تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819964650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگهداري و مرمت پل‌ها بايد در اولويت قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۶ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي: نگهداري و مرمت پل‌ها بايد در اولويت قرار گيرد وزير راه و شهرسازي از جامعه علمي کشور خواست موضوعاتي از قبيل نظام سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي کشور، مديريت فني و مهندسي پروژه‌هاي عمراني، نگهداري پل‌ها و جنبه‌هاي معماري و زيباشناسي اين سازه‌ها را بيش‌ازپيش موردتوجه قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اجراي طرح‌هاي عظيم عمراني همچون احداث پل‌ها، تونل‌ها و سازه‌هاي دريايي، به دليل موقعيت جغرافيايي کشور و ارتباط آن با دريا و سلسله جبال البرز و زاگرس، امري اجتناب‌ناپذير است و ازاين‌رو لزوم بهره‌گيري از دانش مهندسي در اين حوزه احساس مي‌شود.
وي با بيان آنکه ايران از تجربه 100 ساله دوران مدرن برخوردار است، گفت: زمان آن رسيده که ارزيابي مناسبي از مسائل اقتصادي، فني و نظام‌هاي مديريتي کشور انجام شود تا بدانيم در کجاي کار هستيم.
در حال حاضر آمارهاي خوبي از جهت توسعه و اجراي طرح‌هاي فني وجود دارد، ايران از بيش از 360 هزار پل بزرگ و کوچک در حوزه جاده‌اي برخوردار است که برآورد مي‌شود ارزش ريالي اين پل‌ها به طول 1500 کيلومتر، بيش از 30 هزار ميليارد تومان باشد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به وجود 210 هزار کيلومتر جاده در کشور به ارزش بيش از 200 هزار ميليارد تومان، تأکيد کرد: اين آمار نشان مي‌دهد حجم سرمايه‌گذاري اين حوزه در 100 سال گذشته قابل‌توجه بوده اما بايد به کار آيي اين سرمايه‌گذاري‌ها نيز توجه کرد که البته جاي تامل و بازانديشي اساسي دارد.
دکتر آخوندي با بيان آنکه به صورت ميانگين در هر کيلومترمربع از ايران (با احتساب کوير و کوهستان) حدود 48 نفر زندگي مي‌کنند، ادامه داد: اين تراکم در همه نقاط يکپارچه نيست و براي مثال در ساحل درياي عمان تراکم جمعيت حدود 8.4 نفر است، عددي که نشان مي‌دهد باوجود تمام‌کارهايي که در اين حوزه انجام‌شده است، عملا به سمت تعادل پيش نرفته‌ايم، اگر اقدامات انجام‌شده در بخش سرمايه‌گذاري منجر به تمرکز بيش‌ازحد جمعيت در کانوني مثل پايتخت و چند کلان‌شهر شود و بقيه سرزمين خالي از جمعيت باشد، نشان مي‌دهد که بخشي از کار دچار مشکل است.
وي با تأکيد بر اين‌که در بحث مهندسي بايد به مسائلي همچون کاهش قيمت تمام‌شده، افزايش عمر مفيد سازه‌ها، مديريت يکپارچه و افزايش بهره‌وري داشته‌هايمان توجه کنيم، افزود: بايد بدانيم که چگونه از سرمايه‌هاي موجود به شکلي بهتر بهره ببريم.
دکتر آخوندي با تأکيد بر اينکه همواره نياز به دسترسي به دانش فني در ساخت، نگهداري و کاهش قيمت تمام‌شده وجود دارد، ادامه داد: نگهداري و مرمت پل‌ها و جاده‌ها در راستاي حفظ سرمايه ملي در اولويت وزارت راه و شهرسازي قرار دارد، به‌اين‌ترتيب سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي بايد با کمک مجامع علمي، مسئله ارتقا نگهداري از پل‌ها را در دستور کار قرار دهد.
وي با اعلام در دست احداث بودن 60 پل بزرگ در کشور، اظهار داشت: توجه به بحث معماري راه‌ها نيز يکي ديگر مسائل حائز اهميت در اين حوزه است.
گفتني است چهارمين دوره کنفرانس بين‌المللي پل که تا ششم بهمن‌ سال جاري در دانشگاه صنعتي اميرکبير داير خواهد بود، توسط مرکز تحقيقات سازه و زلزله دانشگاه اميرکبير و با مشارکت معاونت فني و عمراني شهرداري تهران و همچنين شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي درحال برگزاري است.
برگزاري نمايشگاه و کارگاه‌هاي تخصصي و ارائه بيش از 200 مقاله از متخصصان و کارشناسان داخلي و خارجي، از ديگر برنامه‌هاي اين رويداد علمي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن