تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818845324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات ناب فرماندهان تخریب رونمایی می‌شود/ کتابی با مقدمه سردارسلیمانی - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چهارشنبه و با حضور راویان/
خاطرات ناب فرماندهان تخریب رونمایی می‌شود/ کتابی با مقدمه سردارسلیمانی

فرماندهان ورود ممنوع


شناسهٔ خبر: 2474211 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
فرهنگ > کتاب

آئین رونمایی کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» شامل خاطرات ۳۰ تن از فرماندهان پیشکسوت تخریب به قلم رحیم مخدومی چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری برگزاری آئین رونمایی کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» صبح امروز با حضور رحیم مخدومی نویسنده کتاب و جمعی از راویان در محل موسسه سیدالشهدا برگزار شد.در ابتدای این نشست رحیم مخدومی به ویژگی‌های این کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» در نوع خود گونه‌ای جدید در ادبیات دفاع مقدس محسوب می‌شود. این کتاب اگرچه در زمره کتاب‌های مستندنگاری قرار می‌گیرد اما ویژگی‌هایی دارد که برای اولین‌بار در یک کتاب شاهد آن هستیم.گلچینی از ناب‌ترین خاطرات جنگوی افزود: یکی از این ویژگی‌ها این است که برای اولین بار در یک کتاب شاهد جمعی از پیشکسوتان یک رسته نظامی از دوران دفاع مقدس هستبم و آن‌ها که در این حوزه دستی بر آتش دارند می‌دانند که گردهم آوردن ۳۰ پیشکسوت نظامی در یک مجموعه کار بسیار دشواری است. این عزیزان هر کدان به اندازه یک کتاب مفصل خاطرات شنیدنی دارند اما در این کتاب سعی‌کرده‌ایم گلچینی از ناب‌ترین خاطرات هر یک را گردهم جمع کنیم و از این زاویه ادعا داریم که تمام خاطرات این کتاب ناب و خواندنی است.مخدومی تأکید کرد: این کتاب به واسطه همین خاطرات دستچین شده می‌تواند بانک سوژه‌ای ارزشمند برای هنرمندان ونویسندگان دفاع مقدس باشد.
رحیم مخدومی نویسنده ادبیات دفاع مقدس
نویسنده «فرماندهان ورود ممنوع» در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های مشترک راویان این کناب گفت: همه این عزیزان از رسته تخریب در دوران دفاع مقدس بوده‌اند و همه‌شان از بنیانگذاران تخریب محسوب می‌شوند. در عین حال همه این عزیزان در قید حیات هستند و به عنوان شهیدان زنده مخاطبان امکان دسترسی به آن‌ها را دارند و این بزرگواران از امروز، دیروز خود را روایت کرد‌ه‌اند.مخدومی گستردگی و تنوع مباحث کتاب را از دیگر ویژگی‌ها آن برشمرد و گفت: از بعد جغرافیایی و از نظر زمانی روایت‌های این کتاب تنوع قابل توجهی دارد چراکه هر یک از این عزیزان از یک استان در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و در عین حال روایت‌های آنان از تعقیب و گریز‌های ساواک در سال‌های پیش از انقلاب تا فعالیت‌های مرتبط با تحصن و مین‌زدایی در سال‌های پس از جنگ را شامل می‌شود. از این نظر کتاب تنوع ویژه‌ای در روایت‌ها دارد.وی در ادامه به تشریح فرآیند نگارش و چاپ کتاب هم اشاره کرد و گفت: محتوای این کتاب در سال‌های ۹۱ تا ۹۲ گردآوری شد و در این مقطع یک تیم مصاحبه‌گر حرفه‌ای هر هفته به جمع این عزیزان می‌رفتند و در مواردی با سفر به استان‌های دیگر اقدام به گردآوری خاطرات آن‌ها کردند. از میان این حجم خاطرات ناب‌ترین‌ها انتخاب و در این کتاب گردآوری شد.مخدومی ادامه داد: کار ویراستاری این کتاب را هم دو تن از عزیزانی که خود از پیشکسوتان تخریب هستند برعهده داشتند و از این منظر کتاب توسط افرادی آشنا از نظر فنی و محتوایی ویرایش شده‌است.وی درباره وجه تسمیه کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» هم گفت: در ادبیات جنگ میدان مین را سرزمین «ورود ممنوع» می‌گویند و این ۳۰ راوی در واقع فرماندهان این سرزمین هستند.مقدمه معنوی سردار سلیمانی بر کتابدر ادامه این نشست ناصر قاسمی قائم مقام مؤسسه فرهنگی هنری شاهد و از راویان کتاب به تشریح جزئیات برنامه رونمایی از کتاب در روز چهارشنبه ۸ بهمن‌ماه پرداخت و گفت: مراسم رونمایی از این کتاب با حضور راویان، فرماندهان دفاع مقدس و برخی نمایندگان مجلس در ساعت ۱۰ روز چهارشنبه در همین مکان برگزار می‌شود.
فرماندهان ورود ممنوع
وی افزود: مقدمه معنوی و شیوای سردار قاسم سلیمانی بر این کتاب به صورت کلیپی تصویری آماده شده و در آیین رونمایی پخش خواهد شد. مقدمه سردار محسن رضایی هم به صورت تصویری به نمایش درخواهد آمد.قاسمی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های زنده هنری از دیگر بخش‌های آیین رونمایی از این کتاب خواهد بود گفت: درباره رونمایی از چاپ دوم کتاب هم بد نیست اعلام کنیم که چاپ اول کتاب در همین بازه چند ماهه تبلیغ و آماده سازی به فروش رفت و به همین دلیل سفارش چاپ دوم را داده‌ایم که در آیین رونمایی شاهد عرضه چاپ دوم کتاب هم خواهیم بود.حاتمی‌کیا گفت این کتاب سرشار از سوژه استوی با اشاره به بازخورد مثبتی که چهره‌های مختلف نسبت به خاطرات این کتاب داشته‌اند گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا پس از آنکه متن این کتاب را خواهد به بنده گفت این کتاب سرشار از سوژه‌های ناب برای فیلمسازی است.فاسمی تصریح کرد: این نکته‌ای است که بسیاری از افرادی که توانسته‌اند کتاب را بخوانند بر آن اذعان داشته‌اند و باید اعتراف کرد که این کتاب مرجعی ارزشمند برای سوژه‌ آثار و تولیدات هنری و ادبی محسوب می‌شود.وی در عین اینکه از فروش کتاب با تخفیف ویژه در حاشیه برگزاری آئین رونمایی خبر داد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون کیفیت فروش چاپ نخست گفت: در نمایشگاه کتاب امسال ماکت کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» رونمایی شد و از همان مقطع سفارشات و درخواست‌های بسیاری برای این کتاب داشتیم. در همین راستا برخی اقدام به پیش خرید کردند و برخی ارگان‌ها و دستگاه‌ها هم نسخه‌هایی را سفارش دادند. به این ترتیب ۱۵۰۰ نسخه چاپ شده برای چاپ اول خیلی زود به اتمام رسید و ما سفارش دومین چاپ با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه را دادیم.اگر از آن دوران می‌گوییم، قصدمان تعریف از خود نیستدر ادامه این نشست خبری، علی محمد بداغی از لشگر ۲۳ المهدی استان فارس، حمیدرضا آمون از لشگر ۷ ولیعضر خوزستان، سید جلال روغنی از جانبازان پیشکسوت تخریب از استان تهران و جعفر جهروتی‌زاده از بنیان‌گذاران تخریب لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) به نمایندگی از راویان کتاب نکاتی را مطرح کردند.سردار جهروتی‌زاده در این باره با اشاره به اینکه متأسفانه این کتاب خیلی دیر منتشر شده‌است گفت: از آنجا که بنده با دانشجویان در ارتباط هستم فکر می‌کنم برخی این احساس را دارند که ما اصرار داریم ۸ سال جنگ و دفاع مقدس را به رخ آن‌ها بکشیم در حالی که اصلا اینگونه نیست.وی افزود: خدا را گواه می‌گیرم اگر چیزی از آن دوران می‌گوییم و اگر خاطراتی بیان می‌کنیم قصدمان تعریف از خود و بازگویی کارهایی که کرده‌ایم نیست.جهروتی‌زاده ادامه داد: همانطور که حضرت امام(ره) بیان کردند جبهه دانشگاه بود و ما می‌خواهیم از فارغ‌التحصیلان اصلی این دانشگاه که شهید شده‌اند بگوییم و آن‌ها را به نسل جدید بشناسانیم.مشکلات امروز را نباید به پای شهدا نوشتاین پیشکسوت تخریب‌چی دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: این کتاب حکم استارت و نقطه شروع را دارد و ادامه آن مهمتر و کاری بزرگ‌تر است. به خصوص که ما امروز بر سر دوراهی‌ها سرگردان می‌مانیم اما شهدا بر سر سه‌راهی‌ها هم راه درست را گم نمی‌کردند.وی در پایان گفت: باید بدانیم مشکلات امروز را نباید به پای شهدا نوشت. آن‌ها افرادی بودند که مخلصانه به میدان رفتند و شهید شدند و برخی حتی از گرفتن حقوق خود هم خجالت می‌کشیدند. آن‌ها افرادی خالص بودند و نمی‌توان امروز را به پای آن‌ها نوشت. ای کاش خدا به ما هم توفیق دهد تا ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن