تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار نايب رئيس مجلس جمهوري فدرال آلمان با معصومه ابتکار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۴۷ب.ظ)
ديدار نايب رئيس مجلس جمهوري فدرال آلمان با معصومه ابتکار نايب رئيس مجلس جمهوري فدرال آلمان و هيأت همراه با معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، ديدار و در خصوص مسائل مربوط به محيط زيست گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با خانم کلاوديا روت، نايب رييس مجلس جمهوري فدرال آلمان و هيأت همراه به روابط خيلي طولاني بين ايران و آلمان اشاره کرد و گفت: در زمينه موضوعات زيست محيطي همکاري متقابل داشته ايم .
وي به امضاي يادداشت تفاهم همکاري زيست محيطي بين ايران و آلمان در سال 1992 اشاره کرد و گفت: بعد از امضاي اين تفاهم نامه، همکارهاي مختلفي با کشور آلمان داشته ايم.
ابتکار با بيان اينکه با چالش هاي زيست محيطي زيادي روبرو هستيم که از جمله مهمترين آن تغييرات آب و هوا است، گفت: مديريت گرمايش جهاني يکي از معضلاتي است که امروزه دنيا با آن روبروست که گرم شدن زمين و به دنبال آن تغييرات اقليم را در پي خواهد داشت.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر نقش کشور آلمان در مذاکرات در زمينه تغييرات آب و هوا گفت: همکاري مشترک بين کشورها در زمينه تغييرات آب و هوا بايد وجود داشته باشد.
*رسيدن به اهداف زيست محيطي نيازمند مشارکت همگاني کشورها است.*
ابتکار با اعلام علاقه مندي ايران به گسترش روابط در زمينه هاي مختلف زيست محيطي در سطح منطقه اي و بين المللي گفت: همه کشورها براي حل بحران هاي زيست محيطي بايد مشارکت داشته باشند و رسيدن به اهداف زيست محيطي نيازمند مشارکت همگاني کشورها در دنياست.
*مديريت تالاب انزلي، هامون، درياچه بختگان و پريشان در اولويت برنامه هاي سازمان حفاظت محيط زيست قرار دارد*
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، ارزيابي اثرات زيست محيطي EIA، مديريت منابع آبي، رودخانه زاينده رود در اصفهان و مديريت تالاب ها از برنامه هاي داراي اولويت سازمان حفاظت محيط زيست برشمرد و گفت: مديريت 4 تالاب بزرگ تالاب انزلي، هامون، درياچه بختگان و پريشان در اولويت برنامه هاي اين سازمان قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست، ابتکار تصريح کرد: اميدواريم بتوانيم تجربيات خود را در زمينه موضوعات زيست محيطي مختلف از جمله صنايع کشاورزي، گرد و غبار و طوفان هاي ناشي از آن، قانون گذاري و بهره وري انرژي با کشور آلمان مبادله کنيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: آلودگي هوا، ارزيابي اثرات زيست محيطي EIA و حفاظت از تالاب ها از جمله پروژه هاي مختلفي است که نيازمند همکاري هاي دو جانبه و چند جانبه بين المللي مي باشيم.
*حفاظت از تالاب ها نيازمند همکاري سازمانهاي بين المللي است*
وي از جمله اهداف زيست محيطي کشور ايران را حفاظت از آلودگي و کيفيت آب، ارتقاي بخش هاي کشاورزي، توسعه پايدار و کشاورزي پايدار عنوان کرد و گفت: حفاظت از تالاب ها و به ويژه آلودگي هواي فرامرزي يکي ديگر از اولويت هاي است که نيازمند همکاري سازمان هاي بين المللي است.
ابتکار در ادامه به گرد و غبار هايي که منشا آن تالاب هامون است و طوفان هايي را بوجود مي آورد اشاره کرد و گفت: اين گرد و غبار ها مي تواند با جريانهاي هوا و باد از ايران به افغانستان و همچنين از افغانستان به ايران انتقال يابد و کشاورزي را با مشکل روبرو کرده و زندگي کشاورزان بومي منطقه را تحت تاثير قرار داده است.
به گفته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، تالاب هامون يکي از مناطق مهم و از جمله تالاب هاي بين المللي است که چالش هاي مربوط به آن نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.
ابتکار تصريح کرد: در زمينه بهره وري انرژي استراتژي خيلي جدي داريم که مي توانيم در اين زمينه همکاري داشته باشيم.
وي با بيان اينکه انرژي هاي خورشيدي، بادي و... از جمله انرژي هايي است که در ايران وجود دارد، گفت: در حال حاضر 8000 مگا وات بهره وري انرژي داشته ايم و در 6 سال اخير 7000 مگا وات انرژي هاي تجديدپذير داشته ايم و اميدواريم که در اين زمينه بتوانيم با هم همکاري داشته باشيم.
*صندوق ملي محيط زيست از پروژه هاي زيست محيطي حمايت مي کند*
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: صندوق ملي محيط زيست در ايران راه اندازي کرديم که بتوانيم از پروژه هاي زيست محيطي حمايت کنيم.
ابتکار با اشاره به اينکه درياچه اروميه جزو پارک هاي ملي است و جزو مهمترين پارک ها محسوب مي شود، گفت: در اين زمينه درحال تحقيق هستيم که سايت علمي-پژوهشي در اين خصوص ايجاد کنيم و برنامه هايي براي حفاظت از درياچه اروميه و درياچه آرال داريم که در سطح ملي، توسط دولت در حال انجام است.
وي ادامه داد: براي احياي درياچه اروميه از سوي دولت بودجه اي اختصاص داده شده است و رسيدن به توسعه پايدار و مسئوليت پذيري از اهداف اصلي در اين برنامه است.
ابتکار با بيان اينکه در اين منطقه گروهاي بومي و محلي نظير NGO ها هم مي توانند نقش داشته باشند و در حفظ و احياي درياچه اروميه همکاري مي کنند، گفت: در استان آدربايجان غربي مرکز تحقيق و مطالعات و پايش در درياچه اروميه به طور دايمي شرايط درياچه اروميه را به لحاظ ميزان، کيفيت و... آب پايش مي کند.
*همکاري بين المللي براي احياي درياچه اروميه *
وي با بيان اينکه مطالعات زيادي بر روي درياچه اروميه انجام شده، گفت: در اين خصوص خيلي نگراني وجود دارد و نيازمند همکاري هاي بين المللي در اين زمينه هستيم.
وي با بيان اينکه همکاري حفاظت از درياچه اروميه به ساکنين بومي، کشاورزان، شرايط اقتصادي و اقليمي منطقه وابسته است افزود: برنامه هاي زيادي براي احياي درياچه اروميه داريم ولي اين برنامه ها مستلزم زمان زيادي است.
*اصلاح سوخت توزيعي در کشور و توزيع سوخت استاندارد يورو4 در دستور کار قرار دارد*
رييس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: متاسفانه در ايران همه با داشتن اتومبيل شخصي و تک سرنشين در خيابانها تردد کنند.
وي ادامه داد : البته مترو در جابه جايي افراد و حمل و نقل عمومي بسيار موثر است و تاثير بسزايي در کاهش حجم ترافيک دارد و همين طور اتوبوس هم از ديگر وسايل نقليه عمومي است ولي بايد سيستم حمل و نقل عمومي تجهيز شود تا تردد با اتوموبيل شخصي توسط افراد کمتر گردد و از اين طريق بتوان به کاهش آلودگي هوا کمک نمود .
ابتکار با اشاره به وجود 8 بزرگراه و تردد روزانه 5 ميليون اتومبيل در تهران ، گفت: برنامه هاي متعددي براي حل معضل آلودگي هوا داريم.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست به مشکل آلودگي هوا در هفت کلان شهراز جمله تهران ، تبريز ، اراک ، مشهد ، کرج ، اصفهان و شيراز اشاره کرد، گفت: عمده نگراني در مورد شهر تهران و موضوع بنزين مي باشد .
وي ادامه داد : از اين رو سازمان حفاظت محيط زيست با هدف کاهش آلودگي هوا و حفظ سلامت مردم، اصلاح سوخت توزيعي در کشور و توزيع سوخت استاندارد يورو4 را در دستور کار خود قرار داده است.
*سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال ارتقاي سوخت از استاندارد يورو 4 به يورو 6 است*
به گفته ابتکار، بدون ترديد بهبود کيفيت سوخت خودروها اعم از بنزين و گازوئيل در بهبود شرايط کيفي هواي کلانشهرها و در نتيجه سلامت ساکنان اين شهرها بويژه تهران نقش بسيار مهمي دارد.
وي ادامه داد : در بنزين يورو 4 آروماتيک موجود در بنزين به ميزان قابل توجهي کاهش يافته و بدين ترتيب حداکثر مقدار مجاز براي انتشار گازهاي آلاينده ناشي از سوخت بنزين و گازوئيل کاهش مي يابد .
به گفته ابتکار، سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال آن است که استاندارد يورو 4 را افزايش داده و آنرا به استاندارد يورو 6 ارتقاء دهد .
رييس سازمان حفاظت محيط زيست به پروژه زيست محيطي که با همکاري آزانس بين المللي جايکا در تالاب انزلي کار مي کنند، اشاره کرد و گفت: مي توانيم با همکاري آژانس ها ي بين المللي از درياچه اروميه حفاظت کنيم .
وي با بيان اينکه تالاب هامون يک تالاب بين المللي است و تقريبا بين ايران و افغانستان قراردارد گفت: متاسفانه تالاب که در ايران قرار دارد آب زيادي در آن وجود ندارد اين تالاب جزء منابع آبي ملي است .
ابتکار ادامه داد : سازمان حفاظت محيط زيست با همکاري UNDP مسئوليت حفاظت از اين تالاب را بر عهده دارد .
*احياي تالابها با همکاري سازمانهاي بين المللي *
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه تغييرات دولت ها و به دنبال آن سياست هاي آنان بر روند حفاظتي اين تالاب تاثير گذاشته است، افزود: يکي از اهداف زيست محيطي ايران حفاظت و احيا تالاب هااست و اين از اهميت ويژه اي برخوردار است .
وي تاکيد کرد: اميدواريم که با همکاري سازمانهاي بين المللي و ساير کشورها بتوانيم از تالاب ها حفاظت کنيم و آنها را احيا نماييم .
اين گزارش مي افزايد، کلاوديا روت نايب رييس مجلس جمهوري فدرال آلمان با بيان اينکه ما علاقمند به همکاري با ايران هستيم، گفت: مردم در ايران در سالهاي اخير نسبت به محيط زيست کشورشان مسئوليت پذير شده اند و ما از اين بابت خوشحاليم . آنها بايد به محيط زيست کشورشان توجه داشته باشند.
*اعلام آمادگي براي همکاري هاي مشترک در زمينه توريسم*
وي با اعلام آمادگي براي همکاري هاي مشترک در زمينه توريسم گفت: بطور مثال اصفهان براي ما بسيار جالب بود
روت با تاکيد بر اينکه معضل تغييرات آب و هوا تنها با قانون گذاري حل نمي شود، گفت: اينجا تهران را ملاحظه کنيد براي شهري مانند تهران حل اين بحران بسيار مهم است .
وي با بيان اينکه انتقال تکنولوژي و تبادل تجربيات براي حفاظت از محيط زيست ضروري است ، گفت: زندگي سالم داشته باشيم در پي آن نيز از محيط زيست حفاظت مي شود و انجام کارهاي غيرقانوني که به محيط زيست آسيب مي زند را محدود کنيم .
*استفاده از تجربيات آلمان براي حفاظت از پارک هاي ملي*
روت با اشاره به وجود تعداد زياد پارک هاي ملي در ايران گفت: مي توانيد از تجربيات وزرات کشاورزي کشور آلمان براي حفاظت از پارکهاي ملي استفاده کنيد.
*اعلام آمادگي آلمان براي گسترش اکوتوريسم در ايران*
وي ادامه داد : مي توانيد با داشتن چنين پارک هايي روي صنعت اکوتوريسم کار کنيد و توريسم همگام با توسعه پايدار را ترويج دهيد .
نايب رييس مجلس جمهوري فدرال آلمان تصريح کرد: آلمان آمادگي دارد در زمينه صنعت اکوتوريسم دانش و تجربيات خود را در اختيار بگذارد
وي ادامه داد: صنعت توريسم داراي منفعت اقتصادي است ولي البته مي تواند گاهي اوقات نگراني هايي را هم ايجاد کند .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن