه نکردند اما هیات منصفه مجرم ندانست
توحیدی یادآور شد: متشاکی نه در بازپرسی و نه در دادگاه، متشاکی مطلقاً نتوانست مدرک و مستندی درباره ادعایی که مطرح کرده بود، ارائه نماید اما با همه اینها به تشخیص هیات منصفه محترم مطبوعات، انتشار چنین خبری جرم تلقی نشد و متشاکی این پرونده مجرم شناخته نشد...
کد خبر: ۴۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴ - 27 January 2015







انتشار شایعاتی درباره دریافت حواله 50 خودروی شاسی بلند توسط خانه سینما و توزیع میان گروهی خاص از سینماگران، با پیگیری حقوق خانه سینما همراه شد اما ظاهراً عاملان انتشار این خبر در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشده‌اند؛ رویکردی که با واکنش فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما همراه شد.

به گزارش «تابناک»؛ واپسین روزهای اردیبشت ماه سال جاری، شایعاتی در قالب «شنیده‌ها» از سوی یکی از وب‌سایت‌های سینمایی مطرح شد که حاکی از توزیع حواله 50 دستگاه خودروی خارجی بین برخی از افراد خاص در خانه سینما بود، بگونه‌ای که مبلغ اصلی آن به صورت وام قرض‌الحسنه تأمین شده و در ادامه نیز ادعا شده بود که بسیاری از اعضای صنوف سینمایی از این اقدام بی اطلاع هستند.

آن گونه که در این خبر آمده بود، برای تحویل خودروهای یادشده، خریدار مبلغ سی میلیون تومان به صورت نقد پرداخت نموده و مابقی به مبلغ ۹۰ میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه و بطور اقساط ظرف چند ماه از وی دریافت خواهد شد و در ادامه نیز ادعا شده بود طی سالهای متعدد از اینگونه امتیازات از بن کتاب و بلیط جشنواره گرفته تا خودرو و قطعات زمین در منطقه سعادت آباد و... همواره به واسطه عنوان صنفی که از این خانه در جامعه و دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مطرح است در اختیار مدیران خانه سینما قرار می گرفته است!

این خبر همان زمان تکذیب شد و مسئولان خانه وعده پیگیری حقوقی این خبر را دادند و در نهایت در روزهای اخیر دادگاه مطبوعات در این زمینه برگزار شد تا مطابق برخی اخبار، در این جلسه محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی و دکتر سریر به نمایندگی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما به همراه وکیل خود جمال خندان همراه با سعید الهی مدیر مسئول سینماپرس حضور داشتند و در نهایت هیات منصفه پس از شور، ناشر خبر را مجرم ندانست.

البته هنوز حکم رسمی قاضی دادگاه مشخص نیست و باید دید قاضی «کشکولی» رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران هم‌نظر با هیات منصفه دادگاه است یا نظر دیگری دارد، چرا که طبق قواعد حقوقی، نظر هیات منصفه در روند قضایی الزام آور نیست و جمع‌بندی و رای نهایی با قاضی پرونده است و بر همین اساس طرفین این دعوا در انتظار مشخص شدن نتیجه نهایی هستند.

در این ارتباط فرهاد توحیدی در گفت و گو با «تابناک» با اشاره به اینکه مجاز به انتشار جزئیات دقیق دادگاه نیست، تاکید کرد صرفاً به دلیل خبرهای ناقصی که منتشر شده، نکاتی را یادآوری می‌کند.

سخنگوی خانه سینما درباره روند دادگاه گفت: در این دادگاه نماینده دادستان برای وب‌سایت مذکور تقاضای مجازات مطابق با اقراریر مدیرمسئول آن سایت کرد و تاکید شد که خبر از بنیان کذب است و مدیرمسئول آن سایت نیز دفاعیاتی مرتبط با شایعات کذب منتشره و اتهاماتش نداشت و مطالب دیگری را مطرح کرد که سوای سوگیری‌اش، ارتباطی با اتهام نسبت داده شده به خانه سینما نداشت.

توحیدی یادآور شد: متشاکی نه در بازپرسی و نه در دادگاه، متشاکی مطلقاً نتوانست مدرک و مستندی درباره ادعایی که مطرح کرده بود، ارائه نماید اما با همه اینها به تشخیص هیات منصفه محترم مطبوعات، انتشار چنین خبری جرم تلقی نشد و متشاکی این پرونده مجرم شناخته نشد.

وی درباره دفاع مشخص در این پرونده گفت: متشاکی بر اساس شنیده‌ها و از منابع خاصی سخن به میان می‌آورد اما از شاهد آوردن یا ارائه مستندات به طور کلی طفره رفت و در نهایت نیز هیات منصفه محترم مطبوعات چنین جمع بندی داشت.

رئیس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: البته ما در انتظار حکم قاضی محترم این پرونده هستیم و طبیعتاً اگر حکم نهایی که حاوی جزئیات است، مطابق با نظر هیات منصفانه باشد، به رای صادره اعتراض خواهیم کرد.




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن