تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 20 درصدي توليد زيتون مرغوب در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۵ب.ظ)
افزايش 20 درصدي توليد زيتون مرغوب در گيلان رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان گفت: امسال بيش از 16 هزار تن زيتون خوب و مرغوب در استان برداشت شد که اين ميزان توليد نسبت به سال گذشته، 15 الي 20 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا شعبان‌نژاد در جشنواره زيتون در رودبار گفت: پيش‌بيني مي‌شد وضعيت زيتون امسال در گيلان مناسب نباشد اما با کارهاي انجام گرفته و همکاري باغداران توليد زيتون نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
وي بر اهميت جوان‌سازي باغ هاي قديمي تاکيد کرد و گفت: اين سازمان آمادگي دارد تا به کساني که مي‌خواهند باغ زيتون ايجاد کنند، نهال يارانه‌دار تحويل دهند.
رييس سازمان جهاد کشاورزي گيلان، با بيان اين که 70 درصد گردش مالي در رودبار به واسطه نعمت زيتون اين شهرستان است، خاطرنشان کرد: شرايط مناسب آب و هوايي و حضور 23 هزار بهره‌بردار سبب شده رودبار به عنوان شهر زيتون در کشور شناخته شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان،وي از مسوولان شهرستان رودبار خواست بيش از پيش بر قيمت اين نعمت خدايي نظارت داشته باشند و اجازه ندهند افراد سودجو از نام زيتون رودبار به نفع خود استفاده کنند.
گفتني است؛ در دنيا بيش از 10 ميليون هکتار زمين به کشت درخت زيتون اختصاص يافته که اين آمار در ايران و گيلان به ترتيب بيش از 103 و 8 هزار هکتار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن