تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815160442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلای دوربین های مداربسته/ نقض قانون است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بلای دوربین های مداربسته/ نقض قانون است


عالی ترین نهاد قضائی اعلام کرد: استفاده گسترده از دوربین های مداربسته در خیابان ها و مکان های عمومی در انگلیس، تهدیدی جدی برای حقوق بشر محسوب می شود و با کنوانسیون حقوق بشر در تضاد است. به گزارش «گروه ترجمه» پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه «گاردین» نوشت: دادگاه عالی اروپا در گزارشی اعلام کرد، استفاده گسترده از دوربین های مداربسته و نظارتی در انگلیس، تهدید بنیادین برای حقوق بشر به حساب می آید و حریم خصوصی را که در قانون اروپا تصریح شده، نقض می کند.

مجمع پارلمانی شورای اروپا در گزارش خود، درباره اقدام آمریکا و انگلیس به استفاده گسترده از دوربین های مداربسته برای جمع آوری، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شهروندان، که با فناوری های پیشرفته صورت می گیرد، به شدت ابراز نگرانی کرد.

این گزارش، ضمن اشاره به افشاگری ادوارد اسنودن درباره میزان به کارگیری سازمان امنیت ملی آمریکا از روش های جاسوسی (برای جمع آوری اطلاعات)، ابراز شگفتی کرد.
این گزارش همچنین می افزاید: قوانین انگلیس که به سازمان های نظارتی (در این حوزه)، قدرت و اختیار گسترده می دهد، با توافقنامه ها و بیانیه های اروپا در حوزه حقوق بشر، همخوانی ندارد.
برابر این گزارش، این اقدامات گسترده نظارتی، ممکن است با مفاد سه ماده، شامل «حق برخورداری از حریم خصوصی»، همچنین «تضمین آزادی بیان» و «حق برخورداری از محاکمه عادلانه» همخوانی نداشته باشد.

این گزارش تاکید دارد که سازمان های اطلاعاتی آمریکا و هم پیمانان آنها، به صورت گسترده، اقدام به جمع اطلاعات می کنند.

مجمع پارلمانی شورای اروپا، از هیئت هایی از 47 کشور عضو تشکیل شده است که کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو سابق شوروی سابق را در بر می گیرد.
قرار است این مجمع، توصیه های بیان شده در این گزارش را روز سه شنبه بررسی کند.


سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن