تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802538351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد بشار اسد از اسرائیل برای حمایت از تروریست ها/ سوری ها متحد هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


درگفت وگو با مجله آمريكايي فارين افرز؛
انتقاد بشار اسد از اسرائیل برای حمایت از تروریست ها/ سوری ها متحد هستند
بشار اسد در پاسخ به اینکه آیا با هرگونه انتقال سیاسی بدون برگزاری همه پرسی مخالف است، تأکید کرد: دقیقا همین طور است؛ این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند و نه هر طرف دیگر.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، رییس جمهوری سوریه با اشاره به حمایت رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی در سوریه گفت: نیروی هوایی القاعده در سوریه همان نیروی هوایی اسراییل است.   به گزارش العالم، "بشار اسد" ریيس جمهوري سوريه درگفت وگو با مجله آمريكايي " فارين افرز" خاطرنشان کرد، اگر ارتش سوريه بخواهد وارد منطقه اي مشخص شود، توان این کار را دارد اما غیرممکن است که ارتش درهركيلومتر از اراضي سوريه حضور داشته باشد.   اسد در پاسخ به سوالی درباره این که آیا روال جنگ در سوریه به خوبی پیش می رود، افزود: "ارتش سوریه دردو سال گذشته به پيشرفت هايي دست يافته است، اما بايد بگويم كه همه جنگ ها بد هستند چون نتيجه ای جز ويراني و خسارت ندارند، سوال اصلي اين است كه دستاورد ما دراين جنگ چه بوده که در پاسخ باید بگویم که دستاورد ما اين بوده است كه ملت سوريه ، تروريست ها را رد كردند و حمايت خود را از دولت و ارتش نشان دادند.   وي در باره نقش رژیم صهیونیستی در بحران سوریه گفت: اسرایيل از گروه هاي تروريستي در سوريه حمايت مي كند و اين مساله كاملا آشكار است؛ چرا كه در هرمكاني كه ما پيشرفت كرديم، اسرایيلي ها براي تاثير گذاشتن بر فعاليت ارتش سوريه، دست به حمله زدند و اين مساله كاملاً مشخص است و به همين دليل، برخي از سوريه، اين موضوع را به سخره مي گيرند و مي گويند كه چطور است كه القاعده ، در سوریه نيروي هوايي ندارد؟ در پاسخ باید گفت که آن ها درواقع نيروي هوايي دارند و نيروي هوايي آنان اسرایيل است.     * همه جنگها با راه حل سیاسی پایان می یابد
اسد درباره سرنوشت جنگ در سوریه گفت: هر جنگی در هر نقطه از دنیا، با راه حل سیاسی پایان می یابد، این امر در رابطه با جنگهای گذشته نیز صدق می کند؛ زیرا جنگ راه حل نیست.. جنگ یکی از ابزارهای سیاسی است به همین دلیل در پایان به راه حل سیاسی منتهی می شود. این یک قاعده کلی است.
بشار اسد درباره اینکه آیا جنگ در سوریه از راه نظامی پایان می یابد یا خیر اظهار داشت: نه ... هر جنگی با راه حل سیاسی پایان می‌یابد.  
* سوری ها متحد هستند و از دولت یکپارچه حمایت می کنند
رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سؤال خبرنگار مجله فارین افرز مبنی بر اینکه سوریه به 3 کشور کوچک بین دولت سوریه، داعش و جبهه النصره تقسیم شده، تأکید کرد: این دیدگاه دقیقی نیست. نمی توانی از کشورهای کوچک سخن بگویی بدون آنکه از مردمی که در آن مناطق زندگی می کنند حرفی نزنی.. مردم سوریه همچنان از وحدت و یکپارچکی کشورشان و دولت خود حمایت می کنند.. اما گروه های مسلحی که از آنان سخن گفتی بعضی مناطق را تحت کنترل دارند اما در حال نقل و انتقال از محلی به محل دیگر هستند.. این گروه‌ها ثابت نیستند؛ خطوط مشخصی برای جدا سازی بین گروه های مختلف وجود ندارد.. آنها بعضی وقتها بایکدیگر درگیر می شوند ولی مسأله اساسی مربوط به مردمی است که هنوز از دولت سوریه حمایت می کنند.. صرف نظر از اینکه آنان از این دولتها به صورت سیاسی حمایت می کنند یا خیر. آنان از دولت به عنوان نماینده یکپارچگی سوریه حمایت می کنند.
وی افزود: منظور من از حمایت از دولت همین است؛ تا هنگامیکه مردم سوریه به وحدت و یکپارچکی ایمان داشته باشند، هر دولت و یا مسؤول می تواند سوریه را متحد کند و برعکس اگر مردم به دو یا سه دسته و یا بیشتر تقسیم شده باشند، هیچکس نمی تواند این کشور را متحد و یکپارچه کند.
* در سوریه اختلاف نژادی و یا طایفه و دینی وجود ندارد
بشار اسد در پاسخ به این سؤال که آیا اهل سنت و کردها هنوز به سوریه یکپارچه ایمان دارند، اظهار داشت: اگر اکنون در دمشق بگردی، می توانی همه اقشار مختلف مردم سوریه را از نژاد، دین و طایفه متفاوت ببینی.. همه آنان در کنار یکدیگر زندگی می کنند؛ در سوریه اختلافات طایفه ای و یا نژادی وجود ندارد، حتی در مناطق کرد نشین نژادهای مختلفی که به آنها اشاره کردم، زندگی می کنند. در برخی مناطق حتی اعراب بیشتر از کردها هستند؛ بنابراین مسأله مربوط به نژاد یا دین نیست، بلکه گروه هایی است که به صورت نظامی بر مناطق مشخصی کنترل دارند.   * مردم سوریه درباره سرنوشت این کشور تصمیم می گیرند
بشار اسد درباره عقب نشینی دولتهای غربی و بیگانه از پافشاری‌های خود برای کناره گیری وی از قدرت به عنوان پیش شرط گفتگوها، اظهار داشت: از همان آغاز از هرگونه گفتگو با هر طرف در سوریه استقبال کرده ایم؛ منظور من فقط احزاب سیاسی نیست بلکه هر جریان یا شخصیت و یا گروه سیاسی .. ما قانون اساسی را تغییر دادیم .. ما با همه چیز به صورت باز برخورد کردیم .. اما این امر مربوط به پست و مقام و دولت نیست، بلکه مربوط به خود سوری ها است .. هنگامی که بخواهی هر تغییر و یا راه حل سیاسی ایجاد کنی، باید تک تک شهروندان سوری نظر خود را درباره آن اعلام کنند. بنابراین هنگامیکه گفتگویی انجام می شود، این امر فقط بین دولت و مخالفان نیست؛ بلکه همه احزاب و گروه های سوری باید در آن حاضر باشند؛ گفتگو اینگونه انجام می شود .. اما هر راه حلی که در نهایت بخواهی به آن برسی، باید با برگزاری همه پرسی به مردم مراجعه کنی، زیرا این امر مربوط به قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی و یا هر چیز دیگر است؛ درنتیجه این مردم سوریه هستند که درباره آن تصمیم می گیرند.
بشار اسد در پاسخ به اینکه آیا با هرگونه انتقال سیاسی بدون برگزاری همه پرسی مخالف است، تأکید کرد: دقیقا همین طور است؛ این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند و نه هر طرف دیگر.  
* دولت سوریه با چه کسی مذاکره می کند؟!
وی با اشاره به اینکه، این امر به هیچ وجه به معنای آن نیست که امکان برگزاری گفتگو با مخالفان وجود ندارد، گفت: ما به سوریه می رویم و در آنجا گفتگو می کنیم. ولی در اینجا سؤال دیگری وجود دارد. ما با چه کسی مذاکره می کنیم؛ ما به عنوان دولت مؤسسات و نهادهایی داریم؛ ما ارتش و نفوذ داریم حال چه مثبت و یا چه منفی و یا در هر جهتی.  
* مخالفان حتی نماینده گروه‌های مسلح هم نیستند
بشار اسد ادامه داد: اما سؤال اینجا است، کسانی که با آنان گفتگو می کنیم، نماینده چه کسانی هستند؟ هنگامیکه ما از مخالفان سخن می گوییم این امر معنایی دارد.. معمولا مخالفان در هر کشوری نمایندگانی در ادارات محلی، پارلمان و نهادها و مؤسسات دارند؛ آنان باید پایگاهی مردمی داشته باشند که بخواهند به نیابت از آنان حرف بزنند. مشکل ما در بحران فعلی این است که باید میزان نفوذ این طرفها را جویا شویم. باید به اظهارات گروه های مسلحی مراجعه کنی که بارها تأکید کرده اند که این مخالفان نماینده آنها نیستند و نفوذی بر آنها ندارند. بنابراین از ناحیه عملی اگر بخوایی گفتگوی مؤثری داشته باشی باید این گفتگو بین دولت و این گروه های مسلح انجام شود. واقعیت این است.  
* تعریف بیگانگان از مخالفان
رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: مسأله دیگری هم درباره مخالفان وجود ارد.. مخالفانی ملی وجود دارند که به نفع مردم سوریه کار می کنند، این درحالی است که تا زمانی که عروسکی در دست قطر، عربستان یا کشورهای غربی دیگر از جمله آمریکا نباشی، و یا از خارج پول نگیری، مخالف نامیده نمی شود.
بشار اسد تأکید کرد: مخالفان باید سوری باشند؛ ما مخالفانی ملی داریم. البته من هیچکسی را کنار نمی گذارم و نمی گویم که همه مخالفان غیر ملی هستند. اما تأکید دارم، هنگامیکه این مسأله مطرح می شود باید بین مخالفان ملی و شخصیتهایی که چیزی جز عروسک خیمه شب بازی نیستند، تفاوت قائل شد. هر گفتگویی ثمر بخش نیست.  

  این خبر در حال تکمیل است   103  



۰۶/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن